Vierailija

Ei tunnu löytyvän sitten millään ja jään pian asunnottomaksi.

Maksuohjelma on ja olen jo pitkään sitä kuuliaisesti noudattanut. Vuokrat olen maksanut aina täsmällisesti ja entinen vuokranantaja on lupautunut suosittelemaan minua tarvittaessa. Olen varautunut myös maksamaan 2-3 kk vuokravakuuksia ja voin tehdä alkuun määräaikaisia sopimuksia, kunnes vuokranantaja on minut todennut luotettavaksi maksajaksi. Ihmeempiä vaatimuksia ei asunnon suhteen ole, Helsinkiin pitäisi kuitenkin päästä kulkemaan töihin ja kouluun kohtuullisilla kustannuksilla, julkisilla kulkuneuvoilla

Kaikille lähialueen kaupungeille ja kunnille, VVO:lle, Satolle, Ovenialle ja erilaisille säätiölle on ollut hakemukset vetämässä jo kuukausia. Ykityisten asuntonäytöissä olen juossut aina, kun mahdollista. Eikä minkäänlaista tulosta.

Ymmärrän, että luottotiedottomuus vaikuttaa suuresti, mutta miten niin moni luottotiedoton sitten saa asuntoja ja vaihtaakin niitä? Pitääkö tässä ensin jäädä asunnottomaksi, jotta alkaa tapahtua? Vai auttaako sekään? Sossuunkin soitin ja kyselivät vain puhelimessa, olenko hakenut asuntoja paikoista X, Y ja Z. Olin hakenut, muuta apua ei ollut tarjota.

• ylös 3
  • alas 0

Kommentit (8)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
.oleellista on etta vuokranant...

Lahiosta.sellanen asunto mita luottotiedollinen ei halua.
Kun vuokranantaja ei loyda luottotiedollista, han voi ottaa luottotiedottoman tai myyda asunnon.Jos sinulta loytyy rahaa, voit myos tarjoutua maksamaan esim kolmen viimeisen kuukauden vuoktan vuokraennakkona.Selita velkajarjestely tai maksuohjelma vuokrannatajalle

Vierailija

Kiitos vastauksista. Olen yksityisille tilannettani selvittänyt useampaankin kertaan. Vastaus on ollut kaikesta huolimatta "ei" heidän taholtaan.

Mahtaako pk-seudulla edes olla sellaista lähiötä, johon ei olisi halukkaita muuttajia? Joka ikiseen asuntoon tuntuu olevan useita, jopa kymmeniä vuokralaisia tarjolla, ja aina joku luottotiedollinen tai paremmin tienaava menee edelle. En syytä vuokranantajia, tottahan vapailla markkinoilla on oikeus valita vuokralaiseksi kenet tahansa.

Käsitykseni mukaan noita korkotuettuja asuntoja (joita mm. VVO:lla, Satolla ja M2-kodeilla on) pitäisi tarjota myös luottotiedottomille. Näin ovat kyseiset puljut myös itse kertoneet minulle. Siitä huolimatta ainoatakaan asuntoa ei ole kuukausien saatossa tarjottu. Kaupunkien asuntojen hakijamäärät taas ovat hirvittäviä, olisi ilmeisesti suorastaan lottovoitto saada kaupungin kämppä. Erittäin kiireelliseksi minut on luokiteltu, vaan eipä tuo tunnu missään näkyvän.

Ap

Vierailija

Meillä on Vav:n asunto Vantaalla ja molemmilla oli avokin kanssa luottohäiriöitä tähän muuttaessa. Muutettiin 2015. Vav:n vuokralaisena asuu vähän kaikenkarvaisia tallaajia eikä varmana ole kaikilla luotot kunnossa.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.