Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yrttien kasvatuksesta tietävät apua!

Vierailija
05.08.2017 |

Olen kasvattanut basilikaa ja persiljaa - olen laittanut kaupasta ostetut ruukut multaan ja isompiin ruukkuuhin. Basilika on kestänyt koko kesän ja kasvanut niin paljon, etten ehi kaikke syödä, vaikka joka päivä käytän. Persilja sen sijaan nuivettuu äkkiä ja oon jo useamman heittänyt pois kesän aikana. Miten sen saisi menestymään?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persiljasiemenet liotettava viikko ennen kylvämistä.  Tarvitsee runsaasti valoa,  Hiukan voi kuivahtaa välillä mutta joka päivä kasteltava, lannoitus aluksi vain vähän.  Liika lannoitus usein pilaa kylvön.

Persilja on helpompia kasvatettavia.

Vierailija
2/10 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas en mitään liotellut, heitin maahan, ja siinä oli vielä melkolailla hevosenlantaakin. Kasvoivat tosi hyvin, vaikka välillä on ollut metsäpalovaroitus, välillä rakeita ja välillä kaatosade.

Oon kuivannut liikatuotannon talven varalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis yrttien vai "yrttien"?

Vierailija
4/10 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persilja on herkkä liika katselulle.

Vierailija
5/10 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Persilja on herkkä liika katselulle.

Voi hitto :( Olen katsellut persiljaani läheltä ja pitkään joka päivä! Ei ihme, ettei se menesty. Auttaako jos kurkistan vain nurkan takaa, niin että persilja ei huomaa? Tai jos katselen sitä vain hetken päivässä, ehkä vielä aurinkolasit päässä?

Vierailija
6/10 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskaltaako basilikaa katsella, vai olisiko sitä parempi kasvattaa katseilta suojattuna?

Vierailija
7/10 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Persiljasiemenet liotettava viikko ennen kylvämistä.  Tarvitsee runsaasti valoa,  Hiukan voi kuivahtaa välillä mutta joka päivä kasteltava, lannoitus aluksi vain vähän.  Liika lannoitus usein pilaa kylvön.

Näin minäkin sanoisin, sillä minullakin rehottaa persija. Olen todella kelvoton puutarhuri ja kaikki yleensä ehtii kuolla ennen kuin tuottaa satoa, mutta ruukkupersilja on yllättävän hyvävointinen.

Ehkä sinä ylihoidat sitä?

Vierailija
8/10 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin minäkin sanoisin, sillä minullakin rehottaa persija. Olen todella kelvoton puutarhuri ja kaikki yleensä ehtii kuolla ennen kuin tuottaa satoa, mutta ruukkupersilja on yllättävän hyvävointinen.

Ehkä sinä ylihoidat sitä?

Aika jännää, minä taas olen melkoinen viherpeukalo ja minulla on viitisenkymmentä kukoistavaa huonekasvia. Persilja oli yksi niistä harvoista, jotka sain kuolemaan. Basilikani taas ovat aina kasvaneet hyvin.

Mutta ehkä liikakatselin sitä :D Olisi pitänyt antaa sen vain olla rauhassa.

Vierailija
9/10 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persilja on kieltämättä vaikea kasvatettava. Itsellänikin on n 40 huonekasvia, vesiviljelen chilejä, salaatteja ja yrttejä sisällä, mutta persilja on se, mikä tuo aina omat haasteensa

Vierailija
10/10 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persiljaa tosiaan ei kannata kastella paljon, kun taas basilikaa tarvitsee kastella paljon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi neljä