Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HAHHAH! Jäi paikkakunnan ATK-kaupoilta myynti tekemättä!

Vierailija
08.08.2017 |

Tarvitsen uuden työkoneen, lähinnä vaativaa mallintamista varten. Siihen tulee siis tehokas näytönohjain ja prosessori. Ellei paremmin tietäisi, voisi ajatella sen olevan pelikone. Yhteishinnaksi tulee kuitenkin päälle 4000 euroa joten ei sillä kyllä pelata.
Koska olen itse kuumeessa, lähetin 15-vuotiaan poikani kierrokselle paikallisiin ATK-kauppoihin. Miten siinä kävikään. Yhdessä hänet käskettiin ulos, toisessa sanottiin suoraan että hänellä tuskin on mahdollisuus ostaa sellainen kone ja kolmannessa yritettiin tinkiä komponenteista. Ei 15-vuotias voi millään tarvita yli 4000 euron näytönohjainta tai 64 gigaa keskusmuistia.
Näyttäisi siltä että joudun hankkimaan uuden työkoneen jostain muualta.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Henkilö, joka tekee atk-liikkeeseen tarjouspyynnön paperilla, ei selvästikään tarvitse 4000 euron konetta.

Päinvastoin, sehän juuri tarvii koneen.

Sinkkumies

Vierailija
22/30 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka vanha olet, kun käytät termiä ATK, automaattinen tietojenkäsittely? 😁

Mitä luulet jos kerran ap:lla on 15-vuotias lapsi?

vajaa kolmekymppinen

tarkoitat varmaankin että vajaa nelikymppinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No... sanotaan näin, että menetys kaupasta on olematon. Tietokoneiden kauppa on huonokatteisimpia Suomessa. Voin kertoa, että pienellä ja kalliilla liikkeelläkin esim. tonnin koneessa katetta on alle 50 Euroa. Missä muussa tuotteessa kate on noin olematon? Jos vaatekauppias myy 70 Euron farkut, niin siinä on jo katetta enemmän. Eräs tuttu ex-kauppias nauroi viisi vuotta sitten, että hakee Cittarista monitoimilaitteen tarjouksessa 75,90 Euroa, koska tukkuhinta on itselle 20 Euroa enemmän ja saa vielä plussat päälle. Enemmänkin nuo elää kaikenlaisesta lisäpalvelusta ja useimmathan on lopettaneet.

Vierailija
24/30 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka vanha olet, kun käytät termiä ATK, automaattinen tietojenkäsittely? 😁

Mitä luulet jos kerran ap:lla on 15-vuotias lapsi?

vajaa kolmekymppinen

tarkoitat varmaankin että vajaa nelikymppinen.

sama asia, en tarkoittanut että alle kolmekymppinen...

Vierailija
25/30 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkupojat ei oikein tajua, että työtehtäviin 4000 kone on taskurahaa. Esim. Joku työmaakone voi maksaa kymmeniä tuhansia tai auto jota tarvitaan työtehtävissä.

Sinkkumies

Vierailija
26/30 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka suurin osa nykyihmisistä selaa ja ostaa netistä kaiken ei tarkoita sitä että kaikki niin tekevät.

Jos tietää, mistä komponenteista suunnilleen mihin hintaan kone pitää koota, niin aika outoa, ettei osaa netistä niitä komponentteja tilata ja itse koota.

Niin ja jos tietää mitä haluaa, niin miksei tilaa vaikka jimmsiltä?

Vierailija
27/30 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No... sanotaan näin, että menetys kaupasta on olematon. Tietokoneiden kauppa on huonokatteisimpia Suomessa. Voin kertoa, että pienellä ja kalliilla liikkeelläkin esim. tonnin koneessa katetta on alle 50 Euroa. Missä muussa tuotteessa kate on noin olematon? Jos vaatekauppias myy 70 Euron farkut, niin siinä on jo katetta enemmän. Eräs tuttu ex-kauppias nauroi viisi vuotta sitten, että hakee Cittarista monitoimilaitteen tarjouksessa 75,90 Euroa, koska tukkuhinta on itselle 20 Euroa enemmän ja saa vielä plussat päälle. Enemmänkin nuo elää kaikenlaisesta lisäpalvelusta ja useimmathan on lopettaneet.

Onko oma lehmä ojassa vai, oletko vajaa? Jo Saksasta tilaamalla voi säästää satoja euroja.

Ihan turha yrittää suoltaa paskaa itseäsi älykkäämmille.

Sinkkumies

Vierailija
28/30 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pikkupojat ei oikein tajua, että työtehtäviin 4000 kone on taskurahaa. Esim. Joku työmaakone voi maksaa kymmeniä tuhansia tai auto jota tarvitaan työtehtävissä.

Sinkkumies

Sinkkumies ei tajua.

Vierailija
29/30 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinkkumies

Sinkkumies ei tajua.

Tajuan ettei kovin suuri investointi, jos se menee työkäyttöön ja sillä tehdään vuosia töitä.

Sinkkumies

Vierailija
30/30 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytän mailboxde.com ja tilaan saksasta. Todella vaivaton palvelu. Myös jenkeissä minulla on tili vastaavanlaisessa postinvälitysfirmassa. Sieltä tosin olen vain kerran tilannut tietokoneen osia, kun joku uusi intelin prossu ei ollut vielä tullut eurooppaan myyntiin. 

Saksassa on pienempi alvi ja suuremmat markkinat joten ne takaavat suomea halvemmat hinnat suunnilleen kaikessa. Valitettavasti moni kauppa ei enää suoraan suostu toimittamaan suomeen alv sotkun takia joten joutuu käyttämään postinvälitysfirmaa.

Monta tonnia olen kuitenkin säästänyt elämäni aikana tilaamalla ulkomailta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kuusi