Mikä olisi hyvää evästä pitkälle ajomatkalle?
Niin. Mikä pitäisi verensokerin hyvänä ja mistä saisi energiaa?
Kommentit (21)
En koskaan varaa autoon mitään syötävää vaan pidän kahvipaussin noin kolmen tunnin välein. Vesipullo mulla on kyllä.
Minä varaan pitkälle reissulle mukaan pari voileipää, kypsää kanaa, vihanneksia, hedelmäpaloja ja juustopaloja. Ei liikaa hiilareita siis, ettei maha rupea turpoamaan ja p.hätä yllätä liian usein ainakaan.
Kun mietin tässä juuri jotain helppoa evästä, kun ei todennäköisesti liiemmin pysähdellä. -ap
Kahvit termariin ja itselle maistuvia voileipiä mukaan, niin jaksaa ajaa.
Kannattaa pysähtyä aina välillä ja jaloitella. Vessassakin pitää kuitenkin käydä.
Mitä tietä pitkin ajatte, voin vinkata hyvät taukopaikat?
Näillä keleillä kannattaa pakastaa pari pullollista vettä. Se sulaa matkalla mutta on mukavan kylmää. Jos ei ole kylmälaukkuja, tuskin kannattaa voikkareita vääntää. Omena tai banaani ja kourallinen tai pari pähkinöitä on paras pikaeväs. Jos tarvitsee enemmän ruokaa, parempi pysähtyä syömään matkan varrelle.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa pysähtyä aina välillä ja jaloitella. Vessassakin pitää kuitenkin käydä.
Mitä tietä pitkin ajatte, voin vinkata hyvät taukopaikat?
Joo, vessahätä iskee aina automatkoilla. Ajetaan todennäköisesti vt4 (pohj.), vt12 ja vt6. -ap
Itse syön voileipiä ja kahvia termarista. Nam.
Vierailija kirjoitti:
Itse syön voileipiä ja kahvia termarista. Nam.
Okei! :) -ap
Vierailija kirjoitti:
Itsetehdyt pasteijat
Kuulostaa hyvältä.
Mies tekee aina kasan voileipää.
Mulla on rasiallinen makaronisalaattia, keitetty muna, pähkinöitä ja porkkana/omena/kukkakaali paloja tai jotain hedelmää. Reilusti juotavaa. Huoltiskalta tuore kahvi.
Omenalohkoja, porkkanoita, viinirypäleitä, pikkutomaatteja ja vettä.
Vierailija kirjoitti:
Omenalohkoja, porkkanoita, viinirypäleitä, pikkutomaatteja ja vettä.
Noista tulee vain vihaiseksi. Onko tuo oikeasti valintasi?
Vierailija kirjoitti:
Näillä keleillä kannattaa pakastaa pari pullollista vettä. Se sulaa matkalla mutta on mukavan kylmää. Jos ei ole kylmälaukkuja, tuskin kannattaa voikkareita vääntää. Omena tai banaani ja kourallinen tai pari pähkinöitä on paras pikaeväs. Jos tarvitsee enemmän ruokaa, parempi pysähtyä syömään matkan varrelle.
Ne voileivät säilyy hyvinä kun laittaa samaan rasiaan/laatikkoon niiden jäisten vesipullojen kanssa. Lisäksi termariin vaikka kasvissosekeittoa.
No me ajetaan noin 9 tunnissa Tukholmasta Hampuriin. Eväinä on yleensä vähän hedelmiä ja pähkinöitä, juotavaa, vähän karkkia laivalta.
Matkalla pysähdytään kerran hotelliin aamiaiselle, ostetaan tankatessa jätskiä ja syödään ruoka laivalla Tanskasta Saksaan. Kummempia eväitä ei tarvitse.