Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

H&M kokonumerointi :DD

Vierailija
11.08.2017 |

Olen laihtunut ainakin vaa'an mukaan useamman kilon viime joulusta. Olin silloin kokoa 40. Nyt laihduttuani vaatteet roikkuu päällä , ja menin ostamaan uusia H&M-myymälään. Kappas vain, tämän vaateketjun numeroinnin perusteella olen laihtunut koosta 40 kokoon 42....
On se kumma, kaikkialla muualla mahdun nyt 36-38 kokoon, mutta H&M :lla koko vain kasvaa.
Koon 38 farkut näyttivät suunnilleen samalle kuin 8-v pojallani on, pidemmiltä vaan. Koon 36 äitiyspaita näytti paremminkin lasten vaatteelle.
Ketä tässä yritetään huijata ja miksi?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas vain.. Outoa. Mä olen H&M:llä kokoa 34, muualla n. 36. H&M:n vaatteet roikkuvat päällä, muut ovat istuvia. Muilla tarkoitan esimerkiksi Liu Jo Jeans, Guess, Tiger of Sweden, jne.

Vierailija
2/16 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä, olen hyvin sopusuhtainen, mitat suurin piirtein 90-70-90, niin yläosista menee s-koko ja housut ovat 42 -numeroiset XD

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä kuulostaa erikoiselta. Käytän kokoa 36 ja h&m -vaatteista otan yleensä myös koon 36 tai S. Joku löysempimallinen paita on usein XS-kokoa, myös h&m:n vaatteissa.

Vierailija
4/16 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

H&M-koot ovat nimenomaan isoja muihin verrattuna.

Vierailija
5/16 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen laihtunut ainakin vaa'an mukaan useamman kilon viime joulusta. Olin silloin kokoa 40. Nyt laihduttuani vaatteet roikkuu päällä , ja menin ostamaan uusia H&M-myymälään. Kappas vain, tämän vaateketjun numeroinnin perusteella olen laihtunut koosta 40 kokoon 42....

On se kumma, kaikkialla muualla mahdun nyt 36-38 kokoon, mutta H&M :lla koko vain kasvaa.

Koon 38 farkut näyttivät suunnilleen samalle kuin 8-v pojallani on, pidemmiltä vaan. Koon 36 äitiyspaita näytti paremminkin lasten vaatteelle.

Ketä tässä yritetään huijata ja miksi?

Ne on lasten tekemiä ja lasten kokoisia.

Vierailija
6/16 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin maksimekon. Olen kokoa xl, mutta mahduin helposti mekkoon kokoa s. Kysymys kuuluu, minkä kokoinen jätti pitää olla, että se xl siitä mekosta istuu päälle.

Vierailija
7/16 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, tuntuu ettei kokonumeroinnissa ole mitään järkeä. Ostin samalla kertaa H&M:stä farkut ja ulkoiluhousut: farkut on kokoa 50 ja ulkoiluhousut 46 :D ja nämä 50 koon farkut on tiukemmat kuin nuo 46!

Vierailija
8/16 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

H&M: paidat M-L, housuista ei mene XL, mekoista puhumattakaan. Ja minulla nimenomaan yläkroppa iso ja muualla saan ostaa isoja kokoja paidoista ja housuista menee sitten L tai XL.

Vierailija
9/16 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku muukin on joskus valittanut asiasta jossain keskustelupalstalla, itse en kuitenkaan ole huomannut kyseistä ongelmaa. Käytän hm:n vaatteissa kokoa 36 tai s, joskus väljissä neuleissa saatan käyttää kokoa xs. Olen myös muissa vaatemerkeissä kokoa 36 tai s, eli en ole huomannut kyseistä ongelmaa josta ap kirjoittaa.

Vierailija
10/16 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne koot on mitä on. Itselleni en usein osta hm:ää mutta lapselle paljonkin. Saman kokonumeron t-paidat ovat ihan erikokoiset. No, mitä voi olettaa halpaketjulta.

Vierailija
11/16 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä, olen hyvin sopusuhtainen, mitat suurin piirtein 90-70-90, niin yläosista menee s-koko ja housut ovat 42 -numeroiset XD

Täh, mulla on lantion ympärys 92 cm ja just eilen kokeilin hm: stä ostettuja suoria housuja, jotka olivat kokoa 36 ja sopivat täydellisesti.

Vierailija
12/16 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koen että koot vastaavat todellista kokoani. Olen tehnyt myös sovitusmallin töitä. Mittani ovat 85-60-88 ja olen xs-kokoinen.

Vierailija
13/16 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta HM:n koot ovat mitoitukseltaan suuria. Käytän XXS/XS kokoja ja en edes voi käyttää HM:n vaatteita koska ne ovat aina liian isoja. Varsinkin housut. Rintaliivit, alushousut ja sukat on ok mutta jos kaipaa jotain hyvin istuvaa vaatetta esim. mekkoa niin se pieninkin koko on järkyttävä teltta. Sama juttu Vero Modan, Lindexin ja Vilan kanssa.

Vierailija
14/16 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vähän mistä yleensä ostaa vaatteensa, mutta minulla HM koko on ns. oikea tai ostan koon isomman kuin jossain muualla esim. Lindex.

Vierailija
15/16 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokonumerointi on kyllä H&M:lla ihan vitsi. Kokeilin kerran erilaisia housuja, ja toiset koossa 38 mahtuivat hyvin päälle, toiset koossa 40 ei menneet lantioita ylemmäs, vasta koko 42 mahtui. Tuskin lihoin matkalla sovituskoppiin kahdella numerolla...Koot on jo liikkeen sisällä ristiriidassa, saati jos vertaa toisen ketjun vaatteisiin.

Omassa kokemuksesta näen, että nimenomaan muotimaailman ihannekoot 34-36 pitää paikkansa suht hyvin siellä vaatteessa kuin vaatteessa, mutta siitä ylöspäin heittoa alkaa olla paljon.

Halpa laatu kyllä näkyy myös, jopa kaksi täysin samaa vaatemallia samalla kokonumerolla on olleet ihan erikokoiset.

Vierailija
16/16 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rintsikoissa on minulla mennyt hermo HM:n kanssa. Ne heittää ihan miten sattuu. Jopa Tokmannista löydän kerta sovittamalla oikean koon ja HM:ssä niitä saa sovitella useaan otteeseen ja juuri siten, että saa kantaa aina vaan isompaa ja isompaa sinne sovituskoppiin.