Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi olet töykeä aspalle?

Vierailija
03.08.2017 |

Niin, miksi?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus on pakko puhua aspalle tiukemmin jos hän ei mitenkään keskity asiaani. Inhoan erityisesti kassoja, jotka puhuvat toisten kassojen kanssa kun maksan ostoksiani. Välillä ärsyttää kun vaatekaupoissa joutuu kinuamaan myyjää kassalle jotta voisin maksaa.

Vierailija
2/18 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aspana veikkaan että tämmöiset ihmiset purkavat pahaa oloaan niihin joihin vaan pystyvät, ei sillä kai ole väliä silloin onko se henkilö aspa vai esim oma kumppani. Vittumaista se kyllä on kun koittaa vaan tehdä omaa duuniaan ja joutuu saamaan paskaa niskaan :) onneksi on ihaniakin asiakkaita<3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joskous töyteä aspalle, kun aspa on ensin töykeä minulle.

Vierailija
4/18 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yleensä ole, edes pulmatilanteessa, varsinkin jos ymmärrän että tilanne on sellainen, että kyseinen henkilö yrittää parhaansa eikä todellakaan voi sille mitään.

Joskus vaan, jos kyse on yksinkertaisesti välinpitämättömyydestä, asiakkaan aliarvioimisesta tai tyhmänä pitämisestä, eli epäkohteliaasta käytöksestä, niin en sitten itsekään jaksa. Tai sitten olen tuollaisessa tilanteessa, kun oikein sapettaa, oikein korostetun yliystävällinen :)

Vierailija
5/18 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus on pakko puhua aspalle tiukemmin jos hän ei mitenkään keskity asiaani. Inhoan erityisesti kassoja, jotka puhuvat toisten kassojen kanssa kun maksan ostoksiani. Välillä ärsyttää kun vaatekaupoissa joutuu kinuamaan myyjää kassalle jotta voisin maksaa.

Mutta joskus se vain on pakko. Esim. jos jotain mainitsemisen arvoista on tapahtunut tai jotain uutta infoa jne. Ja toinen tulee töihin samalla kun itse lähdet, niin ei hirveästi ole vaihtoehtoja kuin siinä työn lomassa kertoa tai sitten jäädä palkatta hengailemaan siihen asti, että tulee rauhallinen hetki, jolloin voi asian kertoa.

Ja ei, en narise sinulle enkä työnantajalle enkä kenellekään tästä asiasta, koska en kaipaa lisätyöaikaa siihen, että saan jonkun satunnaisen ilmoitusasian kerrottua työkaverille niin ettei se pahoita kenenkään pientä mieltä. 😊

Vierailija
6/18 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää, kun firmat perseilevät hommansa ja käyttävät sitten aspoja ihmiskilpinä.

Vierailija
7/18 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nokun oon mulkku

Vierailija
8/18 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhutaanko sinullekin töissäsi tarvittaessa tiukemmin?

Itse olen töissä pienessä kahvilassa, missä vuoron vaihdon aikaan on hiukan pakko infota työkaveria asioista, ihan työhön liittyen. Olisihan se ihanaa vetäytyä kahvitauolle puhumaan näistä ihan rauhassa, mutta sen sijaan yritetään jatkaa sitä työtä.

Vierailija
9/18 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Herranjumala. Et sinä voi puhua muille ihmisille tiukemmin missään komentamismielessä. Aspoilla on paljon myös muita työtehtäviä.

Vierailija
10/18 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. puhelinliikkeessa tiedän täsmälleen, millaista nettiyhteyttä haluan, alkaa tämä aspa tuputtamaan joitakin paketteja idioottina pitäen siitä huolimatta, että sanon, ettei kiinnosta euron-parin säästö, kun kytkukauppojen muuttaminen on paljon monimutkaisempaa.

Vierailija
11/18 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ihmettelen, miksi osa yleensäkään tulee vittuuntuneena asioimaan mihinkään.

