Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

6kk ja levottomat unet....

02.04.2006 |

Meillä vauva ennen nukkunu n.12h unet ja päikkäritkin yleensä ok.

Nyt vähän väliä saa pieniä itkukohtauksia..hampaitakaan ei näy vaik kuolaa tulee. Joku sano et tää herkkä ikä..Pitääkö mun joka itkuun reagoida ja laittaa tuttia..

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ipana nukkui ensimmäiset 4 kk kuin unelma, ja sen jälkeen (ikää nyt 7kk) yöt ovat olleet rikkonaisia. Joka yö herätätään itkemään keskimäärin 6-7 kertaa, tosin nukahdetaan heti takaisin, kun taputetaan selkään / laitetaan tuttia suuhun. En tiedä onko jotain eroahdistusta, koska pelkkä kosketuskin auttaa ja heti nukahdetaan uudelleen. Mutta itsellä uni aina katkeaa ja välillä tuntuu, ettei syvään uneen pääse koko yönä.

Vierailija
2/6 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sama homma meillä. Unet muuttuneet tosi levottomiksi. Nukkuu kyllä sen 11 - 12h, mutta heräilee lukemattomia kertoja. Rauhoittuu silittelyllä ja tutin laitolla. Mutta jos isi menee rauhoittelemaan, niin huutaa hysteerisesti :(

Minustakin tuntuu ettei sikeään uneen pääse koko yönä. Eikä hampaita näy ei kuulu.

Välillä otan viereen nukkumaan ja vaikka imetänkin päivisin, ei onneksi öisin vaadi maitoa.

Toivottavasti yöt tästä rauhoittuu pian.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta meillä yöt olleet levottomia jo kohta 6 kk.. levottomuus alkoi reilun 5 kk iässä ja nyt ikää kohta jo 11 kk. Yöllä havahdutaan vaihtelevasti 1-15 kertaa (onneksi nuo suuremmat määrät ovat liittyneet tukkoiseen nenään, keskiarvo ehkä noin 3-4 kertaa), ja 95% kerroista rauhoittuu, kun saa tutin suuhun, ei edes vaadi silittelyä tms. Jostain syystä ei kuitenkaan osaa yöllä ottaa tuttia itse. Joskus on kokeiltu ns. unikouluneuvojen mukaan, eli annettu huutaa, mutta lopputulos on ollut se, ettei tyttö ole rauhoittunut vaan mennyt aivan hysteeriseksi ja sen jälkeen on ollut hankala saada nukahtamaan. Olenkin kokenut helpoimmaksi, että tyttö nukkuu minun vieressäni ja itse puolinukuksissa laitan tutin suuhun. Olen etsinyt tietoa uniongelmista ja monen artikkelin (ja neuvolankin) mukaan toiset vauvat vain ovat herkempiä. Kaikki vauvathan havahtuvat useita kertoja yössä, mutta suurin osa vaipuu takaisin uneen huomaamatta, toiset taas sitten eivät.

Toki monella tuon ikäisellä kyse voi olla myös hampaista, toivottavasti myös teidän muiden kohdalla!

Vierailija
4/6 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuohon kysymykseen. Poika täyttää viikon päästä 6kk ja on öisin tosi levoton ja myös itkuinen. Mahtaako olla joku vaihe?

Vierailija
5/6 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä hampaiden tulo oireili tuolla lailla 2 viikkoa ennen kuin hampaat puhkesivat. Maallikon silmin en oikeesti nähnyt hampaiden tuloa ennen kuin oli viittä vaille läpi ikenistä. Meillä tosin 2 kpl alahampaita tuli juuri 3-4 kuukauden vaihteessa ja 2 kpl ylähampaita 5 kk iässä. Molemmilla kerroilla hampaat tuli ihan yllätyksenä, mutta kamala kitinä, tyytymättömyys ja huonot unet lakkas molemmilla kerroilla, kun hampaat lopulta tuli ikenistä läpi. Nyt poika on 6 kk ja taas kuolaa aivan kamlasti ja hinkaa ikeniä. Mitään en taaskaan suussa näe, vaikka kuinka kurkin.

Vierailija
6/6 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tyttö viikkoa vajaa 7kk ja yöt on ihan kamalia :((( Ollut jo useemman viikon. Nukkuu tosi huonosti sekä yöllä että päivällä, kok ajan heräilee, välillä jopa 20min. välein ja max 2h menee putkeen. Mä todella toivon, et johtuisi hampaista, niin tietäisi et joskus nämä yöt päättyisivät, mutta vielä ei ainakaan näy mitään...

t. hope-a