Esimiehet, mikä ärsyttää alaisissanne!
Itse en meinaa jaksaa ihmeellisiä riitoja, joita joutuu selvittämään.. Aikuiset ihmiset kuin lastentarhassa, syyttelevät toisiaan ihan älyttömistä asioista.
Kommentit (7)
En o kommari kirjoitti:
Aika naurettavaa valittaa sen jälkeen kun olet itse hypännyt vihollisten puolelle.
Miksi pidät esimiestä vihollisena? Mikä pakko sinun on sitten käydä töissä, jos et kestä sitä, että joku ostaa aikaasi ja työpanostasi.
Aloittajan mainitsema asia ensimmäisenä tuli mieleen. Sitten alaisten ymmärtämättömyys, että lähiesimies usein vain jalkauttaa oman esimiehensä käskyjä, eikä useinkaan voi asoille mitään.
Just sama ärsyttää:" toi kiroili ja silel pitää kertoa että töissä ei saa kiroilla" " Miks tota yhtä suositaan ja se saa olla saikulla 2 pv/viikossa? (käy syöpähoidoissa, ei halua kertoa tilanteesta, haluaa olla töissä oman jaksamisensa mukaan)
Miks mä en saa tehdä etätöitä? (kukaan ei saa tehdä etätöitä)
Miks mua ei ylennetä? (ei ole hommaa mihin ylentää)
Miksi tolla on paljon vähemmän hommia kuin mulla?
"Taaskaan kukaan ei kommunikoi mitään/ koskaan ei kerrota ajoissa. Ai mikä email/tiedote, en mä ehdi lukea kaikkea roskaa mitä tulee sähköpostiin"
"Miksi tätä ei tehdä paremmin/fiksummin/järkevämmin? Mä tietäisin sata parempaa tapaa mutta idiootit esimiehet ei tee mitään asialla - enkä muuten kerro ideoitani ääneen, niiden pitää tietää kaikesta kaikki"
"Mun pitää saada olla lomalla koko heinäkuu, ei käy eyttä loma olisi kesäkuun kaksi vikaa viikkoa ja heinäkuun kaksi ekaa. Enkä mä rupea keneltään kysymään voisiko vaihtaa lomaviikkojaan, esimies on tyhmä kun laittoi lomat näin"
Eri alaisissa eri asiat. Olen projektipäällikkö asiantuntijaorganisaatiossa.
Tapaus 1: Puolustuskannalla oleminen ja narina kun tulee uusia töitä. En osaa, en pysty, sävy erittäin v-mäinen. Tyyppi on kokenut asiantuntija ja aina lopulta pystyy, joten voisi jättää sen alkukitinän väliin ja alkaa vaan tekemään.
Tapaus 2: Sitä voisi luulla että esimies tykkää kantelijasta ja perseennuolijasta, mutta en minä ainakaan. Oikein ärsyttää se epäaito tyyli, jolla tämä nuori kaveri saattaa tulla esim. kantelemaan tiimin varmaan parhaasta asiantuntijasta, jos se parina päivänä ei ole täyttä 8 tuntia töissä (se on minulle sama vaikka olisi vain 6 tuntia kunhan hommat tulee hoidettua). Tai jos tulee joku organisaatiomuutokset josta kaikki muut työntekijät valittaa, niin tämä yksi tekopirteään sävyyn alkaa saarnata "ei olla noin negatiivisia!"
Tapaus 3: Vaikeasti tavoitettava. Tekee 100% etätyötä, hänellä on siihen kirjallinen sopimus. On hyvä työntekijä, mutta ei vastaa sähköposteihin ja puhelimeenkin heikosti ja satunnaisesti. Tätä on mahdotonta pistää mihinkään tiimiin tekemään tiimityötä, ksoka muut tiimiläiset ei saa yhteyttä häneen.
Mietin aina miten tuntuu että toisille esimiehille menee läpinäkyvä p:n nuolenta läpi.. Mulle taas tulee vivaantunut olo kun huomaan että joku mielistelee..
T:ap
Vierailija kirjoitti:
En o kommari kirjoitti:
Aika naurettavaa valittaa sen jälkeen kun olet itse hypännyt vihollisten puolelle.
Miksi pidät esimiestä vihollisena? Mikä pakko sinun on sitten käydä töissä, jos et kestä sitä, että joku ostaa aikaasi ja työpanostasi.
En käy töissä.