Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muumipapan nimi nuorena?

jokujokakatsoo
03.08.2017 |

Katsoin muumeja yks päivä. Siinä sitten se Muumipappa kertoi näitä lapsuusmuistojaan. Sitten se kertoi, että kun se oli pieni, niin sen nimi oli Muumi.

Muumi? Muuttuiko sen nimi Muumipapaksi, kun Muumimamma synnytti Muumipeikon? Entä oliko Muumimammankin nimi Muumi, mutta sitten kun se synnytti Muumipeikon, niin siitä tuli Muumimamma.

Muutenkin ne Muumit vaikuttaa aika sekopäiltä. En tajua niitä ollenkaan . Mättävät vaan joka päivä jotain Muumimamman tekemiä sokerisia hilloja ja rasvaisia pannukakkuja, vaikka ovat silminnähden ylipainoisia ja sairaita.

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuminliha ja pesto on hyvää tomaattien kanssa.

Vierailija
22/56 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muumimamma oli varmaan Muumineito nuorena.

Mikähän Niiskuneidistä tulee kun saa lapsia? Niiskurouva?

Tietenkin Niiskumamma

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos Muumiperhe olisi alempaa sosiaaliluokkaa, ne olisivat Muumimuija, Muumiäijä, Muumijätkä ja Muumifriidu. 

Ei vaan Muumiemäntä ja Muumi-isäntä.

Lapset ovat sitten Muumiprinssi ja Muumiprinsessa.

Vierailija
24/56 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naispuoliset hemulit ovat shemuleja.

Vierailija
25/56 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se ollut nuorena Muumipeikko sekin. Muumimammasta tulis loogisesti Muumineiti.

Vierailija
26/56 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jahas kirjoitti:

Jos Muumipeikko saa lapsen, tuleeko Papasta Muumipaappa?

Murrealueesta riippuen hänestä saattaa tulla Muumiukki.

Vierailija
27/56 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naispuoliset hemulit ovat shemuleja.

Jotkut ovat transmuleja.

Vierailija
28/56 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sini Juvalta kirjoitti:

VoiKamala kirjoitti:

Sini Juvalt kirjoitti:

jokujokakatsoo kirjoitti:

Katsoin muumeja yks päivä. Siinä sitten se Muumipappa kertoi näitä lapsuusmuistojaan. Sitten se kertoi, että kun se oli pieni, niin sen nimi oli Muumi.

Muumi? Muuttuiko sen nimi Muumipapaksi, kun Muumimamma synnytti Muumipeikon? Entä oliko Muumimammankin nimi Muumi, mutta sitten kun se synnytti Muumipeikon, niin siitä tuli Muumimamma.

Muutenkin ne Muumit vaikuttaa aika sekopäiltä. En tajua niitä ollenkaan . Mättävät vaan joka päivä jotain Muumimamman tekemiä sokerisia hilloja ja rasvaisia pannukakkuja, vaikka ovat silminnähden ylipainoisia ja sairaita.

Ne on six pyäreit ko se miäs joka piirs niit ni se niinko unohti piirtää niill ne pyllyreijjät

Äxsdee lolololololololol

No tuo nyt on vanha vitsi! Mää oon kaiken lisäksi sitä mieltä, että niillä on ne peppureijät, mutta ne on piilossa niiden häntien alla. Ja Muumeissa usein kuvakulmat ovat sellaisia ettei niitä kuvata tavallaan semmoisesta kuvakulmasta että ne voisi näkyä. Kyseessä on kuitenkin lastenohjelma. Ja voi olla hyvinkin olla, että joskus on jonkun muumin peppureikä näkynyt, mutta se kohtaus on sitten kuvattu uudestaan. Jotenkin oon aina ollut sitä mieltä, että katsoijille halutaan antaa semmoinen kuva, että muumit olisivat reiättömiä. 

Muumimamma on tietenkin asia erikseen... ties mitä sen essun alta löytyy. 

Eiku katoppa ko ne ei koskaa käy kakkalla tai pissalla. Ei niil oo niinko sitä vessaa siin talos.

Mun veli sano et se haluu nähdä Muumimamman hamee alle ja käydä sen kaa veskis. Mun veli o aika outo.

