Onko kenelläkään muulla alkanut virtsatietulehdus estolääkkeen aikana?
Olenko jollain samaa ongelmaa? Kuinka siitä paranit?
Minulla on ollut virsatietulehduksia touko, kesäkuussa sekä heinäkuussa kahdesti.
Aina määrättiin lyhyitä kuureja, Selexid, Penomax, Kefexin-lääkkeitä.
Viimeisen kuurin jälkeen elokuun alussa sain estolääkityksen Hipex 1mg x2
Olen reilun viikon ajan ottanut estolääkitystä, ja tänään tuli taas yhtäkkiä tosi kivulias tulehdus. Päivystyksessä määrättiin Nitrofuranteinia viideksi päiväksi.
Tämä on kyllä kurja riesa, kuten monella on tiedossa....mutta kun estolääkkeen aikana uusii.
Kiitos kokemuksista, jos niistä saisin jotain hyötyä.
Kommentit (5)
Kiitos karpalo-ohjeesta.
Olen muutaman vuoden ottanut karpaloa kapseleina, koska haluan varmistaa, että sitä on joka päivä. Karpalo pitää virtsan happamena, happameen ei niinkään pöpöt ikuulema.
Olen juonut myös omenaviinietikkaa. Sekin tekee virtsan happamaksi. Hygieniassa ja muussa ei ole tapahtunut muutoksia verrattuna siihen aikaan, jolloin tulehduksia ei ollut. Samat tavat nyt ja ennnen.
Voisikohan kunnallisessa juomavedessä olla jotain häippää?
Pari vuotta sitten kiellettiin juomasta vettä, koska se oli ollut kenenkään tietämättä saastuneena jonkin aikaa. Vesisäiliöön oli tullut reikä, josta mennyt linnun ulostetta .
Näitähän kunnan puolesta pitäisi tarkistaa välillä, mutta olikohan silloin unohtunut...
Jatkan karpalolla, isäksi ajattelin ostaa maitohappobakteereja. Ei kai ne ainakaan haitaksi ole.
c-vitaaminia, karpalokapseleita/mehua. Yhdynnän jälkeen heti vessaan tyhjentämään rakko. Itse söin estolääkettä aikoinaan 1tbl/pv, mutta tulehduksia tuli silti. Vaihdoin estolääkettä toiseen, koska se ei tepsinyt enää ja aloin syömään sitä aina vain yhdynnän jälkeen 2tbl, koska huomasin että omat tulehdukseni todennäköisesti johtuivat seksin harrastamisesta. Tsemmpiä se on kyllä niiiin ikävä vaiva! 😩
Minä kärsin 6-7 vuotta putkeen VTI-kierteestä, nyt olen ollut 2 v melkein terveenä paria tulehdusta lukuunottamatta. Olin ja olen perusterve. Kokeilin kaikki juoma- ja ruokavaliosuositukset, estolääkkeet ja tulehdusten hoidossa yhtä lukuunottamatta kaikki avohoitolääkkeet läpi... vitamiineista, hivenaineista, karpalosta, puolukasta ei ollut apua.
En vieläkään osaa sanoa, mikä tulehduskierteen lopetti. Nykyään meinaa unohtua, kuinka kiitollinen terveydestä pitäisi olla.. ennen sai pelätä tulehduksia koko ajan ja valehtelematta kävin lääkärissä tai labrassa joka vk tai joka toinen vk.
Ehkä paras neuvoni on, että peseydyt etu- ja takapuolelta aina ennen yhdyntää, samoin miehen olisi hyvä pestä kalunsa. Pissalle ennen ja jälkeen yhdynnän. Tämä kai pääsääntöisesti lopetti tulehduskierteeni.. tosin esipesut kyllä syövät spontaaniutta. Mutta niin syö myös jatkuva tulehduksen pelkokin.
Mä oon myös sairastanut useita tulehduksia. Mulla (ei siis pitäisi olla mahdollista) auttoi pissaamiskertojen tihentäminen. Jos pidätän kauan niin heti tulee tulehdus. Tällä keinolla oon saanut viisi vuotta olla oireeton.
Alappa juomaan karpalomehua!