Työttömät marjaan
Metsä on täynnä marjoja. Ei muutakun perse ylös sieltä sohvalta ja metsään keräämään marjoja.
Kommentit (22)
Menisin, mutta olen ihan sairaan allerginen ötököille. Melkein kuolen niiden puremiin.
Meidän metsissä on narkomaaneja koirineen
Ei ole vielä meillä kypsiä. Ehtivätkö kypsyäkään, kun ahneimmat ovat haravoineet pois raakoina.
Kotiäidit lapsineen sinne vaan. Mamunaiset huiveineen myös yhteistä kassaa kartuttamaan, kun kerran edutkin kelpaavat : )
Itse olen käynyt työttömänä joka kesä poimimassa itselleni talven marjat sekä myyntiin. Päivittäisellä poimimisella satokauden eli kuukauden parin ajan saa lisätuloja sellaisen tonnin pari vuodessa. Ei tällä työttömyyttä vielä poisteta.
Miksi ihmeessä? Nyt on vuosi 2017.
Menen heti, kun se marjastus edistää työllistymistäni. Muuten en koe tarpeelliseksi. Rahat riittävät ihan marjojen ostamiseenkin.
Ja mihinkäs nämä marjat sitten myy? Juuri oli lehdessä, että tässä kaupungissa mikään taho ei osta tänä vuonna marjoja. Viime vuonna puolukasta sai 80 senttiä kilolta. Tällä hinnalla kun lähtee kuskaamaan marjoja lähimpään marjanostopisteeseen toisiin kaupunkeihin, jää miinuksen puolelle.
Marjafirmat taas eivät palkkaa suomalaisia. Ulkomaita tulevat poimijat eivät tiedä Suomen lakeja eivät osaa kieltä eivätkä siten osaa puolustaa oikeuksiaan. Muutenkaan minulla ei ole näistä firmoista kovin rehellinen kuva. Tulee lähinnä mieleen ihmiskauppa. Onhan aiheesta rikosilmoituksiakin tehty.
Minä kävin tänään vadelmassa, että olen osani tehnyt...
Vierailija kirjoitti:
Tätä minäkin ihmettelen. Ja miksi juuri työttömien sinne pitäisi mennä? Onko marjametsässä niitä mystisiä töitä, joihin "vain mennään" vai mitä hyötyä siitä olisi?
En mene, koska ei huvita. Vituttaako?
Vierailija kirjoitti:
Kotiäidit lapsineen sinne vaan. Mamunaiset huiveineen myös yhteistä kassaa kartuttamaan, kun kerran edutkin kelpaavat : )
Mä keräsin juuri 1 vuotiaan kanssa 3 litraa :)
Vierailija kirjoitti:
Minä kävin tänään vadelmassa, että olen osani tehnyt...
mahduitko?
ehhehehehehehehehehehheheheheh
sori. oli pakko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä minäkin ihmettelen. Ja miksi juuri työttömien sinne pitäisi mennä? Onko marjametsässä niitä mystisiä töitä, joihin "vain mennään" vai mitä hyötyä siitä olisi?
Lähes kukaan muu kun ap ei asiaa kannata ja asiaa vastaan on esitetty liuta vasta-argumentteja. Joten eiköhän unohdeta koko pelle-esitys.
Vierailija kirjoitti:
Ja mihinkäs nämä marjat sitten myy? Juuri oli lehdessä, että tässä kaupungissa mikään taho ei osta tänä vuonna marjoja. Viime vuonna puolukasta sai 80 senttiä kilolta. Tällä hinnalla kun lähtee kuskaamaan marjoja lähimpään marjanostopisteeseen toisiin kaupunkeihin, jää miinuksen puolelle.
Marjafirmat taas eivät palkkaa suomalaisia. Ulkomaita tulevat poimijat eivät tiedä Suomen lakeja eivät osaa kieltä eivätkä siten osaa puolustaa oikeuksiaan. Muutenkaan minulla ei ole näistä firmoista kovin rehellinen kuva. Tulee lähinnä mieleen ihmiskauppa. Onhan aiheesta rikosilmoituksiakin tehty.
Ei niihin firmoihin ketään palkata! Ihan samalla tavalla ne ulkomaalaiset myyvät marjat verottomasti kenelle tahansa ostajalle kuin suomalaisetkin.
En todellakaan lähde yli 10km matkan päähän metsään parin marjan takia. Parinsadan metrin päässä on Prisma ja sieltä löytyy ympäri vuoden kattava valikoima marjoja, jos niitä kaipaan.
Joo. Poimin itselleni kunhan kypsyvät.
Miksi työttömät? Miten tää edistää työllistymistä?
Kävin mustikassa tänään ja ei se metsä enää mitenkään ollut pullollaan niitä. Suurin osa poimittu jo.