Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vauva ei suostu olemaan vatsallaan

Vierailija
03.08.2017 |

Meillä on nyt reilun kuukauden ikäinen vauva, joka ei suostu olemaan vatsallaan! Hän siis hakeutuu hyvin alkeelliseen "konttausasentoon" vatsalle laitettaessa niin, ettei vatsa vaan koskettaisi maata. Vauva on myös kovin vatsavaivainen, mikä voi olla tähän syynä. Muutaman kerran hän on suostunut olemaan sammakkoasennossa oman vatsani päällä, mutta näin lähinnä ollessaan hyvin väsynyt, kun ei jaksa laittaa vastaan.

Onko muilla ollut vastaavaa?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, älä välitä provohuutelijoista. Voin hyvin kuvitella, että itse olisin kysynyt moista. Vauvan kanssa sitä on niin hukassa, jos ei ole kokemusta. Meilläkin neuvolassa ohjeistettu pitämään vatsallaan, ei ole outo neuvo. Pidät vaan niin pitkään kun vauva viihtyy, vaikka sen 0 sekuntia.

Vierailija
22/23 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kun itsekin stressasin kaikenlaista ensimmäisen vauvan kanssa. Tämä vatsallaan pitäminen oli yksi niistä. Muutaman viikon ikäinen vauva ei viihtynyt mahallaan lähes ollenkaan ja mietin olenko tehnyt jotain väärin ja olisiko pitänyt totuttaa aikaisemmin tai sinnikkäämmin :) Nyt tiedän ettei vauva vaan tykännyt olla vatsallaan ja ettei se ole mitenkään pakollista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sen pitäisi olla vatsallaan?

Helpottanee vatsavaivoja. Itse olen nukuttanut kaikki mahallaan, jää ne säpsähtelyt pois. T:neljän äiti

Ja lisää mukavasti kätkytkuoleman riskiä

Me nukutettiin vauva aina vatsallaan. Tuttavapiirin vauva oli vähän ennen kuollut selällään nukkuessaan tukehtumalla oksennukseensa.

Tutkimusten mukaan myös tukehtumisriski on pienempi selällään nukuttaessa.

https://www.nichd.nih.gov/sts/about/Pages/faq.aspx#q2