Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten te, joilla on 7 viikon kesäloma osallistutte Suomen kilpailukykytalkoisiin?

Vierailija
06.08.2017 |

Muutoin kuin valittamalla.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen paperitehtalla ja Suomi elää metsästä.

Jollei enää, niin kohta ainakin, sillä tulee niin huonot ajat että kaikkien on pakko sienestää ja marjastaa.

En oikeesti ole paperitehtaalla, esitän vaan niitä valittajia, joiden takia Suomen talous on tässä jamassa.

Vierailija
2/18 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 minuuttia pitempi päivittäinen työaika. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitenkään. En edes valita.

Vituttaako?

Vierailija
4/18 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vain hyvä että näillä metsäaloilla on yt:tä ja tehtaita lakkautetaan, sillä ahneilla on ahneen loppu! Myös se oli hyvä että Nokia lopetti. Suomi ei kaipaa enää yhtään ylipalkattua ingengöriä!

Vierailija
5/18 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

700 € leikattuja lomarahoja ja 30 min lisää työaikaa viikossa, jotta wt-mammat voi löhöillä työttömyystuella kotona ja laittaa lapset päiväkotiin joka arkipäivä. : )

Vierailija
6/18 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tasan yksi viikko enemmän lomaa julkisella kuin yksityisellä, palkkani huonompi, ei pekkasia ym. ja tämä lomakin vasta yli 15 vuoden palvelussuhteen jälkeen. Jollaisia tulee enää ääriharvoin lisää. Ymmärsitkö tampio tämän? Montako aloitusta aiheesta pitää tehdä???? Lomarahasta otettu 30% ja työaikaa lisätty viikkotasolla puoli tuntia jolla ei mitään pelasteta, valohoitoa jota hallitus harrastaa kun kansassa ilmeisimmin on moiseen temppuiluun uskovia. Lomatahan leikkaushan on suoraan pois kulutuksesta, ja pelkästään meitä hoitoalalla olevia on paljon!!

Vierailija
7/18 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemalla hiljaa koko asiasta. Työnantaja on unohtanut koko kikyn.

Vierailija
8/18 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on tasan yksi viikko enemmän lomaa julkisella kuin yksityisellä, palkkani huonompi, ei pekkasia ym. ja tämä lomakin vasta yli 15 vuoden palvelussuhteen jälkeen. Jollaisia tulee enää ääriharvoin lisää. Ymmärsitkö tampio tämän? Montako aloitusta aiheesta pitää tehdä???? Lomarahasta otettu 30% ja työaikaa lisätty viikkotasolla puoli tuntia jolla ei mitään pelasteta, valohoitoa jota hallitus harrastaa kun kansassa ilmeisimmin on moiseen temppuiluun uskovia. Lomatahan leikkaushan on suoraan pois kulutuksesta, ja pelkästään meitä hoitoalalla olevia on paljon!!

Et ole ymmärtänyt pekkasia.

Vierailija
9/18 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten itse osallistut?

Vierailija
10/18 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitenkään, mutta mulla olikin vain 6 vko loma.

Vierailija
11/18 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työaikaa on jo pidennetty ilman vastaavaa palkankorotusta yhteensä 4,8 % eli pyöreästi 10 päivää vuodessa. Tosin kesälomaa on kyllä vain 5 viikkoa ja kolme viikkoa jää vielä odottamaan syksyä, talvea ja kevättä.

Olen myös ollut jo useamman vuoden peräkkäin saikuttamatta.

Vierailija
12/18 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän muutaman "etäpäivän" enemmän.

Vierailija
13/18 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varmaan voi vastata, kun kesälomaa oli tänä vuonna 9 viikkoa. Mutta joo, lomarahoja leikattu 30% + kiky-tunteja tuli tolkuttomasti lisää.

Vierailija
14/18 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtamalla lomarahoja vapaaksi. Niinpä minulla onkin 9 viikkoa vuosilomaa 8D

Vierailija
15/18 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskoni on lähihoitaja. Hän oli kunnalla töissä, mutta homma yksityistettiin. Kaikki saivat jatkaa vanhoina työntekijöinä joten palkkaan ei koskettu. Mutta jos hän vaihtaa hommaa tai hakee lähihoitajan tehtäviin muuhun firmaan yksityisellä palkka laskee. Eli kunnan palkkataso on TESsin mukaan suurempi kuin yksityisellä.

Vierailija
16/18 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottamalla sen tavallisen 4 vko palkallisen sairausloman tähän kesän loppuun. Sillä tavalla voin olla kotona, kun lapset menevät kouluun ja on hyvää aikaa levätä.

Vierailija
17/18 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tasan 7 viikkoa kesälomalla. Osallistunpa hyvinkin talkoisiin, koska 3 viikkoa näistä olin palkattomalla lamavapaalla eikä tilallani ollut sijaista (paikka kiinni). Lisäksi on nämä kikytunnit sekä lomarahat leikattu.

Vierailija
18/18 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkamalttia noudatettu jo vuodesta 2008 eli kohtuullisesti olen korteni kekoon kantanut.