Suomesta on vaikea löytää oikeaa kaupunkilaista sillä kaikki ovat näitä junan tuomia helewetin "luontoihmisiä"
Tämä Junttila on täynnä näitä "harrastukset: luonto" -dorkia. Vaikea löytää sivistynyttä todellista kaupunkilaista. Se on kuitenkin ihmisten ainoa oikea tapa asua, toisten kanssa.
Kommentit (6)
Minä olen ihan stadilainen syntyperältäni,kättärillä parkaissut ensimmäisen kerran ja nyt olen täällä pödellä pellonreunassa katsomassa heinän kasvua.
No täällä yksi, joka ei kaipaa pätkääkään ikihonkien huminoita tai mökkilaitureita. Suomalainen luonto nyt ei muutenkaan ole juuri muuta kuin hyttypusikoita.
:-D Suomessa kaupunkilaistuminen on hyvinkin nuori ilmiö. Nämä "stadilaiset" ovat todella huvittavia. Oikeaa kaupunkia, puhumattakaan suur- sellaista nähneetkään. :-D
Täällä maailmalla harvemmat edes tietää missä joku Suomi-takapajula sijaitsee, puhumattakaan Helsinki.
Ei kauaakaan sitten puhuin erään työkaverin kanssa että ole alun perin Suomesta, hän ei ollenkaan tajunnut missä sellainen maa on. Hollanti? Tanska? Yritin selittää, ei ymm ärtänyt vaikka selitin että siellä isoveli-Venäjän naapurissahan se.
Ja muuten, Euroopassa arvostetaan luontoa ja sinne hakeudutaan, koska se on täällä harvinaisempaa kuin Suomessa missä on aina maalla, menee mihin tahansa.
Ylikansoitetuissa maissa ei sitten ole mitään muuta kuin sitä kaupaunkia ja aivan liikaa ihmisiä. Ne tekemisen ja harrastamisen mahdollisuudet on loppujen lopuksi hyvin rajoitetut jossakin kivikylässä.
Kaupungissa syntyneet ja siellä asuvat pyörivät omissa piireissään. Sinä et ilmeisesti ole niihin päässyt.
Ai jos tykkää luonnosta, ei ole sivistynyt? Ihme provo taas.