Mistä te saatte iloa elämään arkioravanpyörän keskellä?
Ahdistaa ihan jumalattomasti ensi ti alkava arki eli työn aloittaminen täysillä, taas. 6viikon loma takana ja tältä tuntuu, ei hyvää päivää:´( ja eläkeikäänkin on vielä n.26v.
En edes tiedä mitä uutta ja muuta sitä opiskelisi ja toisaalta, ei kai se olisi mahdollistakaan asuntolainaisena ja 2 teinin vanhempana.
Yksi hyvä puoli on ja se on tuo 1km työmatka eli siihen ei sentään tuhraannu aikaa, mutta silti, itkettää vain.
Kommentit (17)
Millä tavalla sinä 1 vastasitg kysymykseeni? tainnut sairasloma viedä kyvyn ymmärtää lukemaansa..
Niin, en minä kyllä tuotakaan toivoisi, terveys sen verran tärkeä asia. Ja ei sitä palkallista sairaslomaakaan määrättömästi saa eikä kiinnosta kummoinen tulojen putoaminenkaan.
ap
Arjen ns. Luksusta laitetaan illalla välillä sauna päälle keskellä viikkoa, rentouttavaa. Ja sen päälle hyvät kahvit😊
Muistakaa painaa täysillä. Eläkkeellä kaikki uurastuksenne palkitaan!
t. Björn
Älä lisää luksusta arkeen, vaan muuta arki paremmaksi!
Itse esimerkiksi kyllästyin muiden pillin mukaan tanssimiseen ja perustin parin kollegan kanssa oman firman. Työ muuttui kertaheitolla ahdistavasta pakkopullasta kuin mielenkiintoiseksi harrastukseksi.
Toinen harmistus oli pitkään kotityöt. Ostin astianpesukoneen, siirryin ostamaan Herkusta oman keittiön valmisruokia ja kotiruokia teen monen päivän satsin kerralla. Vapautuneen ajan allokoin harrastukseeni ja ihan vain toimettomaan rentoutumiseen.
Nämä eivät välttämättä ole juuri sinun keinojasi, joten joudut keksimään omat parannuksesi. Ja niitä on aina tehtävissä, koskaan elämä ei ole niin fiksattua.
Siitä, kun näen satunnaisesti ihastustani.
Tieto siitä että viikonloppuna pääsee ryyppäämään antaa minulle voimia jaksaa työviikon yli. Ilman sitä tuskin jaksaisin.
Yritän ehtiä vähintään joka toinen päivä pitkälle juoksulenkille metsään. Juoksun jälkeen on aina levollisempi olo. Teinit haluavat joskus mukaan, mikä on mukavaa :)
Iltauinti ja päivittäinen joogaharjoitus <3
Teen kaikki elämäni valinnat sen mukaan mistä itse tykkään. Puoliso, työ, koti, vapaa-ajan puuhat jne.
Ihanaa!
Poistin sen oravanpyörän eli ahdistavan työn ja lähdin opiskelemaan. Tosin mulla oli siinä kohtaa 1 teini eikä asuntolainaa. Ratkaisun jälkeen ei ole enää tarvinnut erillisiä henkireikä, koska arki ei pänni.
En vaadi itseltäni liikoja, en ahnehdi elämään suoritteita (esim. harrastuksia vain siksi, että niitä "pitää" olla) ja olen opetellut iloitsemaan pienistä arkisista asioista. Jos välillä on vähän sotkuista, mutta väsyttää, annan sotkun olla ja katson vaikka toiseen suuntaan. Harrastuksia on tasan sen verran, ettei ala ärsyttää. Jos jollakin kerralla ei huvita lähteä, on lupa jättää menemättä. Pitää olla itselleen armollinen. Harrastuksistani rakkain on metsässä käveleminen. Se todella palauttaa työhässäkästä. Pieni arkinen ilo voi olla vaikka oikein nami iltapala tai lempiohjelma telkkarista. Pidän myös huolen, että saan nukuttua tarpeeksi. Jos en muuten, niin melatoniinin avulla.
Mä oikeastaan tykkään arjesta. Työ on välillä rankkaa, mutta pääsääntöisesti viihdyn töissä. Yritän tietoisesti pitää arjen mahdollisimman helppona, lapset ei esim. harrasta mitään mikä vaatisi kuskausta. Itsellänikään ei ole harrastuksia, nautin kun saan vain rauhoittua illat kotona, välillä saatan käydä pyörälenkillä tai kävelyllä, mutta en ota siitä paineita, oman jaksamisen mukaan. Eletään varmaan monen mielestä aika tylsää elämää, mutta mun psyyke ei vaan kestäisi liian ohjelmoitua vapaa-aikaa.
No, listaan siis metsässä kävely, onneksi asumme metsän vieressä. Saunominen kuuluu ohjelmistooni muutenkin 3-4x/vkossa. Herkkuiltapala, kohta painaisin 150kg kun ei tuoreita marjojakaan ole ympäri vuoden saatavilla ja rakastan niitä, vesimelonia mennyt tänäkesänä iltaisin ja muutenkin ainakin 35kg..
ap
Niin, täsmennän siis sen verran, etten herkkuiltapalalla suinkaan tarkoittanut mitään suklaa-punaviini-orgioita. Vaan siis maistuvaa, hyvää, normaalia ruokaa.
13
Katsotaan lähes joka arki-ilta miehen kanssa joku leffa tai netflixin sarjaa. Ihana käpertyä kainaloon ja levätä. Jos töissä on ihan huono päivä, niin lohduttaudun ajatuksella, että kohta pääsen taas sohvannurkkaan. Uskon että tällä tavalla on ollut iso merkitys meidän pitkään parisuhteeseen. Tulee läheisyys tankattua.
Viimeksi töissä 4.5. koska nyt sairaslomaa, jalasta, pääsee jo hyvin käveleen. Arki ei ole alkanut. Suunnittelen jos lähtisi ens keväänä Roomaan.