Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos sinun pitäisi alkaa yrittäjäksi, millaisen yrityksen perustaisit?

Vierailija
07.08.2017 |

Mikä ala, yrityksen laajuus ym? Tällaista ajatusleikkiä pyörittelen sateisena maanantaina ja yritän motivoida itseäni 😊

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuotantoyhtiön. Perheestä löytyy jo laitteet ja lähes 30 vuotta kokemusta alalta. Ja itseä kiinnostaa ala kovasti.

Vierailija
2/16 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläinten koulutusta ja koiraurheiluvalmennusta niihin liittyvää oheistuotetta. Tekisin siis harrastuksesta työn, jos oikea työ ja ura alkaisi tympiä tai tyssäisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haaveena olisi lastenvaateliike, johon ottaisin myyntiin laadukkaita pohjoismaisia merkkejä. Tosin näitä löytyy jo lähes joka kauppakeskuksestakin, joten kovaan kilpailuun saisi varautua. Minulla on paljon kokemusta myymälänhoidosta ja asiakaspalvelusta, joten sen puolen kanssa ei varmasti olisi suurempaa ongelmaa.

Vierailija
4/16 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvis- ja kalaravintolan. Idea olisi olla lähinnä lounaspaikka, ja sellainen että ruokaa saisi ottaa seisovasta pöydästä.  Olisi laaja salaattipöytä, alkukeitto (jonka voisi syödä myös pelkästään ruoaksi "koko pöytää" halvemmalla), itse leivottua leipää, pari kala- ja pari kasvis-lämmintä ruokaa. Aina vähintään yksi vegaanivaihtoehto. Kahvi, tee tai yrttitee ja jälkkäri sitten päälle. 

Vierailija
5/16 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

IT-konsulttifirman. Nykyisessä työpaikassani konsultit veloittavat 150€/tunti, eiköhän sillä tule toimeen.

Vierailija
6/16 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

It-alan joku konsulttipulju tai jonkinlaisia avustavia palveluja tai jotain. Yritän välttää viimeiseen saakka ja työllistyä jollekin toiselle.

Vierailija
7/16 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin harrastuksestani työtä. IT-alaa, mutta tarkemmin en halua sanoa, jos vaikka joskus tekisi haaveesta totta :) Kilpailu kovaa, mutta menestys on mahdollisuus.

Vierailija
8/16 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo yrittäjä, mutta haluaisin perustaa muutaman sivutoiminimen: askartelualan verkkokaupan, ansaita bloggaamalla ja myydä käsitöitä. Eihän noissa isoja rahoja pyöri,  mutta pientä lisätuloa olisi kiva saada.

Vain yksi noista on tällä hetkellä mitenkään mahdollinen toteuttaa.

Jos olisi enemmän pääomaa ja täytyisi perustaa oikeasti elättävä yritys, lähtisin siivous-/kotipalvelualalle.

Vierailija
9/16 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

IT-konsulttifirman. Nykyisessä työpaikassani konsultit veloittavat 150€/tunti, eiköhän sillä tule toimeen.

Ei ole niin herkkua tämäkään kuin voisi kuvitella. Itse olin ennen konsultti omalla toiminimellä, nykyisin ison it-talon palveluksessa.

Konsultin hommassa kyrsi ensinnäkin töiden vaihtelevuus. Välillä olisi tarjolla vaikka 10 hommaa päällekkäin, mutta huonoina kausina (ala on erittäin suhdanneherkkä) voi mennä puoli vuottakin ilman töitä. Sen pystyy elämään niillä rahoilla jotka teki työllisenä kautena, mutta ottaen huomioon projektittomat ajat, ei se tuloero niin suuri ole kuin voisi kuvitella.

Enemmän itseäni kuitenkin harmitti ainainen tarve myydä itseään, ja ainaiset uudet asiakkaat, uudet tekniikat, uudet ympäristöt. 40 täytettyäni alkoi tuntua etten jaksa, pahimmillaan muutaman kuukauden välein intoa näytellen opetella taas uudet jutut ja leikkiä asiantuntijaa tekniikoissa joista en tiedä mitään - ja sitten kotona illat ja yöt opetella. Ai että kun nyt on ihanan rentoa kun teen pitkässä projektissa yhtä tuotetta perustekniikoilla jotka osaan ennestään. Toivottavasti saan olla täällä eläkeikään asti.

Vierailija
10/16 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

It-alan joku konsulttipulju tai jonkinlaisia avustavia palveluja tai jotain. Yritän välttää viimeiseen saakka ja työllistyä jollekin toiselle.

Saanko kysyä, miksi yrität välttää viimeiseen asti? Ihan vain mielenkiinnosta, itse vaihtaisin yrittäjäksi vaikka heti, mikäli se vaan olisi mahdollista rahallisesti.

Vierailija
11/16 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puheterapiapalveluita, se on ainoa mihin mulla olis osaamista. Ehkä joskus tulevaisuudessa, toistaiseksi on helpompi olla, vieraalla töissä.

Vierailija
12/16 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diilaisin roinaa. Saisi samalla omat roinat ilmaiseksi.

Vierailija
13/16 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saanko kysyä, miksi yrität välttää viimeiseen asti? Ihan vain mielenkiinnosta, itse vaihtaisin yrittäjäksi vaikka heti, mikäli se vaan olisi mahdollista rahallisesti.

Olen yrittäjäperheestä ja tiedän, ettei se ole välttämättä niin herkkua sitten kuitenkaan, vaikka menestyiskin hyvin ja ei ole välttis ihan minulle sopivaa hommaa.

Vierailija
14/16 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirien päiväkoti vuoropäivähoidolla. :)

Vierailija
15/16 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkinlainen hipsterienhuijausyritys, luomuruokaa ja puidenhalailua.

Vierailija
16/16 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halauspalvelu 250e/h halaamisesta. Kilttiihmisille jotka kaipaavat ihmisen kosketusta edes kerran kuussa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä neljä