NYYH! Kaverini " varasti" lapsen nimen..
Kaverini lähetti äskön tekstarin, että heidän poikansa on kastettu ja nimeksi tuli Eelis jne... Mä olin sanonut jo aikoja sitten, että meidän pojasta tulee Eelis ja tytöstä Helmi. Tosi törkeetä mun mielestä " varastaa" tolla tavalla toisen nimi. Ja tiiän, että eivät Eelistä alunperin kaavailleet, vaan Onnia.
Kommentit (20)
Vaikka kaverisi aika inhottavan tempun tekikin. Näitä Eelejä, Eeliksiä, Eliaksia jne on KAIKKIALLA. Keksikää jotain omaperäistä:-)
Kaverini olisi sen verran voinut olla hienotunteinen, ettei ota sitä nimeä. Jo ennen kuin olin raskaana, niin kerroin nämä nimet kaverille ja kaveri kertoi, mitkä nimet he oli miehensä kanssa valinneet, kun odottivat esikoistaan. Törkeetä mun mielestä. Ristiäisiin ei menty, kun ei kutsuttu muita kuin sukulaisia. Eikö aika moni kuitenkin juhli ristiäisiä vain perhepiirissä?
ap
Tuskin teidän poikanne tulee koko elämäänsä olemaan tämän kaverisi perheen kanssa tekemisissä, joten senkun pistät vaan saman nimen. Minä ainakin pistäisin.
Anna vaan pojallesi Eelis nimeksi. Jos kerran siitä pidät. WTF siitä vaikka se on jo kaverisi lapsella, ja sadoilla muilla pojilla tässä maassa.
jilla olisi samat nimet? Mitä väliä ylipäätään? Kai te omat lapsenne toisistaan kuitenkin erotatte ;-)
Voit tietysti vähän näpäyttää kaveriasi sanomalla lähempänä omia ristiäisiänne, että meidän pojista tuleekin sitten kaimoja, kun SINÄHÄN VARMAAN MUISTAT, että minä olin päätynyt tuohon Eelis nimeen jo ajat sitten, että tästähän puhuttiin jo silloin ja silloin...Eli teet selväksi, että et aio luopua valitsemastasi nimestä sen takia, että kaveri risti poikansa sen nimiseksi, ja myös tuot ilmi sen tosiasian, että olit päättänyt nimen (ja puhunut siitä) jo kauan ennen kaveriasi.
Tietysti annat pojallesi tuon Eelis nimen,mitä sitä nyt turhasta itkemään.
Arvaa harmittaako sua jälkikäteen jos sen takia että kaveri vei ajattelemanne nimen laitatte jonkin muun nimen joka ei ehkä ole yhtä kiva.
Jos kaveri siitä suuttuu, niin anna suuttua. Mikään ei estänyt häntä laittamasta pojalleen sitä nimeä, eikä mikään estä teitä laittamasta sitä.
Välillä aina tupsahtaa näitä " nyyh, frendi vei mun lempparinimen lapsellensa, paska frendi yhyy" .. Enkä mä oikeen ymmärrä heitä :D
Kyllä maailmaan kaimoja mahtuu. Btw itsekin tykkäsin aikoinaan Eelis nimestä (bongasin sen ekaa kertaa RadioMafian Leilasta ja Annukasta), olin satavarma, et annan sen jokus muksulle nimeksi. Mutta, kun Hesarin syntyneet palstalla alkoi Eelis kummittelemaan aikalailla usein, niin kyllästyin ja löysin paremman. Mutta jos en hakisi uniikkeja ja harvinaisia nimiä, niin varmasti muksu olis Eelis nimen saanut. Eikä olisi haitannut, vaikka 20 kaverin muksu olis myöskin ollut Eelis.
Kerroin kaverille mitä nimiä oli ajateltu tytölle ja pojalle. Kaveri osti koiran ja anto koiralleen nimen mitä oltiin suunniteltu tytölle. Ja kommentoi sitä vielä eli ei ollut vahinko. Poika tuli, onneksi ei tarttenu murehtia sitä nimiasiaa. Myöhemmin tuli kyllä vielä tyttö mutta silloin ei enää se tytön nimi tuntunut kivalta.
Eiköhän kaverisi olisi keksinyt Eelis-nimen ihan ilman sinun " apuasikin" , jos hän kerran siitä nimestä tykkäsi...
tietääkseni mitään nimeä voi itselle varata...!Parasta kun olisit pitänyt nimisuosikkisi omana tietonasi,jos se on niin herkkänahkaista touhua..!Ja ikää oli mammoilla...? Jaksa tuollaisesta vaahdota...
Meidän Eelis on nyt puoli vuotias, ja nimeä päätettäessä en ollut kuullut yhtään toista samannimistä (en lue Hesaria :). Noh, kuinkas ollakaan samassa vauvajumpassa oli yhdellä kerralla KOLME Eelistä seitsemästä lapsesta :P
Eikä haittaa yhtään, vaikka kaimoja löytyykin! Antakaa ihmeessä juuri se nimi, jonka itse haluatte!!
Ja se nimi oli just yks vaihtoehto meillä. No,ei sitten annettu sitä nimeä,mutta jotenkin alkoi tympiä tuollainen " varaaminen" niin kuin päiväkoti-iässä joskus...
meilläkin on siis eelis ja en tiennyt yhtäkään Eelistä kastepäivään mennessä. Nyt niitä tuntuu kyllä syntyvän kuin sieniä sateella
Me ollaan aina paljastettu nimi vasta kastetilaisuudessa.
vaikka odotusaikana olisikin ollut mielessä jokin toinen nimi?
Meidän neidille oli nimi valittu jo kun oli vasta pilkkeenä silmäkulmassa, mutta kun syntyi, ei nimi jotenkin enää vain sopinutkaan, vaan se oikea nimi löytyi siinä tutustuessa.
Enkä mä miettinyt mitä kaverit on joskus muinoin mahtaneet sanoa omista nimitoiveistaan tuleville tytöillensä kun sitä nimeä raapustin papereihin...
Tai sitten käyttää toisen suosikkinimen vain siksi että sattuu saamaan ekana oikeaa sukupuolta. Mulle kävi vähän samoin vihkisormuksen kanssa, ei olis kandennut kertoa etukäteen mitä sitten joskus tulee valitsemaan vaikka maku olikin jo vuosia ennen selvillä.