Voiko ihminen näkyvästi "valahtaa valkoiseksi"?
Ainoa mitä olen itse kokenut on kalpeahko peilikuvani kun verensokeri tippuu. Mutta jotenkin epäilen voiko tätä siis tapahtua järkytyksestä kuten kirjallisuudessa?
Kommentit (8)
Minä kuulema "valahdin valkoiseksi" (en tietenkään nähnyt itse naamaani sillä hetkellä), kun katkaisin jalkani pahasti. Verenpaineen lasku äkillisesti ja älytön kipu alaraajassa ehkä vaikutti niin. Mutta en minä ihan varmaksi voi sanoa, että oikeasti olin "valahtanut valkoiseksi". Minulta ei yli tuntiin löytynyt sellaista suonta, mihin olisi voinut laittaa kanyylin kipulääkitystä varten, sekin johtui verenpaineen alhaisuudesta.
Poliisin työssä huomannut roiston usein valahtavan valkoiseksi tajutessaan olevansa kusessa. Esim 15-16v jäätyään nalkkiin kannabiksesta tai muista huumeista on verrattain melko hulvaton näky. Vitivalkoisiksi valahtavat ja se on tosi.
Michael Jackson. Tod.näk. se valkoinenkin on nyt valahtanut luiden päältä.
Minä valahdin valkoiseksi, kun tuntematon yritti sisään omilla avaimilla. Olin peilin edessä, niin huomasin ilmiön.
Minä olen valahtanut valkoiseksi kyllä, valitettavasti useamminkin, järjettömän kivun (luun murtumia/katkeamisia, endometrioosi ja kystien puhkeaminen) seurauksena, pari kertaa jos on tullut ns shokkiuutinen, siis luokkaa läheisen kuolema tai isompi loukkaantuminen, kodin järjetön vesivahinko. On sekä sanottu että olen itse peilistä todennut, että jaa, taas ollaan yhtäkkiä ihan kalman kalpeita, ihmekkään jos kysellään että "pyörrytkö, ootko kunnossa?" Mut siis varsinkin fyysiseen kipuun on mulle ominainen reaktio näin vuosien kokemuksella :D
Kuulemma valahdin valkoiseksi kun kerroin isille, että ovella joku rapisteli pitkään ja ainoa mitä näin ovisilmästä oli mustat nahkahanskat.
Valahdiksen syy taisi olla se, että valehtelin.
Minä loukkasin polveni. Oli siis tapahtunut jo edellisenä päivänä. Ajattelin että kyllä se siitä. Kunnes seuraavana päivänä istahdin sängyn reunalle. Ei pystynyt jalkaa liikuttamaan ollenkaan kun mieletön kipu jos yhtään liikutti. Alkoi taju hämärtyä ja mies katsoi mua ja sanoi että kasvot meni ihan valkoiseksi. Eli kyllä voi. Sen tosiaan tunsikin kun veri pakeni päästä :)
En ole koskaan todistanut kenenkään naaman äkittäistä valkoiseksi valahtamista, mutta haluaisin myös tietää onko se todellinen ilmiö.