Huoltoasemilta ei löydy mun uuteen ruokavalioon sopivaa tuotetta
Haluan välttää sokeria, joten munkit ja pullat ei sovi. Haluan myös vältää leipää ja viljoja, joten sämpylät ja leivätkään eivät käy. Leivokset (kakkumaiset), no, sokeria niissäkin on ja viljaisuutta.
Eli pitkien ajomatkojen varrella en saa muuta ravintoa kuin kahvia! Syön kyllä päivän mittaan kunnon aterioita, joita toki olisi ABC:lläkin, mutta tietyistä syistä syön sellaiset muualla.
Miksei voisi olla vaikka kulhollinen puolukoita?
Kommentit (31)
Voi jessus. Niillä ABC-asemilla on yleensä myös kauppa, osta sieltä sapuskasi (vaikka niitä marjoja) ja syö kahvin kanssa pöydässä.
Vierailija kirjoitti:
Mikset voisi ottaa mukaan kulhollisen (tai rasiallisen) puolukoita?
Minähän en ehdi tuollaisia askartelemaan? Mistä kuusesta mä käyn ne puolukat poimimassa?
Jos olet päättänyt huviksesi noudattaa jotain idioottimaista dieettiä, niin sitten kannattaa varata omat eväät mukaan, eikä tehdä omasta dieetistä muiden ongelmaa.
Tämä on kyllä ihan totta, jos haluaa syödä vähemmän hiilihydraatteja niin pitkällä matkalla se on vaikeaa. Toisaalta ei pidä valittaa, jos ei kelpaa esim. se salaatti mikä varmasti on mahdollista huoltsikalta saada. Mutta voishan siellä olla esim. hedelmiä jonkun verran myytävänä matkalaisille, sellaiset voi toisaalta ostaa kaupasta ennen reissuunlähtöä, halvempaakin niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minähän en ehdi tuollaisia askartelemaan? Mistä kuusesta mä käyn ne puolukat poimimassa?
Osta kaupasta.
Olen töissä abc:llä ja meillä löytyy marketin puolelta aina pakasteesta mustikkaa, puolukkaa, mustaherukkaa ja vadelmaa, muitakin satunnaisesti. Hevi osastolla on omenoita, banaaneja, porkkanoita, kurkkua... kylmähyllyssä on jogurtteja ja rahkoja sokerittominakin. Einessalaatteja löytyy.
Ravintolan puolella ala carte annoksissa on niitä joissa ei ole sokeria tai viljoja. Kokeile vaikka salaatteja ilman krutonkeja. Terveellisiksi en niitäkään väitä, mutta varmasti saat ruokaa ilman noita mainitsemiasi asioita.
Tervetuloa Abc:lle!
Ps ei ole esim. härän lehtipihvissä ja ranskalaisissakaan sokeria tai venhää ainakaan kun maustevoin jättää pois ;)
Jokaisen ABC-huoltoaseman yhteydessä on kauppa josta voi ostaa vaikka niitä marjoja. Tai hedelmiä/vihanneksia. Mutta on se totta että jos viljoja/sokeria haluaa välttää niin vähemmän on sellasta valmista purtavaa tarjolla kaupoissa/huoltoasemalla jne.
Mulla on keliakian takia gluteeniton ruokavalio, joten Ap:n mainitsemat tuotteet on pois valikoimista saman tien. ABCn ruoka on muutenkin niin kelvotonta, että jätän jo maun takia mieluummin syömättä. Kannattaa suosia ketjuihin kuulumattomia lounaspaikkoja. En tiedä, missä päin ajelet, mutta Esimerkkinä vaikkapa Heinolan Heila ja 4-tiellä kahvila La Kar de Mumma. Näistä löytänee Ap:kin syötävää.
Vierailija kirjoitti:
Olen töissä abc:llä ja meillä löytyy marketin puolelta aina pakasteesta mustikkaa, puolukkaa, mustaherukkaa ja vadelmaa, muitakin satunnaisesti. Hevi osastolla on omenoita, banaaneja, porkkanoita, kurkkua... kylmähyllyssä on jogurtteja ja rahkoja sokerittominakin. Einessalaatteja löytyy.