Muumien vessakäyntejä ei näytetä, koska ne ei liity useimmiten juoneen ollenkaan. Eihän esim. salatuissa elämissäkään näytetä hahmojen vessakäyntejä. Ei olisi kovinkaan mielenkiintoista seurata sarjaa, jossa näytettäisiin  yksityiskohtaisesti, kun hahmot kävisivät vessassa. Kun jaksot saadaan kuvattua, niin muumit lähtevät porukalla pytylle istumaan. 

Vierailija
29/56 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jahas kirjoitti:

Muumituffa ois tarpeeks ruotsalainen.

Vierailija
30/56 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muumimamma oli nuoruudessaan laulajatar, joka käytti taiteilijanimeä Duurimamma.

Vierailija
31/56 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

juua kirjoitti:

Sini Juvalta kirjoitti:

VoiKamala kirjoitti:

Sini Juvalt kirjoitti:

Ne on six pyäreit ko se miäs joka piirs niit ni se niinko unohti piirtää niill ne pyllyreijjät

Äxsdee lolololololololol

No tuo nyt on vanha vitsi! Mää oon kaiken lisäksi sitä mieltä, että niillä on ne peppureijät, mutta ne on piilossa niiden häntien alla. Ja Muumeissa usein kuvakulmat ovat sellaisia ettei niitä kuvata tavallaan semmoisesta kuvakulmasta että ne voisi näkyä. Kyseessä on kuitenkin lastenohjelma. Ja voi olla hyvinkin olla, että joskus on jonkun muumin peppureikä näkynyt, mutta se kohtaus on sitten kuvattu uudestaan. Jotenkin oon aina ollut sitä mieltä, että katsoijille halutaan antaa semmoinen kuva, että muumit olisivat reiättömiä. 

Eiku katoppa ko ne ei koskaa käy kakkalla tai pissalla. Ei niil oo niinko sitä vessaa siin talos.

Mun veli sano et se haluu nähdä Muumimamman hamee alle ja käydä sen kaa veskis. Mun veli o aika outo.

Muumien vessakäyntejä ei näytetä, koska ne ei liity useimmiten juoneen ollenkaan. Eihän esim. salatuissa elämissäkään näytetä hahmojen vessakäyntejä. Ei olisi kovinkaan mielenkiintoista seurata sarjaa, jossa näytettäisiin  yksityiskohtaisesti, kun hahmot kävisivät vessassa. Kun jaksot saadaan kuvattua, niin muumit lähtevät porukalla pytylle istumaan. 

Ois mun miälest tosi kiva jos joku hemuli sanois, että nyt Hemulin on pakko mennä paskalle. Tai salkkareis Ismo hihkuis, että oottakaa hetki mä oon just kusella.

Vierailija
32/56 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

juua kirjoitti:

Sini Juvalta kirjoitti:

VoiKamala kirjoitti:

Sini Juvalt kirjoitti:

Äxsdee lolololololololol

Niillä on puusee, jossa on runsaasti paikkoja muumeille.

Vierailija
33/56 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Muumipapalla ja Muumimammalla olisi toinenkin lapsi, mikähän sen nimi olisi. Itse en usko, että saavat enää ikinä lapsia. Tai siis lähinnä toivon...

Vierailija
34/56 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muumi-trolli

Vierailija
35/56 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsohan seikkailija Doraa, miksei kukaan tee lasua tyttöparasta!!!!

Miksi Dorasta pitäisi tehdä lasu?

Onhan siinä näytetty vanhemmat, sanoo tytär 14 v. Kaikki Doran reissut on mie-li-ku-vi-tus-ta.

Vierailija
36/56 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muumipapan muistelmissa muumipappa kertoo, että häntä kutsuttiin vain muumiksi. Myöhemmin Fredrikson kuitenkin esittelee muumipapan muumipeikkona. Huijausta!

Vierailija
37/56 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jahas kirjoitti:

Luin ensin että muumimuki :D

Vierailija
38/56 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Orpokodissahan sen nimi oli järjestysnumero.

Vierailija
39/56 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muumipapan muistelmissa muumipappa kertoo, että häntä kutsuttiin vain muumiksi. Myöhemmin Fredrikson kuitenkin esittelee muumipapan muumipeikkona. Huijausta!

Itse huomannut saman. Mikähän sen nimi nyt sitten virallisesti on ollut +? :D

Vierailija
40/56 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muumipappa oli teini-iässä Muumijonne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yhdeksän