Vierailija
12/18 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole, mutta jostain syystä aspat ovat usein töykeitä minulle. Minusta kai välittyy jotain "tuolle nössöasiakkaalle voi olla tyly, lol" -viboja. Viimeisin tapaus oli, kun seisoin about 10 minuuttia kassalla odottaen, että myyjä laittoi tavaroita hyllyyn, ja kun yritin kiinnittää myyjän huomion (ajattelin, että hän ei varmaan ollut huomannut minua), hän tiuskaisi "voitko odottaa, mulla on nyt muuta kesken". Edellisellä kerralla eri kaupassa sanottiin "en saa mitään selvää", kun minulla on puhevika ja yritin vain yksinkertaisesti sanoa, minkä tuotteen haluan.

Tämäntyyppisiä kokemuksia minulla on asiakaspalvelusta kertynyt todella paljon vuosien varrelta, paljon tylympiäkin. Eikä suinkaan pelkästään Suomesta. Yleisin kokemus on se, että minua odotutetaan ja suunnilleen kaikki muut asiakkaat palvellaan ensin (myös ne, jotka ovat tulleet minua myöhemmin).

Vierailija
13/18 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä se johtuu ihan siitä syystä, että se firma on ihan tarkoituksellisesti hommannut sen aspan siihen haukuttavaksi. Niissä tapauksissa milloin siitä aspasta on jotain hyötyä, kuten osaa vastata niihin kysymyksiin niin että niistä vastauksista on jotain hyötyä ja saan ratkaistua ongelmani, niin silloin en hermostu nille aspoille. Hyödylliseksi vastaukseksi kelpaa kyllä asian selvittäminenkin lähiaikoina tai asiantuntevamman henkilön luokse ohjaaminen. Valitettavan usein firmat eivät vain viitsi toteuttaa niitä asioita joista niille maksetaan, vaan mieluummin palkkaavat siihen vain jonkin portinvartijan.

Vierailija
14/18 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä vaiheessa, kun aspa sanoo etten tiedä ja joudun itse pyytämään voisitko hakea henkilön paikalle joka tietäisi, niin nyreys valtaa mielen.

Vierailija
15/18 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on aspa?

Vierailija
16/18 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän yleensä olla kohtelias, koska harvon on aspan vika, jos vaikka on reklamoitavaa. Joskus kuitenkin ketutus on niin ankara, että tulee aspallekin sanottua aika tiukasti. En kuitenkaan mene ikinä henkilökohtaisuuksiin. Monesti jopa mainitsen, että eihän tämä sinun vikasi ole, mutta harmittaa. Esim. viime viikolla, kun toimitettavaksi sovitutu tuotteet eivät tulleetkaan.

Vierailija
17/18 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta joskus se vain on pakko. Esim. jos jotain mainitsemisen arvoista on tapahtunut tai jotain uutta infoa jne. Ja toinen tulee töihin samalla kun itse lähdet, niin ei hirveästi ole vaihtoehtoja kuin siinä työn lomassa kertoa tai sitten jäädä palkatta hengailemaan siihen asti, että tulee rauhallinen hetki, jolloin voi asian kertoa.

Ja ei, en narise sinulle enkä työnantajalle enkä kenellekään tästä asiasta, koska en kaipaa lisätyöaikaa siihen, että saan jonkun satunnaisen ilmoitusasian kerrottua työkaverille niin ettei se pahoita kenenkään pientä mieltä. 😊

Ai työpaikan juorut, aamuheräämiset ja päivä ruokailut ynnä vatsan toiminnat on pakkko päivittää työkaverin kanssa samalla, kun rahastaa asiakasta?

Vierailija
18/18 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä vaiheessa, kun aspa sanoo etten tiedä ja joudun itse pyytämään voisitko hakea henkilön paikalle joka tietäisi, niin nyreys valtaa mielen.

No eihän se aspan vika ole, jos sinun asiasi vaatii jotain erikoisjärjestelyjä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kaksi