Miten te, joilla on 7 viikon kesäloma osallistutte Suomen kilpailukykytalkoisiin?
Kommentit (18)
6 minuuttia pitempi päivittäinen työaika. :)
En mitenkään. En edes valita.
Vituttaako?
On vain hyvä että näillä metsäaloilla on yt:tä ja tehtaita lakkautetaan, sillä ahneilla on ahneen loppu! Myös se oli hyvä että Nokia lopetti. Suomi ei kaipaa enää yhtään ylipalkattua ingengöriä!
700 € leikattuja lomarahoja ja 30 min lisää työaikaa viikossa, jotta wt-mammat voi löhöillä työttömyystuella kotona ja laittaa lapset päiväkotiin joka arkipäivä. : )
Minulla on tasan yksi viikko enemmän lomaa julkisella kuin yksityisellä, palkkani huonompi, ei pekkasia ym. ja tämä lomakin vasta yli 15 vuoden palvelussuhteen jälkeen. Jollaisia tulee enää ääriharvoin lisää. Ymmärsitkö tampio tämän? Montako aloitusta aiheesta pitää tehdä???? Lomarahasta otettu 30% ja työaikaa lisätty viikkotasolla puoli tuntia jolla ei mitään pelasteta, valohoitoa jota hallitus harrastaa kun kansassa ilmeisimmin on moiseen temppuiluun uskovia. Lomatahan leikkaushan on suoraan pois kulutuksesta, ja pelkästään meitä hoitoalalla olevia on paljon!!
Olemalla hiljaa koko asiasta. Työnantaja on unohtanut koko kikyn.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on tasan yksi viikko enemmän lomaa julkisella kuin yksityisellä, palkkani huonompi, ei pekkasia ym. ja tämä lomakin vasta yli 15 vuoden palvelussuhteen jälkeen. Jollaisia tulee enää ääriharvoin lisää. Ymmärsitkö tampio tämän? Montako aloitusta aiheesta pitää tehdä???? Lomarahasta otettu 30% ja työaikaa lisätty viikkotasolla puoli tuntia jolla ei mitään pelasteta, valohoitoa jota hallitus harrastaa kun kansassa ilmeisimmin on moiseen temppuiluun uskovia. Lomatahan leikkaushan on suoraan pois kulutuksesta, ja pelkästään meitä hoitoalalla olevia on paljon!!
Et ole ymmärtänyt pekkasia.
En mitenkään, mutta mulla olikin vain 6 vko loma.
Työaikaa on jo pidennetty ilman vastaavaa palkankorotusta yhteensä 4,8 % eli pyöreästi 10 päivää vuodessa. Tosin kesälomaa on kyllä vain 5 viikkoa ja kolme viikkoa jää vielä odottamaan syksyä, talvea ja kevättä.
Olen myös ollut jo useamman vuoden peräkkäin saikuttamatta.
Pidän muutaman "etäpäivän" enemmän.
En varmaan voi vastata, kun kesälomaa oli tänä vuonna 9 viikkoa. Mutta joo, lomarahoja leikattu 30% + kiky-tunteja tuli tolkuttomasti lisää.
Vaihtamalla lomarahoja vapaaksi. Niinpä minulla onkin 9 viikkoa vuosilomaa 8D
Siskoni on lähihoitaja. Hän oli kunnalla töissä, mutta homma yksityistettiin. Kaikki saivat jatkaa vanhoina työntekijöinä joten palkkaan ei koskettu. Mutta jos hän vaihtaa hommaa tai hakee lähihoitajan tehtäviin muuhun firmaan yksityisellä palkka laskee. Eli kunnan palkkataso on TESsin mukaan suurempi kuin yksityisellä.
Ottamalla sen tavallisen 4 vko palkallisen sairausloman tähän kesän loppuun. Sillä tavalla voin olla kotona, kun lapset menevät kouluun ja on hyvää aikaa levätä.
Olin tasan 7 viikkoa kesälomalla. Osallistunpa hyvinkin talkoisiin, koska 3 viikkoa näistä olin palkattomalla lamavapaalla eikä tilallani ollut sijaista (paikka kiinni). Lisäksi on nämä kikytunnit sekä lomarahat leikattu.
Palkkamalttia noudatettu jo vuodesta 2008 eli kohtuullisesti olen korteni kekoon kantanut.
Olen paperitehtalla ja Suomi elää metsästä.
Jollei enää, niin kohta ainakin, sillä tulee niin huonot ajat että kaikkien on pakko sienestää ja marjastaa.
En oikeesti ole paperitehtaalla, esitän vaan niitä valittajia, joiden takia Suomen talous on tässä jamassa.