Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin kuukautiskierto on säännöllinen?

Vierailija
14.08.2017 |

Tänään alkoi menkat, eilen oli kiertopäivä 31. Viimeisen 6 kk ajan kierto ollut 30-33 päivää, mutta vuosi sitten kierto oli 27-29 päivää. Kierto on siis joillakin päivillä pidentynyt. Voiko kk-kiertoni luokitella säännölliseksi vai pitäisikö huolestua kierron pidentymisestä?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse luokittelisin säännölliseksi. Omani kun ennen kierukkaa tulivat aivan milloin sattuu tai jättivät tulematta.

Vierailija
2/4 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään alkoi menkat, eilen oli kiertopäivä 31. Viimeisen 6 kk ajan kierto ollut 30-33 päivää, mutta vuosi sitten kierto oli 27-29 päivää. Kierto on siis joillakin päivillä pidentynyt. Voiko kk-kiertoni luokitella säännölliseksi vai pitäisikö huolestua kierron pidentymisestä?

Ap lisää, että en yritä tällä hetkellä raskautta, muuten vain seuraan kiertoani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama vuosi sitten gynekologille pohdiskelin samanmoista, niin hän minulle kertoi että kierto katsotaan säännölliseksi kun on 20-40 päivän sisällä.

Vierailija
4/4 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutama vuosi sitten gynekologille pohdiskelin samanmoista, niin hän minulle kertoi että kierto katsotaan säännölliseksi kun on 20-40 päivän sisällä.

Eli vaihtelua voi olla, kunhan se osuu tuolle välille? Voi hitsi, jos näin on niin se muuttaa kaiken. Olen aina pitänyt menkkojani epäsäännöllisinä, luulin että säännölliset tulevat aina melkein kalenterintarkkaan. Johtuu ehkä siitä, mitä koulussa opetettiin kuukautiskierrosta. Kurkkasin menkkakalenterisovelluksen ja se mukaan kierron keskiarvo on 48 päivää (oon tosin syöttänyt tuonne tietoja teinistä asti, silloin kierto oli mitä vain 30 ja 90 pv väliltä, nyt olen 25 v.) ja odotettu pituus viime aikojen perusteella 45 päivää, eli vähän kyllä yli tuosta gynen sanomasta. Sitten taas kolme vikaa kiertoa ovat olleet 36, 41 ja 33 eli osuisi tuolle välille. Ehkä varovasti voin alkaa ajatella menkkojeni olevan säännöllise(hkö)t?