Miksei vanhemmat ymmärrä olla pitämättä niitä kaverisynttäreitä, kun luokalla on yksi, joka ei voi osallistua tai pitää omia?
Osoittaa melkoista typeryyttä ja kulttuurisen herkkyyden puutetta!
Kommentit (26)
Koko luokka? Ei todellakaan. Aina ollaan kylläkin kutsuttu yksi kaveri, jota ei kuulemma ehkä kukaan muu kutsu. Ja se on ollut onnesta soikeana kun on päässyt mukaan. Mutta koko luokka, miten ja miksi ihmeessä?
Siis koko luokka ei pidä synttäreitä kun yksi ei pidä tai pääse? Miks ihmeessä?
Tyypillistä suomalaisuutta, tasa-arvo saavutetaan kun otetaan joltakin jotakin pois.
Lapseni kutsuu ne kaverit synttäreilleen, kenen kanssa viettää aikaa, ei koko luokkaa. Ei häntäkään ole kutsuttu jokaisen luokkakaverin synttäreille ja on ollut ihan ok hänelle. Synttäritouhu on muutenkin mennyt nykyisin aivan älyttömäksi. Tuntuu, että on jopa tärkeämpää vanhemmille, kuin lapsille. Eräs lapsen kaverin äiti suunnittelee lastensa juhlia jo puoli vuotta etukäteen ja miettii ketä kutsuu. Kutsuja on ilmeisesti äiti, eikä lapsi. Käsittämätöntä hössötystä koko synttäritouhu.
Nyt en kyllä ymmärrä aloitusta. Mitä se edes tarkoittaa?
Vierailija kirjoitti:
Minä taas en ole koskaan ymmärtänyt sitä, miksi lapsen kaverisynttäreille pitäisi kutsua koko luokka, tai päikkyryhmä etc. Ihan oikeasti! Olen itse lapsena ollut tasan yksillä sellaisilla synttäreillä tokaluokalla. Oli vähän nihkeät juhlat, kun synttärisankari ei ollut edes kaverini ja lahja piti silti viedä ja leikkiä yhdessä yms. Eli pointti siis, ei koululuokalla kaikki lapset yksinkertaisesti ole kavereita keskenään.
Meillä oli lapsina muitakin kavereita yleensä kuin ne luokkakaverit. Totta kai ymmärrän, että jokaisella lapsella ei ole, eikä välttämättä koulussakaan. Se on hirvittävän surullista, eikä kenenkään lapsen pitäisi sitä kokea. Minutkin on jätetty kutsumatta monille sellaisille synttäreille lapsena, joihin olisin halunnut. Kyllä se satutti. Mutta en minäkään aio omien lasteni lapsisynttäreille kutsua parinkymmenen lapsen komppaniaa. Minusta ihan ok sääntö voisi olla, että lapsi saa kutsua ikävuotensa verran kavereita tiettyyn ikään asti ja jossain vaiheessa sitten ne, joita haluaa. Kunhan ei sitä komppaniaa!:D
Ehkä tämä joistakin kuulostaa inhottavalta, mutta näin ajattelen.
Samaa mieltä. Kuitenkin niin ettei vain yksi jää kutsumatta. Se on kiusaamista. Mutta ihan ok kutsua vaikka 6 parasta kaveria 25 lapsen ryhmästä. Se ei leimaa ketään.
Lapsena itse aina kutsuin muut luokan tytöt, jättäen kuitenkin yhden ulkopuolelle XD. Koulussa hehkutettiin miten kivaa meillä oli:)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä taas en ole koskaan ymmärtänyt sitä, miksi lapsen kaverisynttäreille pitäisi kutsua koko luokka, tai päikkyryhmä etc. Ihan oikeasti! Olen itse lapsena ollut tasan yksillä sellaisilla synttäreillä tokaluokalla. Oli vähän nihkeät juhlat, kun synttärisankari ei ollut edes kaverini ja lahja piti silti viedä ja leikkiä yhdessä yms. Eli pointti siis, ei koululuokalla kaikki lapset yksinkertaisesti ole kavereita keskenään.
Meillä oli lapsina muitakin kavereita yleensä kuin ne luokkakaverit. Totta kai ymmärrän, että jokaisella lapsella ei ole, eikä välttämättä koulussakaan. Se on hirvittävän surullista, eikä kenenkään lapsen pitäisi sitä kokea. Minutkin on jätetty kutsumatta monille sellaisille synttäreille lapsena, joihin olisin halunnut. Kyllä se satutti. Mutta en minäkään aio omien lasteni lapsisynttäreille kutsua parinkymmenen lapsen komppaniaa. Minusta ihan ok sääntö voisi olla, että lapsi saa kutsua ikävuotensa verran kavereita tiettyyn ikään asti ja jossain vaiheessa sitten ne, joita haluaa. Kunhan ei sitä komppaniaa!:D
Samaa mieltä. Kuitenkin niin ettei vain yksi jää kutsumatta. Se on kiusaamista. Mutta ihan ok kutsua vaikka 6 parasta kaveria 25 lapsen ryhmästä. Se ei leimaa ketään.