Ravintolan puolella ala carte annoksissa on niitä joissa ei ole sokeria tai viljoja. Kokeile vaikka salaatteja ilman krutonkeja. Terveellisiksi en niitäkään väitä, mutta varmasti saat ruokaa ilman noita mainitsemiasi asioita.
Ps ei ole esim. härän lehtipihvissä ja ranskalaisissakaan sokeria tai venhää ainakaan kun maustevoin jättää pois ;)
Ai että ostaisin kaupan puolelta jotain ja joutuisin sitten syömään sen autossa. Juvan ABCllä ostin kaupan puolelta erikoisruokavalion vuoksi jotain ja menin muun perheen seuraan pöytään syömään sitä. Pian tuli joku päällikkö sanomaan että kaupan tuotteita ei saa syödä ravintolassa.
Itkien lähdin ulos ja autossa istuin sen 1,5h kun muut söivät.
Vierailija kirjoitti:
Onko maustevoissa sokeria tai vehnää?
Vierailija kirjoitti:
Mulla on keliakian takia gluteeniton ruokavalio, joten Ap:n mainitsemat tuotteet on pois valikoimista saman tien. ABCn ruoka on muutenkin niin kelvotonta, että jätän jo maun takia mieluummin syömättä. Kannattaa suosia ketjuihin kuulumattomia lounaspaikkoja. En tiedä, missä päin ajelet, mutta Esimerkkinä vaikkapa Heinolan Heila ja 4-tiellä kahvila La Kar de Mumma. Näistä löytänee Ap:kin syötävää.
Ne ketjuihin kuulumattomat piiloutuu sinne valtatien varsiin ettei niitä paljon huomaa, ja valitettavasti herättävät epäluottamusta, mutta myönnetään että ihan aiheetonta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puolukat eivät kasva kuusessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai että ostaisin kaupan puolelta jotain ja joutuisin sitten syömään sen autossa. Juvan ABCllä ostin kaupan puolelta erikoisruokavalion vuoksi jotain ja menin muun perheen seuraan pöytään syömään sitä. Pian tuli joku päällikkö sanomaan että kaupan tuotteita ei saa syödä ravintolassa.
Itkien lähdin ulos ja autossa istuin sen 1,5h kun muut söivät.Itkuitkuitki. Miksi vitussa muijat itkee koko ajan ja joka saatanan pikkuasiasta? Perseeni repeää.
Ihan aiheellinen itku mun mielestä, jos on niin kiukkupetteri ettei saa muka pöydässä syödä saman katon alta ostettua.
Jos olet ruokavalioosi perehtynyt, niin varmasti olet tietoinen, ettei huoltoasemilta saa syötävää juuri sinun tarpeeseesi. Ja jos olet perehtynyt hyvin, niin tiedät, että mainitsemallasi ruokavaliolla ei tarvitse joka pysähdyksellä edes syödä ja hyvät ja säilyvät eväät löytyy kaupasta ennen matkaa mukaan otettavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Haluan välttää sokeria, joten munkit ja pullat ei sovi. Haluan myös vältää leipää ja viljoja, joten sämpylät ja leivätkään eivät käy. Leivokset (kakkumaiset), no, sokeria niissäkin on ja viljaisuutta.
Eli pitkien ajomatkojen varrella en saa muuta ravintoa kuin kahvia! Syön kyllä päivän mittaan kunnon aterioita, joita toki olisi ABC:lläkin, mutta tietyistä syistä syön sellaiset muualla.
Miksei voisi olla vaikka kulhollinen puolukoita?
Ja myöhemmässä viestissä kerrot itkeskelleesi autossa puolitoista tuntia, kun ravintolapäällikkö ei antanut syödä omia eväitä ravintolan puolella perheesi kanssa? Kuinka ihmeessä perheesi sai munkkikahveihin käytettyä aikaa puolitoista tuntia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itkien lähdin ulos ja autossa istuin sen 1,5h kun muut söivät.
Herkässäpä sun itku on:D
Ja--kuka saa kulumaan 1,5h jollain kämäsellä abc:llä syödessä??