Avioeroon valmistautuminen
Tarkoitus ottaa avioero 20 avioliittovuoden jälkeen. Lapsia useita ja ovat teini ja lähes täysi-ikäisiä ero vaiheessa. Olen alkanut valmistelemaan eroa jo muuttamalla hiljalleen nimissäni olevat rahastot käteiseksi ja lisäksi säästän "patjan alle". Olen alkanut henkisen vieroituksen esim. vietän vähän aikaa hänen kanssaan ja kuorsaamisen varjolla siirrän hänet nukkumaankin eri huoneeseen.
Kysynkin nyt teiltä kokeneilta, kuinka eroa ja omasta kodista pois muuttoa kannattaisi valmistella. Erosta päätin jo nuorimman lapsen ollessa kolmevuotias. Nyt lapset sen verran vanhoja, että en tuota narsistia pitempään halua katsoa. Omaisuutta on omakotitalo, neljä sijoitusasuntoa ja Oy. Suomenlakien puitteissa otan vähintään puolet mukaan. Eläkettä minulle on vähemmän kertynyt, koska hoidin yhteisiä lapsia useita vuosia kotona. Nyt olen suht hyvä palkkaisessa vakityössä hyvällä työnantajalla. Huomioidaanko osituksessa tuo ajanjakso jolloin hoidin yhteisiä lapsia kotona. Kertokaa kokemuksista.
Kommentit (4)
Olisko reilua antaa sille toisellekin mahdollisuus valmistautua... hei kulta, erotaan 3 vuoden kuluttua, ala piilottaa rahoasi.
Kavallus menossa. Ylläpito voinee toimittaa ap:n tiedot poliisille.
Eli "omia" rahojasi piilotat, mutta miehen rahoista ja teidän yhteisistä haluat silti puolet? :D Kuulostaa reilulta. Ihan vinkkinä vaan että noita nostojakin saatetaan katsoa ja alkaa selvittelemään osituksessa, ne otetaan sit huomioon siinä.
"Huomioidaanko osituksessa tuo ajanjakso jolloin hoidin yhteisiä lapsia kotona"
Lyhyesti: ei huomioida ellet ole esimerkiksi hoitanut yhteistä maatilaa samalla.