Tämäpä. Enkä jaksa uskoa, että omilla lapsillani tulisi mieleen esim. omasta aloitteestaan kutsua esim. koko luokkaa ja jättää sieltä yksi ulos. Vaan noilla "joita lapsi itse haluaa kutsua" tarkoitan omia kavereitaan. Esmes vaikka 10-vuotiaalla olisi 11 hyvää kaveria, saisi kutsua kaikki. Osa voi olla koulusta, osa muualta. Koska aina haluaisin kuitenkin teroittaa lapselle sitä, että synttäreille ei pidä kutsua koko maailmaa vaan ne, joista oikeasti tykkäät, ja jotka oikeasti tykkää sinusta. Eli kaverit ja ystävät.
Muutenkin koko luokan kutsuminen menee jo mielestäni vain lahjojen kalasteluksi. Enkä itse ainakaan halua koskaan pitää tuollaisia pirskeitä, joihin pitää tehdä tarjottavat reilulle parillekymmenelle lapselle huomioiden joka pikku-Petteri-Irmelin allergiat ja nirsoilut. Huoh.
Olen ehkä vähän kyynikko.:,D
Me kutsuttiin kerran yksi tyttö sen vuoksi, ettei kukaan muu kutsu sitä koskaan. Ymmärsin kyllä pian miksi ei kutsuta ja sai porttikiellon meillekin.
Vierailija kirjoitti:
Lapsena itse aina kutsuin muut luokan tytöt, jättäen kuitenkin yhden ulkopuolelle XD. Koulussa hehkutettiin miten kivaa meillä oli:)
Sen kyllä huomaa jo noinkin lyhyestä kommentista, että kuinka ihana ja sisäisesti kaunis ihminen oletkaan.
Aloituksesta näkee kilometrin päähän, että provosoidaan ja trollataan. Sekä otsikko että viesti ovat silkkaa provoa. Mutta aivonsa synnyttäneet mammat ovat syöttiin tarttuneet, ja jo vain ottaa tasa-arvo ja monikulttuurisuus päähän mammaa, kun nyt ihan tällä tavalla... 😂
Vierailija kirjoitti:
Aloituksesta näkee kilometrin päähän, että provosoidaan ja trollataan. Sekä otsikko että viesti ovat silkkaa provoa. Mutta aivonsa synnyttäneet mammat ovat syöttiin tarttuneet, ja jo vain ottaa tasa-arvo ja monikulttuurisuus päähän mammaa, kun nyt ihan tällä tavalla... 😂
Miten aloitus liittyy monikulttuurisuuteen t ai tasa-arvoon? Eihän koko aloituksesta saa mitään selvää eikä siinä ole mitään tolkkua.
Pojalla on aina ollut 5-6 parasta kaveria synttärillä. Kivaa oli.
Muistan että omille 9v synttäreille kutsuttiin luokan kaikki tytöt, ja kivaa sekin oli. Mutta meitä ei ollut kuin 10.
Onko kyseessä siis Jehovan todistaja? Jos on, niin tyhmästä valinnasta kärsii lapsikin.
Vierailija kirjoitti:
Taidat edelleen olla ala-asteella? "XD"
Minä olen rikkaasta perheestä ja äitini järjesti aina ihan mahtavan shown syntymäpäivänäni. Tämä oli ennen sitä aikakautta kun hoplopit ja muut oli pystyssä ja ainoa synttäripaketti jota muistaakseni pystyi ostamaan oli McDonaldsin. Joten kaikki piti synttärit aina kotona. Äitini aina vuokrasi ja suhteilla sai syntymäpäivänäni kaikkea huikeaa aikaiseksi ja luokkalaiset kisasi aina kuka pääsee ja kuka ei ja häikäilemättömästi käytin tätä hyväkseni ja jos joku oli loukannut minua jätin ulkopuolelle. Meno oli kuin mtv:n my sweet sixteen sarjasta :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taidat edelleen olla ala-asteella? "XD"
En vain keksinyt parempaa "hymiöö". En ole ala-asteella enää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen kyllä huomaa jo noinkin lyhyestä kommentista, että kuinka ihana ja sisäisesti kaunis ihminen oletkaan.
Olen ulkoisesti kaunis joten ihan sama.
Tulipas mieleen sekin kerta kun yksi äiti yritti tuoda poikansa kuokkimaan mutta meillä oli aina portilla tai ovella joku tarkastamassa kutsut että sisään ei pääse kuka tahansa. Tietenkin tältä evättiin sisäänpääsy ja nosti ihan kauhean huudon siitä että poikaansa ei oteta mukaan :D huusi kunnes äitini tuli paikalle ja äiti käski poistumaan kun selkeästi poikansa ei ollut mun kaveri kun ei ollut saanut kutsua.
-18