RIP Montgomery "Monty" Clift
Tämä uskomattoman komea, neuroottinen ja lahjakas metodinäyttelijä poistui keskuudestamme :( ikävöimme sinua, Monty :(
Kommentit (23)
Clift oli yksi aikakautensa (tai kautta aikain) etevimmistä tähdistä, ja runsaasti aikaansa edellä. Eikä sovi unohtaa hänen komeaa ulkonäköään, joka tosin koki kovan kolauksen auto-onnettomuuden myötä. Montyn elokuvia reippaasti nähneenä en voi muuta kuin todeta, että jopa Brandonkin useat roolisuoritukset vaikuttivat keinotekoisilta häneen verrattuna. Tämän todisti mm. "The Young Lions"-elokuva, jossa Clift näytteli juutalaista sotamiestä ja Brando tulkitsi nuorta natsiupseeria ja Cliftin tulkinta oli monin verroin hienosäikeisempi, ikäänkuin todistus elämän pienistä kysymyksistä. Siksi on suuri vääryys, että Clift on tuntunut jääneen hyvin unohduksiin nykyaikoina ja hänen elämänsä oli niin traaginen sekä menehtyi liian varhain. :( hiljainen hetki hänen muistolleen.
Entäpä Ava Gardner, Orson Welles, Grace Kelly, Burt Lancaster, Gary Cooper, James Stewart, Robert Taylor, Greta Garbo, Bette Davis, Joan Crawford, James Cagney, Rita Hayworth, Richard Burton, Spencer Tracy, Katharine Hepburn tai Audrey Hepburn? Marilynista tai Elizabeth Taylorista nyt puhumattakaan. He olivat kaikki hyvin suuria elokuvatähtiä, ja samalla hienoja ihmisiä. Vaikka aika onkin tehnyt tepposensa niin vanha Hollywood ei ikinä ruostu.
keitä he siis ovat? en ole koskaan kuullutkaan noista. tosta marilynista olen tosin, sehän on se yökerho turussa, se lyni siis missä olen pari kertaa käynyt :)
https://worth1000.s3.amazonaws.com/submissions/15673000/15673074_1333_1…
Mikäs kuva tämä oikein on? :D
Vierailija kirjoitti:
keitä he siis ovat? en ole koskaan kuullutkaan noista. tosta marilynista olen tosin, sehän on se yökerho turussa, se lyni siis missä olen pari kertaa käynyt :)
Toi Garbo on ainakin se tv:n muinainen karvalakkimies, joka jakeli kinkkua ja munia.
Eikös Clift kuollut jo 1960-luvun puolivälissä? Lähti kyllä harmillisen nuorena. Olen pari kertaa katsonut Paikka auringossa ja Täältä ikuisuuteen-leffat, oli kyllä ihania filmejä.
Oli miten oli, niin ainakin Kirk Douglas, Olivia de Havilland, Sidney Poitier, Doris Day, Kim Novak ja Sophia Loren ovat yhä elossa. He ovat viimeinen elävä muisto entisaikojen Hollywoodista.
Leffakaupan_filmihullu kirjoitti:
Entäpä Ava Gardner, Orson Welles, Grace Kelly, Burt Lancaster, Gary Cooper, James Stewart, Robert Taylor, Greta Garbo, Bette Davis, Joan Crawford, James Cagney, Rita Hayworth, Richard Burton, Spencer Tracy, Katharine Hepburn tai Audrey Hepburn? Marilynista tai Elizabeth Taylorista nyt puhumattakaan. He olivat kaikki hyvin suuria elokuvatähtiä, ja samalla hienoja ihmisiä. Vaikka aika onkin tehnyt tepposensa niin vanha Hollywood ei ikinä ruostu.
Hyvä lista. Ite lisäisin tohon vielä Vivien Leighin, Clark Gablen, Ingrid Bergmanin, Cary Grantin, Barbara Stanwyckin, William Holdenin, Marlene Dietrichin, Robert Mitchumin, Errol Flynnin, Humphrey Bogartin ja Lauren Bacallin. Varmaan oli noita enemmänkin mutta nyt ei tule mieleen enempää. Olivat loistavia näyttelijöitä, ja heidän filmejään voi katsoa milloin tahansa vuodesta riippumatta. Nyt tulee taas joku varmaan kysymään että keitä he ovatkaan =D
Clift kuoli 23.7.1966. Joten ei ihan tuore juttu.
Se oli kyllä tosi hyvä siinä Titanicissa.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä lista. Ite lisäisin tohon vielä Vivien Leighin, Clark Gablen, Ingrid Bergmanin, Cary Grantin, Barbara Stanwyckin, William Holdenin, Marlene Dietrichin, Robert Mitchumin, Errol Flynnin, Humphrey Bogartin ja Lauren Bacallin. Varmaan oli noita enemmänkin mutta nyt ei tule mieleen enempää. Olivat loistavia näyttelijöitä, ja heidän filmejään voi katsoa milloin tahansa vuodesta riippumatta. Nyt tulee taas joku varmaan kysymään että keitä he ovatkaan =D
Ihme kyllä olen syntynyt 60-luvulla mutta silti noi nimet tuntuu mulle ihan vierailta. Tai ainaki tosta Gary Grantista olen joskus kuullut mutta muuten olen ihan ymmälläni noiden suhteen. En ole oikein koskaan kattonu mitään yli 30 vuotta vanhempaa elokuvaa, koska jotenkaan ne ei sovi minulle. Kaunareita ja Salkkareita tykkään katsella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihme kyllä olen syntynyt 60-luvulla mutta silti noi nimet tuntuu mulle ihan vierailta. Tai ainaki tosta Gary Grantista olen joskus kuullut mutta muuten olen ihan ymmälläni noiden suhteen. En ole oikein koskaan kattonu mitään yli 30 vuotta vanhempaa elokuvaa, koska jotenkaan ne ei sovi minulle. Kaunareita ja Salkkareita tykkään katsella.
ei sitä kaikkea tarvitsekään tietää, he olivat suuria elokuvatähtiä ja hienoja ihmisiä ilman sinun näkemystäkin. kaltaisesi 'pullamössösukupolvi' tuskin innostuisikaan mistään gary cooperin tai greta garbon tähdittämästä klassikkoelokuvasta. itse tykkään katsoa vähän väliä vanhoja klassikkofilmejä, mutta kai se on tottumiskysymys. hauskintahan tai traagisintahan tässä on se, että iältäni voisin olla sinun lapsesi :D mutta niin se maailma muuttuu :)
Entäpä Marlon Brando, Gregory Peck, Alan Ladd, James Dean
Olipa joku uskomus, että kun jossain joku hengähtää viimeisen kerran ja samalla hetkellä joku vauva jossain hengittää ensimmäisen kerran, että näillä on joku yhteys. Että maapallolla on kohtalonyhteyksiä.
Smack-yhtyeen edesmennyt Claude ehti kirjoittaa runon Montylle, jotain "lähdit samaan ahtaaseen hetkeen johon minä synnyin", se kun oli syntynyt samana päivänä kun Monty kuoli.
Miksei Hollywoodissa enää tehdä hyviä lännenfilmejä? John Veine.
Entä miksei hyviä toimintaleffoja? Sylvester Tallone.
Monty Clift oli muuten gaysexual.
hän oli ihanan oloinen mies kyllä levätköön rauhassa.