Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jokaisen riippuvuuden taustalla on tunne

Vierailija
14.08.2017 |

Tyhjyydestä. "Lack of emptiness". Sen kun selvittää, niin riippuvuudet katoaa. Sinä olet elämäsi tärkein henkilö!

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokaisen asian taustalla on tunne, eihän tuossa mitään erikoista ole. Vain kuolleena ei voi tuntea ajatuksiaan tai kehoaan. Oletko koskaan yrittänyt olla ajattelematta yhtään mitään, ei siihen vaan pysty. 

Meditaatioharjoitusten avulla pystyy. Vaatii treenausta, mutta ei toki mahdotonta.

Tarkoitat siis että et ole tietoinen tästä maailmasta. Koska muutenhan sitä silloin tajuaa jotain.

On olemassa eri tasoja tietoisuuden suhteen ja kaiken tuon lisäksi välitasoja...

Joo mutta mulle ei vaan mene päähän se että miten noissa voi olla tajuamatta, tietämättä. Eikös se ole vaarallista jos ei voi tietää/ajatella mitään.

Se, että ajatukset eivät huuda kuin apina nonstop ei tokikaan tarkoita ettei olisi tietoinen! Päinvastoin!

Joo mutta jos yrität olla ajattelematta, niin silloinhan just ajatteleekin että yrittää olla ajattelematta. Kyllä se ajatus siellä taustalla kuitenkin säilyy vaikka tekisi mitä. Ainut vaan jos on unessa eikä muista siitä mitään tai jos on juonut niin humalaan ettei muista mitään ns. blackout. Jopa unessakin jos näkee niitä niin siinäkin ajatusmaailmaa toimii. Kaikki mitä näet on myös ajattelemista.

Vierailija
22/29 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen eri mieltä, koska itsensä voi esim. juoda riippuvaiseksi ilman sen kummempaa tunnetta. Ihan jokaisesta saadaan riippuvainen johonkin aineeseen, kun ainetta vaan saatetaan elimistöön tietyn aikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen eri mieltä, koska itsensä voi esim. juoda riippuvaiseksi ilman sen kummempaa tunnetta. Ihan jokaisesta saadaan riippuvainen johonkin aineeseen, kun ainetta vaan saatetaan elimistöön tietyn aikaa.

Ajatteletko, että ihminen todella addiktoituu ilman tunnetta? Se toki on mahdollista - kuten kuvailit - mutta noin pääsääntöisesti alla on aika isokin tunne, oikeastaan tunteiden umpisolmu.

Vierailija
24/29 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajatteletko, että ihminen todella addiktoituu ilman tunnetta? Se toki on mahdollista - kuten kuvailit - mutta noin pääsääntöisesti alla on aika isok in tunne, oikeastaan tunteiden umpisolmu.

Niin ajattelen ja niin minulle on myös psyk. sh:n koulutuksessa päihdetyön opinnoissa opetettu. Riippuvuutta on sekä fyysistä että psyykkistä. Hyvä esimerkki "ilman tunnetta" syntyvistä riippuvuuksista on kipulääkkeisiin syntyvä riippuvuus tai sikiöaikana syntyvä riippuvuus, joka syntyy äidin käyttäessä huumeita.

Vierailija
25/29 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juoksen pakoon ahdistusta. Shoppailu tarjoaa siitä hetken tauon, mutta hetken päästä taas ahdistaa (myös se rahojen hupeneminen). En tiedä mitä tehdä!

Vierailija
26/29 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me pakenemme tunteita.

Vierailija
27/29 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti esim. ahdistus. Mutta miten eroo tyhjyyden ja merkityksettömyyden tunteesta, sitä en tiedä.  

Vierailija
28/29 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elän ja nautin entiseen tapaan ja tuijottelen ainoastaan omaan napaan, Koska taivaassa vasta vaan - Persut tervataan!

Taidan olla pienoinen hedonisti ja sellaisena aion pysytelläkin. Tänään ostin punaviinia +valkoviiniä kun aion tehdä kanaa, jotta kumpi sattuu enemmän miellyttämään nautinnonhaluani.

Ehkäpä kokkaan kanaa viinissä. Elämä on parasta, kun siinä on pieniä nautintoja.

Sinkkumies

Vierailija
29/29 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juoksen pakoon ahdistusta. Shoppailu tarjoaa siitä hetken tauon, mutta hetken päästä taas ahdistaa (myös se rahojen hupeneminen). En tiedä mitä tehdä!

Mä tyydytän mun shoppailuhimoa katselemalla mausteita ja ruokia erilaisilta sivustoilta. Usein ne vain tekevät ostamisen mahdottomaksi, kun vaaditaan jotain tiettyjä maksukortteja, (joita ei tietenkään ole, eikä kukaan älykäs luovuta luottokorttitietojaan millekään puljuille pitkin maailmaa) Milloin peipällejä ynnä muuta turhaa.

Sitten sellaisista, joille kelpaa raha niin välillä teen sen tilauksen loppuun saakka.

Sosialistisessa helvetissä tässä eletään. Kapitalistisessa järjestelmässä jokaiselle yrittäjälle kyllä raha kelpaisi ..

Sinkkumies

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän seitsemän