Ruuanlaitto keskellä yötä....
Eikö sitä voisi kieltää kerrostalossa? Koko tämän viikon seinänaapuri tehnyt ruokaa klo 23-00 välisenä aikana. Sama homma viikko sitten. Ihanaa kuunnella. Ja joo, tuoksu tulee rappukäytäväänkin. Ja tiskaaminen kuuluu mun asuntoon. Kauhee kolina.
Kommentit (24)
Valitan, se ei ole kiellettyä. (Metelöinti on, siinä tapauksessa tee valitus.)
Vierailija kirjoitti:
Lahdessa?
Ei vaan tre. Mikälie töissäkäymätön pummi. Ap
määki teen tota, joskus vielä grillailen keskellä yötä tai aamutunneilla. Jopa talvisin.
Hhhmmm..eli hillutko sä itse sitten tuohon aikaan käytävässä yöpaita päällä nuuskimassa kun kerta tuoksu tulee käytävään? Mielummin hevibändi naapuriin kun yönuusku oven taakse hiippailemaan..
Viimeyönä leivoin kakkua keskellä yötä. Kuohkeutin kermavaahdon katuporalla.
Tiskattuani kattilat laitoin ne narulle kuivumaan. Mattopiiskalla niistä saa nopeasti vesipisarat putoamaan.
Vierailija kirjoitti:
Hhhmmm..eli hillutko sä itse sitten tuohon aikaan käytävässä yöpaita päällä nuuskimassa kun kerta tuoksu tulee käytävään? Mielummin hevibändi naapuriin kun yönuusku oven taakse hiippailemaan..
En. Mutta kerran kävin viime viikolla kun se haju tuli asuntooni.
Mua oksettaa se toisten ruuan haju. Normaalit elämisen äänet ei haittaa, mutta jos sitä ruokaa laitetaan metelillä kuten lihaa nuijalla hakaten niin menisi hermot. Jotain hienovaraisuutta täytyy olla naapureita kohtaan.
Jos tulee töistä iltavuorosta nälkäisenä, voi olla kiva vähän kokkailla.
Ei hiljaisena aikana saa tietenkään tiskata. Sano naapurille siitä, että kolina kuuluu.
Ruuanlaitto yöllä on ok, sen sijaan tiskaaminen ei. Se kolina voi oikeasti kuulua naapuriin ihmeen kovaa, äänet varsinkin vanhoissa talossa johtuvat putkiston kautta todella tarkasti. Yöllä ei ole mikään pakko tiskata, homman voi hoitaa myöhemminkin. Ruokaa saa tehdä milloin vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valita taloyhtiölle ilmanvaihdon toimimattomuudesta niin tarkastavat miten päin siellä puhaltimet toimii. Ei käryjen kuulu tulla rappukäytävään, vaan mennä ilmanvaihtokanavan kautta ulos. Tietty voit laittaa Binjan tiivistyslistat rappukäytävän sisäoveen, niin ei kaikki paskanhajut sun muut käryt tule kotiisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lahdessa?
Ei vaan tre. Mikälie töissäkäymätön pummi. Ap
Typerä provo. Lienee lomilla? Itse kokkaan vaikka aamuyöstä, jos haluan ja käyn toimistotöissä 8-16, joissa pitää olla skarppina ja "sosiaalinen tiimipelaaja". Olen aina valvonut myöhään ajoittain, eikä se vaikuta muuhun elämääni mitenkään haitallisesti. Rakastan öitä. Tosin enpä kerro siitä ulkopuolisille mitään ja kokkailen aika hissuksiin myöhään.
Vierailija kirjoitti:
Mua oksettaa se toisten ruuan haju. Normaalit elämisen äänet ei haittaa, mutta jos sitä ruokaa laitetaan metelillä kuten lihaa nuijalla hakaten niin menisi hermot. Jotain hienovaraisuutta täytyy olla naapureita kohtaan.
Oletko harkinnut omakotitaloon ja maaseudulle muuttamista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No hui. Jos haju tuli asuntoon, se ongelma on ilmanvaihdossa - ei naapurissa.
Ihmisillä on erilaisia aikatauluja töiden ja muiden menojen suhteen. Ruoanlaitto on normaalia elämää eikä sitä voi kieltää kerrostaloissa edes öisin. Jos et siedä sitä niin sitten voit itse muuttaa muualle.
Laitan kyllä yöllä ruokaa, jos mieli tekee, mutta tiskit hoidan päiväsaikaan. Meillä on tosin niin hiljainen tiskari, että tuskin naapuriin kuuluisi. Käsin tiskaamisessa saa kyllä yllättävän paljon kilinää, kolinaa ja veden lorinaa aikaiseksi kun niikseen tulee.
:DDD Suora vastaus: ei voi. Ihmisillä on oikeus vapauteen. Paitsi vangeilla. Heillä ei ole.