Mikä syöminen on sinusta paras ihmiselle
Suositusruoka
kasvisruoka
vegaani
LCHF
kaikkea kohtuudella, laadusta viis
joku muu
Kommentit (14)
Mitä väliä sillä on, mitä mieltä minä olen. Usko ennemmin tutkimuksia ja tilastoja.
Ap on ihana selvästi sellainen joka teke elintavat aloitusta tästä ja haluaa oikeutusta omille ruokailutavoilleen:D vastaus on niin kuin jo edellä, riippuu ihmisestä mikä sopii kellekin.
Monipuolinen ja kohtuullinen, ottaen huomioon allergiat yms. rajoitteet. Reilusti kasviksia ja suosien tuoretta einesten sijaan.
Vierailija kirjoitti:
Ap on ihana selvästi sellainen joka teke elintavat aloitusta tästä ja haluaa oikeutusta omille ruokailutavoilleen:D vastaus on niin kuin jo edellä, riippuu ihmisestä mikä sopii kellekin.
Kyllä sä olet sitten viisas kun tajusit :D:D:D
Tunne syöminen, eli hyvä ruoka parempi mieli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole sama, mutta ei sitä kauhean fiksu tarvitse olla:D jätä ne mässyt ja syö terveellisesti niin laihdut;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole sama, mutta ei sitä kauhean fiksu tarvitse olla:D jätä ne mässyt ja syö terveellisesti niin laihdut;)
Mitkä mässyt ja miksi mun pitää laihtua?? Mikä on terveellinen syöminen?
Luonnonmukainen, puhdas.
Luonnonjugurtit, pavut, öljy, vihannekset.
En koskaan tarkkaile syömisiäni. Olen terve ja hoikka, eikä tarvitse noudattaa mitään erikoisruokavaliota.
Vierailija kirjoitti:
Jokaiselle sopii se oma. Se kun riippuu niin paljon aineenvaihdunnasta, onko jotain sairautta, aktiivisuudesta paljon liikkuu ja onko fyysinen työ, iästä jne. Ihan sama mitä joku on mieltä, koska ihmiset ovat vain erilaisia.
Tämä. Itse liikun paljon, mutta minulla on myös kilpirauhasen vajaatoiminta ja sen takia syötävä 3 tunnin välein säännöllisesti aineenvaihdunta pysyi käynnissä. Toiselle sopii toinen minulle tämä ja olen pysynyt kunnossa.
Olen ollut pari vuotta kasvissyöjä, kalaa ja munia lukuunottamatta. En ole huomannut mitään eroa vointiini. Muuta kuin sen, että on parempi mieli siitä, etten ostopäätöksilläni tue niin paljon lihateollisuutta kuin ennen (toki edelleen tuen, koska käytän maitotuotteita ja munia).
Minusta hyvä ruokavalio koostuu mm. kalasta, vihanneksista, juureksista, marjoista, hedelmistä, pähkinöistä, öljyistä, jne.
Rakastan kuitenkin herkkuja ja syön paljon pastaa, riisiä, perunaa, ruisleipää, leivonnaisia, juustoja, jne.
Suurin muutos vointiin varmaan tapahtuisi, jos jättäisin maitotuotteet, vehnät, sokerit, yms pois. Ehkä pitäisi joskus kokeilla edes kk.
Jokaiselle sopii se oma. Se kun riippuu niin paljon aineenvaihdunnasta, onko jotain sairautta, aktiivisuudesta paljon liikkuu ja onko fyysinen työ, iästä jne. Ihan sama mitä joku on mieltä, koska ihmiset ovat vain erilaisia.