Tuntuuko sinustakin perheenäitinä siltä, että olet naisena typistetty ja alistettu?
Saatko minuutilleen yhtä paljon omaa perheestä vapaata aikaa kuin mies?
Saatko käyttää rahaa itseesi sentilleen saman verran kuin mies?
Saatko vähintään yhtä usein sellaista seksiä kuin haluat kuten mies ja onko seksiä täysin tasapuolisesti kummankin halut huomioon ottaen?
Onko lasten kantamisen ja synnyttämisen aiheuttamat vauriot vartaloosi kompensoitu miehen toimesta jollakin tavoin?
Onko sinulla tilaa olla ja hengittää kotona yhtä paljon kuin miehellä?
Rehellisesti, mitenkä on? Kummalle teistä perhe on ollut kannattavampi ja vähemmän omasta luopumista vaativa hanke?
Kommentit (9)
Niin ja vielä: kumman ongelmista suhteessa keskustellaan enemmän ja kumman asioita pidetään useammin tärkeinä? Ap
Naisten asioita pidetääntärkeämpinä, mies korvaa synnytyksen menemällä armeijaan ja olenvanhempainvapaalla joten mies hommaa tähän perheeseen rahat. Uskon, että miehelle jopa raskaampaa.
Vierailija kirjoitti:
Naisten asioita pidetääntärkeämpinä, mies korvaa synnytyksen menemällä armeijaan ja olenvanhempainvapaalla joten mies hommaa tähän perheeseen rahat. Uskon, että miehelle jopa raskaampaa.
Miten mies korvaa naiselle synnytyksen ja kropan pilalle menon menemällä armeijaan?! Saatko käyttää 50/50 miehen tienaamia rahoja? Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten mies korvaa naiselle synnytyksen ja kropan pilalle menon menemällä armeijaan?! Saatko käyttää 50/50 miehen tienaamia rahoja? Ap
Lapsi ja perhe on itsessään moninvertainen korvaus siitä "pilalle menosta." Ja kun perheen talous on yhteinen, ei lasketa meneekö rahat tässä kuussa tasan 50/50 vai menikö 40/60.
Vaan etpä sinä taida tätä käsittää.
Tuntui. Sitten erosin ja nyt on kyllä elämä todella mukavaa. Toki lapsetkin ovat jo koululaisia, joten silläkin on osuutta asiaan. Nyt olen onnellinen äiti eikä kukaan minua enää typistä eikä alista.
Vierailija kirjoitti:
Saatko minuutilleen yhtä paljon omaa perheestä vapaata aikaa kuin mies?
Saatko käyttää rahaa itseesi sentilleen saman verran kuin mies?
Saatko vähintään yhtä usein sellaista seksiä kuin haluat kuten mies ja onko seksiä täysin tasapuolisesti kummankin halut huomioon ottaen?
Onko lasten kantamisen ja synnyttämisen aiheuttamat vauriot vartaloosi kompensoitu miehen toimesta jollakin tavoin?
Onko sinulla tilaa olla ja hengittää kotona yhtä paljon kuin miehellä?Rehellisesti, mitenkä on? Kummalle teistä perhe on ollut kannattavampi ja vähemmän omasta luopumista vaativa hanke?
Mikä tämä pilalle meno on ja miten se ilmenee? Olen kaksi lasta synnyttänyt ja imettänyt eikä mikään ole muuttunut. Mitä miehen pitäisi minulle korvata?
Perhe antaa enemmän kuin ottaa eikä sitä voi rahassa mitata.
Aloitus 10239...muistetaan nyt kuitenkin, että perheen perustaminen ja lasten teko on täysin omavalinta ja vapaaehtoista. Suomessa saa lisäksi valita oman puolisonsa. Lopettakaa valitus!
Nyt ei oikein avautunut. Olen äiti ja mies on isä, molemmat töissä ja molemmat tekevät kotihommia. Ketään ei ole typistetty tai alistettu.
Minulle perhe ei ole ollut mitään luopumista, päin vastoin se on tuonut elämään paljon kaunista ja ihanaa. Ja kaikki yhdessä miehen kanssa.