Mikä tuli luokkasi syrjäytyneestä/vaikeista lähtökohdista tulleesta?
Eli onko tullut selviytyjä vai jatkuuko huono-osaisuus? Ja minkälainen ollut koti silloin?
Kommentit (27)
Hänestä tuli lakimies. Hän oli koulukiusattu. Isä alkoholisti ja työtön. Äiti paljon sairaslomaalla ja tarha-apulainen. VVO:n vuokra-asunto. Niin se olen minä.
Vierailija kirjoitti:
Kaksi sisarta oli perheestä, jossa oli mielenterveysongelmia. Vanhemmalla siskolla asperger, joutui kokemaan vakavaa kiusaamista läpi kouluajan, sittemmin syrjäytyi ja jäi työkyvyttömyyseläkkeelle ja elää eristäytynyttä elämää. Nuorempi sisko mt-ongelmainen ja narkkari nykyään.
Kumpi olet?
Vierailija kirjoitti:
Nuorin oli jo pikkulapsena päivänselvä psykopaatti ja istuikin heti 18-vuotiaana raiskauksesta vankilassa (nainen siis kyseessä)
Siis häh? 18-vuotias tyttö raiskannut jonkun? Miten toi voi edes olla mahdollista?
🇺🇦🇮🇱
Mikä on syrjäytynyt? Ja mitä on vaikeat kotiolot?
Täytänkö kriteerit, kun olen avioerolapsi? Etäisä juoppo? Onko vaikeat kotiolot, jos äiti on ollut katkera feministi? Onko syrjäytymistä, että lapsi luulee isän hylkäämisestä johtuen olevansa tyhmä ja epämiellyttävä ja ajautuu koulutovereidensa syrjimäksi? Onko syrjäytymistä, jos joutui teininä käymään terapiassa masennuksen ja bulimian takia?
Jos täytän kriteerit, niin minusta tuli sitten kuitenkin ihan tavallinen ihminen. Pääsin korkeakouluun, mutta tein oheen vähän paskaduunia. Sitten löysin miehen, menin naimisiin, sain lapsia ja nyt olen kotiäiti, joka on osa-aikatöissä. Jouduin kyllä työstämään itsetuntoa ja muuta psyykkistä toimintakykyä paljon, mutta selvisin kuitenkin. Ratkaisevaa psyykkisen toimintakykyni kannalta oli kuitenkin uskoontulo. Terapiassa lakkasin käymästä jo ennen kuin täytin 18 vuotta.
Hänestä tuli eräs hyvin tunnettu kouluampuja
Minusta tuli juoppo kokki.