Laihduttaminen äärimmäisen vaikeaa kun motivaatio / itsekuri puuttuvat
Onkos kukaan muu törmännyt samaan ongelmaan? Minulla olisi tällä hetkellä pudotettavaa n. 10 kiloa. ylimmillään pudotettava määrä on ollut 15 kiloa, ja muutaman kerran olen päässyt hyvin lähelle tavoitettani. Mutta tämän 15 kilon sisällä olen seilannut vuosikausia.
Ongelmani on sekä motivaation että itsekurin puute. Motivaatio löytyy aina ajoittain ja sitä myöten itsekurikin, mutta kuitenkin välillä (kuten tänään) se suklaalevy ja sipsipussi yksinkertaisesti tuntuvat lihomisen arvoisilta. Rakastan herkkuja, en voi kiistää sitä. Siispä jojoilen ikuisesti. Kaapissa on vaatteita, jotka sopivat kun olen lihonut, ja vaatteita jotka sopivat silloin kun onnistun laihtumaan.
Laihduttamaan pyrin aina kokonaisvaltaisella elintapojen parantamisella, eli lisään liikuntaa, syön kasviksia, juon vettä jne. Nälkää en suostu näkemään; paino putoaa tavallisella, kevyehköllä ruualla kunhan vaan olen syömättä roskaruokaa. Se vaan ei kestä. Ihmiset puhuvat siitä, että terveellisiin elämäntapoihin tottuu, mutta minulle ei riitä mikään aika sellaiseen tottumiseen, etten repsahtaisi. Fakta on se, että rakastan kaikkea suolaista, makeaa ja rasvaista, ja liikunta on mielestäni epämiellyttävää. Käyttäisin aikani mieluiten lukemiseen ja käsitöihin.
Nyt kun tänään olen vetänyt napani taas kerran täyteen roskaa, tunnen oloni aika lannistuneeksi. Ei tämä taida koskaan muuttua.