Maksaako suomalaiset säätiöt apurahoja jos on tutkijana ulkomaalaisessa yliopistossa?
Meno on Suomessa niin hullua että tekisi mieli lähteä pakolaiseksi johonkin maahan jossa tieteeseen ei suhtauduta niin vihamielisesti. Mutta saanko pitää nykyiset apurahat kun turvapaikka irtoaa jostain?
Kommentit (4)
Ne antaa rahaa kelle tahansa joka hakee sitä. Mä sain 5-numeroisen summan rahaa graduun jota mä edes tehnyt. Hakiessa en ollut edes tekemässä vaan kirjoitin vain kokeeksi hakemuksen jollekin joka mainosti ilmaista rahaa ilmotustaululla.
Vierailija kirjoitti:
Ne antaa rahaa kelle tahansa joka hakee sitä. Mä sain 5-numeroisen summan rahaa graduun jota mä edes tehnyt. Hakiessa en ollut edes tekemässä vaan kirjoitin vain kokeeksi hakemuksen jollekin joka mainosti ilmaista rahaa ilmotustaululla.
Sama täällä. Ne tuli henkilökohtaisesti tiedekunnalle suorataan tyrkyttämään rahoitusta eikä ollut merkitystä tekikö tutkimusta, gradua vai kandia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä. Ne tuli henkilökohtaisesti tiedekunnalle suorataan tyrkyttämään rahoitusta eikä ollut merkitystä tekikö tutkimusta, gradua vai kandia.
Tässä meillä on kaksi neroa suorastaa. Kumma että suomen kansantaloudella ei mene paremmin kun kaksi näin fiksua löytyy populaatiosta...
No periaatteessa ne on kai myönnetty työhön siinä yliopistossa, jossa olet rahahakemusta kirjoittaessasi ilmoittanut olevasi. Mutta ei säätiöistä varmaan aleta sen kummemmin tutkia missä olet, eli voinet mennä rahoinesi melkein minne haluat.