Hematooma ja loppuraskaus
Heips
Oon tosi huolissaan, kun mulla on kohdussa aika iso hematooma, alkuraskaudesta vuosi vertakin.Viikkoja nyt 28+ jos oon oikein laskenut (la 2.7)
Oon koittanu etsiä haku-toiminnolla ja googlella, neuvolassakaan ei oikeen tästä mitään tiedä : (
onko jollain muulla kokemusta????
Kommentit (6)
Mun täytyy koittaa saada sitä neuvolanlääkäriä kertomaan jotain joka valaisis asiaa mulle, tai sitten jotain muuta täytyy keksiä...mun on vaikee lähteä sinne sairaalaan tutkimuksiin täältä keravalta, ku se olis Hyvinkäällä eikä meil oo autoa...pahus ku ei oo ees miestä kattomaan noita sisaruksia.
Mut kiva kuulla että sulla ainaki sujui hyvin, mua just jännittää että syntyykö vauva elävänä vai kuoleeko kohtuun tms
Mulla myös todettu hematooma ja veristä vuotoakin on ollut. Nyt viikoja 17 ja sairaslomalla. Nostaminen ja kantaminen kielletty. Rasitustakin pitäis yrittää välttää. Nyt tuo vuoto on laantunut, mutta aika rauhallisesti yritän elellä kahden pienen lapseni kanssa. Nyt vaan toivon et menee pois itsestään ja kaikki sujuu loppuun asti hyvin. Muutahan ei voi nyt kun vaan toivoa parasta.
Oli lohdullista kuulla et muillakin samanlaisia ongelmia on ollut ja loppu on kuitenkin mennyt hyvin. Toivotaan et meilläkin.
Mulla on todettu hematooma istukassa raskausviikolla 24. Silloin sanottiin,etten saa kantaa enää mitään koko loppuraskaudessa,enkä siivoilla. Kävellä pikkaisen saa. Lääkäri meinasi,ettei ole niin hirveän vakava asia sitten kun verenvuoto hematomasta on lakannut. Eli mulla se lakkas parin päivän sisään. Vaavi oli kuulemma potkuillaan aiheuttanut sen. Nyt on menossa rv:t 32 ja näyttää ihan hyvältä.
Kannattaa soittaa äppkl:llään ja kysyä miten toimia. Sielä ainakin ne osaa neuvoa tarkasti.
En tiedä auttoiko yhtään,mutta laitoimpahan kuitenkin.
Lilli81
Minulla oli hematooma kohdussa rv 12-18.Vuotoa oli koko tämän ajan.Sairaslomalla olin ainoastaan viikon rv 12. Ja lopun aikaa olin töissä vaikka vuotoa oli jatkuvasti ja työssäni joudun nostelemaan raskaita taakkoja.Kun vuoto loppui rv 19 niin sen jälkeen hematoomaa ei enää näkynyt ultrassa.Loppuraskaus sujui normaalisti ja synnytin terveen vauvan rv 38+0.
Eli hematoomasta huolimatta raskaus voi sujua aivan normaalisti! Minulle lääkäri sanoi että ei siinä sairaslomat auta jos meinaa tulla kesken niin on sitten tullakseen. Henkisesti aika oli kyllä tosi rankkaa.
Minulla tuli viikolla 11+3 veristä vuotoa joka paheni viikolla 12 niin että olin varma että menee kesken. Oli ultrattu jo aikaisemmin, mutta vasta rv12 kun menen sairaalaan uudestaan huomasivat hematooman istukassa. Vuotoa oli sen jälkeen pari päivää ja muutaman kerran satunnaisesti ja ultrissa hematooma on edelleen näkynyt. Mutta vuotoa ei ole ollut enää pitkään aikaan. Vauva on kasvanut ihan normaalisti ja kaikki muutenkin on ok vaikka minua on tarkailtu tarkemmin senkin takia kun esikoinen on syntynyt ennenaikaisesti. Minulle myös lääkäri sanoi ettei lepo auta että jos tulee kesken niin tulee.
alkuraskaudessa hematooma ja verenvuotoa kohdussa, mutta ei näkynyt mitään rv 12 eikä rv 20 ultrissa. Raskaus meni normaalisti loppuun asti ja nyt sylissä tuhisee vajaan 2vkon ikäinen tyttö. Synnytyksen jälkeen tutkittiin istukkaa tarkkaan, mutta siinä ei näkynyt mitään jälkeä alkuraskauden ongelmista. En osaa suoranaisesti vastata kysymykseesi, kun sulla on toi hematooma noin pitkällä olevassa raskaudessa. Mutta itselläni tosiaan se hävisi itsestään ja raskaus sujui hyvin ja lapsi terve. Itse varmaan kävisin yksityisellä ultrassa ja lääkärillä, jotta saisin vastauksia elleivät anna neuvolasta lähetettä äitiyspolille? Kysyppä!