Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voinko antaa lapsen vieraalle isälle?

Vierailija
06.08.2017 |

Lapseni nyt 1v. Hänen isä ei ole ollut missään tekemisissä lapsen kanssa. Nähnyt pari kertaa, ja viimeksi silloin kun lapsi oli 4kk ikäinen. Nyt isä vaatii, että antaisin lapsen hänelle hoitoon tunniksi tai pariksi. Minä en saa olla paikalla, sillä hänellä on vaimo ja ilmeisesti vaimoa tämä häiritsee. Luotan kyllä isään, ihan kunnollinen ihminen on. Mutta lapsellani aika paha vierastus ja on muutenkin suuritarpeinen ja herkkä lapsi. Onko siis oikein antaa lapsi isälle itkemään ja tällä tavalla totuttaa häntä? Pelkään, että se vaikuttaa jotenkin psyykkisesti lapseen. En halua estää isää tapaamasta lasta, päinvastoin olen koko ajan yrittänyt saada isää muodostamaan suhde lapseen. Mutta onko liian rajua antaa vain juuri 1-vuotta täyttänyt lapsi tuntemattomalle isälle hoitoon? Oon kovin stressaantunut tästä tilanteesta..

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapseni nyt 1v. Hänen isä ei ole ollut missään tekemisissä lapsen kanssa. Nähnyt pari kertaa, ja viimeksi silloin kun lapsi oli 4kk ikäinen. Nyt isä vaatii, että antaisin lapsen hänelle hoitoon tunniksi tai pariksi. Minä en saa olla paikalla, sillä hänellä on vaimo ja ilmeisesti vaimoa tämä häiritsee. Luotan kyllä isään, ihan kunnollinen ihminen on. Mutta lapsellani aika paha vierastus ja on muutenkin suuritarpeinen ja herkkä lapsi. Onko siis oikein antaa lapsi isälle itkemään ja tällä tavalla totuttaa häntä? Pelkään, että se vaikuttaa jotenkin psyykkisesti lapseen. En halua estää isää tapaamasta lasta, päinvastoin olen koko ajan yrittänyt saada isää muodostamaan suhde lapseen. Mutta onko liian rajua antaa vain juuri 1-vuotta täyttänyt lapsi tuntemattomalle isälle hoitoon? Oon kovin stressaantunut tästä tilanteesta..

Olethan sinä jo antanut, jos sinulla on kerran lapsi hänen kanssaan.

vitsi vitsi

Ehkä ensimmäinen tapaaminen olisi parempi olla niin että olette kolmestaan. Mutta muuten hyvä jos isä alkaa tutustua lapseensa ja pärjää sekä haluaa pärjätä lapsen kanssa kahedestaan. Ehkä ne erityisherkkyydetkin siinä alkaa lieventyä kun äiti näkee että ei olekkaan täysin korvaamaton.

Vierailija
2/6 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En antaisi. Kyllä alkuun isä tulisi meille kylään, sitten kun olisi tuttu lapsen kanssa, vaikka hetkeksi puistoon kahdestaan, sitten pikku hiljaa enemmän kahdestaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En antaisi. Lapsen etu tulee edelle. Kysy neuvoa esim. lastenvalvojalta miten toimia.

Vierailija
4/6 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet vuoden ikäiset käyvät päiväkodissa vieraiden ihmisten hoidettavana. Ikä ei siis ole syy olla antamatta lasta isälle. Päin vastoin kuulostaa fiksulle miehelle kun on odottanut tähän saakka kärsivällisesti.

Ehdota että ensimmäinen tapaaminen vaikka leikkipuistossa niin että molemmat olette paikalla ja sen jälkeen alkuun sama paikka ekat kerrat.

Saattaisi myös olla hyvä jos tapaamisia olisi alkuun 2-3/vko ettei välissä unohda isää.

Vierailija
5/6 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En antaisi. Ensin muutama tapaaminen lyhyen aja sisällä kolmistaan niin, että lapsi tottuisi isään.

Vierailija
6/6 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet vuoden ikäiset käyvät päiväkodissa vieraiden ihmisten hoidettavana. Ikä ei siis ole syy olla antamatta lasta isälle. Päin vastoin kuulostaa fiksulle miehelle kun on odottanut tähän saakka kärsivällisesti.

Ehdota että ensimmäinen tapaaminen vaikka leikkipuistossa niin että molemmat olette paikalla ja sen jälkeen alkuun sama paikka ekat kerrat.

Saattaisi myös olla hyvä jos tapaamisia olisi alkuun 2-3/vko ettei välissä unohda isää.

Esim. mun 1 vee itki ekan kuukauden päiväkodissa joka päivä, kun lähdin. Itku loppui toki jossain vaiheessa, mutta alkoi päiväunien jälkeen uudestaan. Oli pakko jättää, mutta en mä sitä huvikseen, ilman pakkoa olisi päiväkotiin itkemään jättänyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme seitsemän