Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nyt on kirjoitettu tärkeä kirja alkoholistien lapsille, lukekaa ihmeessä

Vierailija
10.08.2017 |

Hämeenlinnalainen Ani Kellomäki on kirjoittanut kirjan nimeltä Kosteusvaurioita, kertomuksia pullon juurelta.
Mielestäni kirja on tärkeintä mitä hetkeen on kirjoitettu alkoholistien kanssa lapsuutensa eläneille lapsille.
Kerrankin kirja jota voin suositella ihan täysin sydämin.
Muutenkin hyvä haastatttelu ko henkilöstä, lukekaa ihmeessä he, ketä asia koskettaa (tuo haastattelu) ja miksei tietysti kaikki muutkin. (valitettavasti en saa linkattua tähän tuosta haastattelua)

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vinkistä! Luen kyllä tuon.

Vierailija
2/6 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoittamani haasttelu ja artikkeli löytyy muuten täältä :   Iltalehti (yleinen terveys-osio 10.8.2017).

Virkistävän rehellistä ja tervehdyttävää puhetta yllättävän monia koskettavasta, vaikeasta aiheesta.

Uskon, että auttaa todella monia ihmisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntui kun olisi puhunut omasta lapsuudesta.

Tuli ihan tippa linssiin, liikutti niin kovasti.

Niin samankaltaisia kokemuksia ja tuntemuksia oli omassa lapsuudessani.

Vierailija
4/6 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

-minä nostan tätä, kun tämä on mielstäni tärkeä juttu-

Vierailija
5/6 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tosi tärkeä aihe. Niin monet edelleen elävät juopon puolison kanssa, eivätkä ymmärrä miten vakavaa vahinkoa sillä tehdään lapsille. Monet puolustelee, että ei se lähteminen ja eroaminen ole helppoa, ja että ei se juominen lapsia haittaa, mutta kyllä se vain haittaa. Tietenkään eroaminen ei ole helppoa, mutta pitäisi miettiä onko se sitten helpompaa aiheuttaa omille lapsille elinikäinen trauma ja kaikenlaisia henkisiä vaikeuksia.

Vierailija
6/6 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin aikuisena itse olen sortunut "vähättelyyn", eli vähättelen kokemaani tyyliin "ei se nyt niin kamalaa ollut, ei se nyt niin minuun lapsena/aikuisena vaikuttanut, ihan kiva se (vanhempi) kuitenkin mulle aina oli" jne, jne.

Totuus kuitenkin on että kyllähän se (känniörinät plus muu käytös)  on vaikuttanut.

Paljon jäi puuttumaan sellaista lapsuudesta (perusturva yms) mitä raittiin perheen lapsuudessa todennäköisemmin on. Samoin tiedostan nyt aikuisena pelkoja jotka saattavat juontaa juurensa lapsuudesta. Juopuneiden ihmisten kohtaaminen (pelkkä selkeä viinan haju) saa minut paniikkiin  ja on poistuttava paikalta välittömästi mikäli mahdollista. Kännisiä en siedä ollenkaan, vain pakon edessä juhlissa tai vastaavissa, niin karseat kokemukset örveltäjistä on. Lähipiiri, ystäväni ja perheenjäseneni ovat kaikki raittiita.