Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi joku luulee, että lapset estää opiskelun? Itse sain lapset nuorena, opiskelun

Vierailija
09.07.2008 |

lomassa ja olen silti korkeasti koulutettu.

Niin usein saa lukea että "olisko kannattanut mieluummin opiskella kuin tehtaalla lapsia?"

Mutta minä sekä opiskelin, että tehtailin lapsia.

Kävin lukion, sieltä suoraan yliopistoon. Toisen yliopistovuoden jälkeen syntyi esikoinen. Olin silloin vähän alle 21-vuotias. Kun esikoinen oli 1,5v, aloin taas hiljaksiin suorittaa opintoja ja tulin uudestaan raskaaksi ;) olin kotona kunnes kuopus oli 1,5v ja sitten opinnot loppuun ja sen jälkeen töihin tuoreilla papereilla ja lapset tehtyinä! :) Ei lainkaan huono vaihtoehto. Opiskelu oli minun mielestäni työelämään verrattuna oikein kevyttä lapsenhoidon lisänä, juuri joustavuutensa vuoksi. Ja oli ihanaa sekä opiskella että äiteillä!

Lapset on ihania ja minä olin potenut vauvakuumetta 15-vuotiaasta saakka! 16-vuotiaana tapasin sen oikean (jonka kanssa olen muuten edelleen naimisissa ja onnellisia olemme, hitsautuneet yhteen ja ihana perhe) ja sain sinniteltyä että edes sinne 2-kymppiseksi saakka sain vauvakuumettani hillittyä :)

Olen aina todella ihmetellyt miksi nuoria äitejä syrjitään. Ehkä osasyynä on kateus. Ja toisaalta ne "lähiöäidit" jotka ryyppää ja tekee lapsia, mutta onhan heitä vanhojakin.

Muistan eräänkin kesän kun olimme Puuhamassa lasten kanssa. Olin noin 25v ja lapset siis melko "isoja" ikääni nähden. Eräskin noin 4-kymppinen pienen lapsen äiti melkein sylkäisiä minua päin ja tiuski miten on teinit lapsia tehneet. Minusta todella törkeää käytöstä. Mutta kertonee enemmän tästä "käyttäytyjästä" itsestään kuin hänestä johon käytös sattuu kohdistumaan.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
09.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kaikki se mikä heilläkin + kaunis ja nuorekas ulkonäkö ja elämää enemmän edessäpäin.

Vierailija
22/23 |
09.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä mulla ainakin oli aika vaikeaa kun eka lapsi syntyi et olin just peruskoulun käynyt. Apua en saamut lapsen hoitoon. Vaikeaa oli opiskella ja hoitaa sairasta lasta kun ei voinut olla hoidossa kuin pari päivää ja taas tuli kipeäksi. Jäin jälkeen koulussa kun lapsen kanssa oltiin paljon sairaalassa ja muissa hoidoissa. Kolulu oli pakko jättää kesken kun en vaan pystynyt hoitamaan kumpaakin.

Pääsin töihin ja pystyin oppisopimuksella hommaamaan ammatin.

ei kaikilta onnistu opiskelu ja kotona lasten kanssa olo.

Toisen lapsen sain 30 vuotiaana niin jotenkin vaan kaikki on helpompaa kun on ollut töissä niin nyt voi säästöillä olla kotona 3 vuoteen asti.

Näin mulla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
09.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tein lapset 2v ikäerolla, samalla opiskelin AMK-tutkinnon nopeasti ilta-monimuoto-opintoina, samaan aikaan olin vielä töissä ja se aika mitä olin kotona kertyi niitä työvuosia mukavasti. Joten en ole jäänyt paitsioon lapsista, koulutuksesta tai työstä vaan olen saanut ne kaikki. Myös OKT on tuona aikana ostettu.

Kaikkihan riippuu vain siitä mitä itse jaksaa ja viitsii tehdä ja vielä siten ettei lapset siitä kärsi, minun ei esim. ole tarvinnut käyttää ulkopuolista apua opiskelun vuoksi, enkä siihen olisi ryhtynytkään, vaan miehen kanssa olemme hoitaneet asian.

No itse en ns. ole enää mikään teiniäiti mutta kuitenkin vielä alle 30v. :)

Toki ennen lasten hankintaa minulle oli tärkeää että perusammatti täytyy olla, sitä sitten vain jatkoin kun tuntui että kotona olo täytyi hyödyntää myös muulla tavoin kuin lapsia hoitaessa. Itseltähän se paljon vaatii, eikä siinä muita harrastuksia sitten olekkaan kuin lapset, koti, mies ja koulu. Joten shoppailut, kavereilla käynnit yms. jäivät pois. Mutta mielummin koulutinkin itseäni lisää ja kun palasin töihin sain heti paremman työpaikan ja palkan, vaikka tosiaan se entinenkin työpaikka oli odottamassa.