Kissa kostaa uudelle miehelleni kusemalla ja paskomalla vaatteille
Eli pari faktaa: miehen kanssa seurusteltu nyt kolme kuukautta. Kissa leikattu 7v narttu.
Toin miehen ensikertaa kylään luokseni kaksi viikkoa sitten, jolloin kävimme saunassa yhdessä. Tällä välin oli neiti paskonut miehen uusiin kävelykenkiin. Onneksi mies tämän huomasi ennen kuin laittoi jalkansa kenkään. Toisella kertaa katti oli kussut miehen lattialla avonaisena olleeseen urheilukassiin. Jos mies ojentaa käden silittääkseen, kisu läpsäisee tai poksahtaa. Ei ole kissa koskaan ennen käyttäytynyt näin.
Eläinlääkäri todennut kissan terveeksi, joten ei ainakaan fyysisessä kunnossa pitäisi olla vikaa.
Kommentit (21)
Onko miehellä kotona koira tai kissa?
Miten itse käyttäydyt kissaa kohtaan miehen ollessa paikalla? Saako kissa enemmän huomiota kun olet sen kanssa kahden?
Joutuuko kissa nukkumaan eri paikkaan miehen ollessa paikalla?
Vierailija kirjoitti:
Onko miehellä kotona koira tai kissa?
Miten itse käyttäydyt kissaa kohtaan miehen ollessa paikalla? Saako kissa enemmän huomiota kun olet sen kanssa kahden?
Joutuuko kissa nukkumaan eri paikkaan miehen ollessa paikalla?
Miehellä ei ole lemmikeitä. Kissaa kohtelen ihan niin kuin ennenkin ja saa minulta silityksiä ja huomionosoituksia tavalliseen tapaan. Minuun käykin hieromassa poskeansa ja kurnuttamassa, eikä välttele minua vaikka mies onkin kylässä. Kissa nukkuu omassa riippumatossaan ihan niin kuin silloinkin kun ollaan kaksin.
ap
Miehessä on varmaan paha henki ja kissa aistii sen. Ilmoittaa sinulle, että nyt on väärä mies kierrossa.
Kissat ovat tosi herkkiä muutokselle. Kestää aikansa ennenkuin hyväksyvät mitään uutta. Jotkut eivät koskaan jos ovat jo vanhempia.
Vierailija kirjoitti:
Miehessä on varmaan paha henki ja kissa aistii sen. Ilmoittaa sinulle, että nyt on väärä mies kierrossa.
Juuri niin. Kisu näkee miehen auran ap ei.
Se on hyvä että tekee arvojärjestyksen heti selväksi 😂
Vierailija kirjoitti:
Kissa aistii, että kulliotus on paha.
:D
Tai sitten kisun oma hiekkalaatikko on epäsiisti ja siksi tekee tarpeensa muualle. Jotkut kissat on niin tarkkoja että eri tarpeille pitää olla eri laatikko ja se on heti siivottava ennen kuin tekee uudestaan. Myöskin hikiset kengät/vaatteet haisevat joskus kissan mielestä pissalle ja se tekee siihen.
Käytännössä ne vaatteet ja kengät kissan ulottumattomiin. Koskaan ei pidä jättää saataville. Vieras haju teettää sen että kissa tekee tepposet.
Kissat eivät pidä muutoksista. Teidän elämänne on muuttunut uuden miehen myötä. Todennäköisesti ensikontaksi kissan ja miehen välillä ei ole onnistunut, niinpä nyt miehen tulisi panostaa kissan huomioimiseen.
Aloittaa vaikka istahtahtamalla lattialle, juttelemalla kissalle kauniisti ja laittamalla jonkun herkkupalan lähelleen tarjolle. Tätä tulee jatkaa niin kauan, että kissa hyväksyy miehen.
Miehen tavarat on syytä nostaa paikkoihin, joishin kissa ei pääse, vaikka kaappiin.
Osta Feliway-feromonihaihdutin, se lievittää kissan stressiä, nimittäin siitä on kyse, stressistä.
Kissaa ei saa torua, sille ei saa huutaa eikä osoittaa harmistusta, vihamielisyydestä puhumattakaan.
Voi myös kokeilla sellaista, että laitatte mihen t-paidan lattiallle ja kissalle mieluisia herkkuja sen päälle.
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten kisun oma hiekkalaatikko on epäsiisti ja siksi tekee tarpeensa muualle. Jotkut kissat on niin tarkkoja että eri tarpeille pitää olla eri laatikko ja se on heti siivottava ennen kuin tekee uudestaan. Myöskin hikiset kengät/vaatteet haisevat joskus kissan mielestä pissalle ja se tekee siihen.
Kissan laatikko on tullut siivottua kahdesti päivässä, eikä tässä ole koskaan ollut ongelmaa - aina on laatikko kelvannut. Eikä minun hikiset lenkkarini tai tallivaatteeni ole koskaan kissaa haitanneet. Miehen urheilukassissa oli puhdasta vaatetta kun kissa sinne kusaisi.
ap
Mies voisi parantaa asemiaan ainakin antamalla kissalle ruokaa ja herkkupaloja. Mutta ei yritä silittää kissaa vaan jättää sen jokseenkin huomiotta, kunnes kissa tulee itse tekemään tuttavuutta. Tavarat kannattaa alkuun laittaa kaappiin, että kissa ei pääse tekemään tarpeitaan niille. Jonkun miehen käyttämän vaatteen tosin voisi jättää kissan haisteltavaksi myös silloin, kun mies ei ole paikalla.
Minun 3-vuotias leikattu tyttökissa suihkautti kuset mieheni niskaan, kun hän oli ensimmäistä kertaa luonani käymässä. Istuttiin sohvassa ja kissa kierteli selkänojalla ja sitten vaan häntää tärisytti ja suihkasi kusen. Merkkasi myös koiran heti perään, että tää koira on muuten mun. Hyvät kaverit tuli kissasta ja miehestä, eikä enää kuseksinut miehen päälle :-D.
Kissa on vaan käärmeissään näin alkuun kun outo äijä on tullut reviirille. Laittakaa miehen kengät ja vaatteet kaappeihin niin kisu ei pääse niihin käsiksi.
Kissat eivät osoita mieltään. Katti on stressaantunut reviirillä tapahtuvista muutoksista ja merkkailee pakonomaisesti uusia objekteja jotta ne tuntuisivat edes vähän tutuilta. Aika auttaa, ja eläinläkäriltä voi kysyä vinkkejä kissan stressin vähentämiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on haihdutin?
Eläinkaupoista tai apteekeista
Feliway-haihdutin
Kissat ei ole kaikkien kavereita. Siskon kissa on joskus hoidossa meillä ja pelkää minua. Toki kiellän siltä makuuhuoneeseen menon ja häädän pois sieltä. Muuten en ole sitä kohdellut huonosti. Mutta meistä ei tule sen kanssa ikinä kavereita.
ostapa sellainen haihdutin eläinkaupasta, joka auttaa kissaa sopeutumaan uuteen tilanteeseen. taitaa nyt osoittaa mieltään tuosta uudesta ukosta...