Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos näet lapsen toimivan typerästi tai vastoin käytöstapoja, sano siitä lapselle heti suoraan vaikka lapsen vanhempi seisoisi vieressä!

Vierailija
12.08.2017 |

Vanhempi saattaa kivahtaa, mutta mitä väliä! Ehkä hän hetken mietittyään tajuaa, että hänen olisi itse pitänyt tajuta tilanne ja puuttua lapsen tekemiseen? Todennäköisesti ei.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
12.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kannata. Miksi kuvittelet, että sinun näkemyksesi asioihin liikuttaisivat muita?

Vierailija
2/17 |
12.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No näin olen tehnyt, kun aika usein leikkikentällä näkee vanhempia, jotka ei kiinnitä huomiota miten omat nupppuset siellä toisia kohtaan käyttäytyy. Toivon, että omaa muksuani ojennetaan myös, jos se törppöilee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
12.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin! Lapsen kavereita löytyy pari, joilla on ns. haasteita käytöstavoissa kun ovat meillä kylässä. Tietenkin ilman vanhempiaan ovat käymässä kun ovat sen ikäisiä jo. Itsestään selväähän tuo, että lapsia ohjataaan "talon tavoille" ja tarvittaessa komennetaan (siinä missä omiakin). Vai?

Vierailija
4/17 |
12.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo varmaan tällasen keski-ikäisen miehen kannattaakin alkaa puhutella jotain vierasta lasta. Ei ehtisi varmaan aurinko laskea ennen kuin jo olisin jossain pedorekisterissä ja vankilassa D:

Vierailija
5/17 |
12.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo varmaan tällasen keski-ikäisen miehen kannattaakin alkaa puhutella jotain vierasta lasta. Ei ehtisi varmaan aurinko laskea ennen kuin jo olisin jossain pedorekisterissä ja vankilassa D:

Eli jos lapsi toimii typerästi, jopa vaarallisesti esim. liikenteessä, et  sinä aikuisena miehenä voi puuttua asiaan, kun pelkäät että sinut leimataan pedofiiliksi? Oikeasti, mihin tämä maailma on mennyt?

Vierailija
6/17 |
12.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli jos lapsi toimii typerästi, jopa vaarallisesti esim. liikenteessä, et  sinä aikuisena miehenä voi puuttua asiaan, kun pelkäät että sinut leimataan pedofiiliksi? Oikeasti, mihin tämä maailma on mennyt?

Niinpä. Mihin tämä maailma on mennyt, kun tuo pelko on ihan aiheellinen.

Vierailija
7/17 |
12.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Mihin tämä maailma on mennyt, kun tuo pelko on ihan aiheellinen.

Niinpä. Mikä teissä miehissä on oikein vikana? Nih.

Vierailija
8/17 |
12.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kaupassa töissä ja puutun kyllä, suurin osa vanhemmista suhtautuu ihan fiksusti, osa ottaa nokkiinsa.

Rullaportaat eivät ole lasten leikkipaikka, olen todistanut muutamaa ihan kunnon ambulanssia vaatinutta onnettomuuttakin kun lasten on annettu leikkiä ja juosta portaita väärään suuntaan. Laastaria tarjotaan viikottain.

Vierailija
9/17 |
12.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään sano lapselle. Sanon sille vieressä seisovalle vanhemmalle. Itse asiassa, eihän siinä tarvitse olla lastakaan. Huonosti käyttäytyviä aikuisia riittää, sanon suoraan niille.

Vierailija
10/17 |
12.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kaupassa töissä ja puutun kyllä, suurin osa vanhemmista suhtautuu ihan fiksusti, osa ottaa nokkiinsa.

Rullaportaat eivät ole lasten leikkipaikka, olen todistanut muutamaa ihan kunnon ambulanssia vaatinutta onnettomuuttakin kun lasten on annettu leikkiä ja juosta portaita väärään suuntaan. Laastaria tarjotaan viikottain.

No sulla on vähän niinkun velvollisuuskin puuttua, työn puolesta. Puututkö myös vapaa-aikanasi?

Vierailija
11/17 |
12.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan. Ajan päälle, jos on pakko, ja soitan tietenkin 112 ja jään odottamaan. Mutta en aio olla se mies, jota vastaan valemediassa lietsotaan lynkkausmielialaa, kun "houkutteli tiellä yksin kävellyttä lasta mukaansa" eli yritti saada pois 80 km/h -päätien ajoradalta seikkailemasta. En tiedä, uskaltaisinko hoitoalan ammattilaisena edes elvyttää hukkunutta lasta vapaa-ajalla, kyllähän siitäkin saisi vihapropagandaa aikaiseksi, mies tuossa puolustuskyvytöntä lasta hyväksikäyttämässä, sairas tyyppi.

Vierailija
12/17 |
12.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, pitäisi kasvatustyökin tehdä vanhempien puolesta? Hoitakoot itse pershedelmänsä.

Vierailija
13/17 |
12.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En puutu vieraiden lasten typeryyksiin, mutta en mene niihin mukaankaan. Jos joku ipana ravaa rullaportaissa väärään suuntaan, niin siinäpä sitten kaatuu, jos on kaatuakseen.

Estän satuttamasta omaa lastani, mutta muuten annan asian olla. Tietenkin sanon omalle lapselleni, että toinen on sellainen lapsi, jonka vanhemmat ovat vankilassa, mutta muuten annan asian olla.

Vierailija
14/17 |
12.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sano. Ei oo mun ongelma jos lapsi perseilee.

Vierailija
15/17 |
12.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niin ujo, että olen huono puuttumaan silloinkin, kun olisi syytä.

Olin kerran kaupunkibussissa, jonka käytävällä juoksenteli n. 4-vuotias lapsi taukoamatta. Ohi juostessaan lapsi läpsäytti käytävän vieressä istuvia matkustajia, myös vanhuksia. Aluksi se oli huvittavaa, mutta meno villiintyi parinkymmenen minuutin sisällä, ja lopulta jouduin ihmettelemään, miksi lapsen huoltaja ei puutu tämän käyttäytymiseen. Aivan kuin lapsi olisi ollut bussissa yksin.

Minun olisi tehnyt mieli puuttua, mutten uskaltanut. Sitten kun ujostelee, ei ole tarvittavaa auktoriteettia komentamiseen, ja lapsi saattaa riehaantua entisestään.

Se on hankalaa, kun ei ole auktoriteettia :)

Vierailija
16/17 |
12.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan pidä. Lapsi voi olla erityislapsi ja jo se käytös, missä ollaan, voi olla suuri saavutus.

Vierailija
17/17 |
12.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi ei ole omaa omaisuuttani rikkomassa, niin en todellakaan puutu. Satuttakoot itsensä, mutta minä en jaksa enää niiden idioottimammojen ja -isien vänkytystä kuunnella. Ehkä ne sitten lastaan sairaalaan tai ruumishuoneelle kiikuttaessa oppii, mutta vieraiden huomauttelusta eivät ikinä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme neljä