Onko ala-asteikäisten lasten vanhemmat
väsyneitä? Onko ne pieniä lapsia ja tarvitsevat aikuista?
Kommentit (21)
Enempi henkistä väsymystä, mutta nyt kesällä myös univelkaa kun ipana kukkuu yömyöhään ja ite pitää herätä töihin.
Aika lailla väsyneitä. On työt, harrastukset, kaverit, sivusuhde parisuhteen rinnalla, kokonainen minuusmelettävänä ja sitten siinä ne pienet koululaiset, jotka ei tajua, että isällä ja äidillä on vain yksi elämä eikä aikaa kaikenlaiseen joutavaan.
Mun mielestä jo helppo vaihe kaikkinensa.
Mikä tässä vaikeaa? Kulkevat kavereilla ja ulkona. Ruuat kun laittaa niin hyvä on. Enempi nuoria kuin lapsia.
Ainoa lapsi ja en ollut väsynyt. Nyt se helppoa on kun on jo aikuinen ja opiskelee yliopistossa.
Teinitkin tarvitsevat vanhempiaan.
Ei väsyneisyyteeni tai pirteyteni liity kouluikäisiin lapsiimme, vaan ennemminkin työstressiin ja sen myötä huonoon nukkumiseen.
Lapset tarvitsevat meillä paljon vanhempiaan. Ruokaa ja puhtaita vaatteita pitää saada ja lähes joka ilta on harrastuskuskauksia. Kouluhommat hoitavat varsin itsenäisesti, kokesiin usein kysellään.
Vierailija kirjoitti:
Ala-asteikäinen = teini ??
No, on mulla ainakin hommaa 11v ja 8v kanssa. Eivät pärjää keskenään koko päivää. Ja lapsenhoitajaa tarvitsen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitti varmaan, että myös teinit tarvitsevat vanhempiaan, miks ei sit alakoululaisetkin. ohistelija
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap ihmetteli ala-asteikäiste tarvetta vanhempiin, totesin että myös yläasteikäiset tarvitsevat vanhempiaan.
Lähinnä ihmettelen ap:tä.
Mun mielestä helppous alkaa 11v. Siinä huomaa, että itsenäistä on.
Häh? No, ei ole tällä ap:llä kokemusta lapsista.
Vierailija kirjoitti:
Häh? No, ei ole tällä ap:llä kokemusta lapsista.
Ehkä hän juuri siitä syystä kysyikin... mäkin kysyn usein asioita jos en tiedä.
No, kuule on. Ei ne kovin isoja ole. Vaikka pikkuisiksi lasketaan alle 3v.
Oli tässä aamulla kuhinaa kun lähtivät ja äitiä tarvittiin moneen.
Kyllä minä ainakin olin vuosikausia ihan jäätävän väsynyt. Nyt alkaa helpottaa kun nää on ysillä ja kutosella. Meillä rankinta oli se kouluun kuskaaminen ja jatkuva säätäminen sen tiimoilta.
Nyt esikoinen on lähellä yläkoulussa ja kuopuskin tulee itse iltapäivisin. Aamulla pääsee isänsä kyydissä.
Joo, joka vaiheessa on omat juttunsa.
Alakoululaiset (6-12 v) tarvitsevat vanhempiaan vielä tosi paljon. On vanhemmasta itsestään kiinni, tuntuuko se väsyttävältä vai ei.
Minua lapset eivät väsytä. Omat alakoululaiseni ovat reippaita ja iloisia. Raskainta on hoitaa arjen aikataulurumba ja kolmen lapsen harrastukset. Nämäkin hoidan kuitenkin mielelläni, koska olen itse kannustanut harrastamaan monipuolisesti ja nyt näen teinin kanssa, että se kantaa hedelmää.
Mikä kysymys. 😁 Ei taida olla omakohtaista kokemusta? 😉