Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua keskittymisvaikeuksiin, olen jatkuvasti väsynyt ja sekaisin!

Vierailija
03.08.2017 |

Onko kenelläkään ollut tällaista tilannetta liittyen stressin aiheuttamaan väsymykseen?

Kesäloma oli ja meni, rentoutumisesta ei ollut tietoakaan. Lapsen terveyden kanssa on ollut pidempään ongelmia (käytännössä vuoden alusta) ja vietimme koko kesän huolehtimalla tulevista testituloksista ja juoksimme sairaalassa. Nyt kun kaikki on ainakin toistaiseksi hyvin, elimistö on edelleen jonkinlaisessa hätätilassa.

Nukun tuntimääräisesti ihan hyvin, mutta olen joka päivä aivan poikki aamusta iltaan. Pää tuntuu sumuiselta ja on todella vaikeaa keskittyä mihinkään. Arkiset asiat ja lauseet jäävät puolitiehen, enkä tunnu saavan mitään aikaan. Töissä yritän keskittyä ja olla pirteä ja aikaansaava, mutta aika laihoin tuloksin. En vain pääse normaaliin vireystasoon mitenkään. Hyvä, että edes muistan mitä olen tekemässä. Välillä tuntuu, että olisin omassa kropassani vain sivullisena tarkkailijana.

Tänään on ollut erityisen vaikea päivä. Koko päivä on mennyt ihan sumussa. Aivot eivät jotenkin mene ollenkaan "raiteilleen", ihan kun en olisi vieläkään herännyt. Paniikki alkaa kasvaa. Ellen kohta saa tähän oloon jotain apua, olen tosi pahoissa vaikeuksissa sekä töiden että yksityiselämän asioiden kanssa.

Aloitekyky ja jaksaminen alkaa olla minimissään, joten aloitan kyselyn täältä. Mistä tähän saisi apua?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae ekaksi apteekista vahvaa B-vitamiinia muutaman kuukauden kuuri!

Vierailija
2/10 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on samanlaista oiretta joten nostelen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

B12-vitamiinia minäkin suosittelen! Mm. stressi voi aiheuttaa B12-vajausta, vaikka sitä normaalisti pitäisi saada tarpeeksi ruokavaliosta (ainakin lihaa syövät).

Mulla joku aika sitten oli samanlainen sumuinen ja uskomattoman väsynyt olo, kävin lääkärissä ja B12-arvot oli vielä viitteissä, mutta vähän laskeneet. Ostin lääkärin kehotuksesta B12-vitamiinia ja söin niitä kolmisen kuukautta. Melko pian jo olo palasi "normaaliksi" (olen normaalistikin suht nopeasti väsyvä, mutta tuo väsymys ja sumuisuus oli jopa minulle liikaa), verikokeissa unohtui tuon kolmen kuukauden jälkeen käydä kun olo oli sen verran hyvä, mutta olen kuitenkin tuon jälkeen jatkanut noiden vitamiinien syömistä, kun huomannut että aina kun ne on loppuneet tai muuten unohtanut syödä, alkaa iskeä taas se väsymys päälle. 

Kannattaa ottaa myös muita vitamiineja käyttöön, ainakin D-vitamiini, C-vitamiini ja omega-3 (kalanmaksaöljy). 

Kannattaa myös varmuuden vuoksi käydä lääkärissä ja pyytää verikokeita! Helpottaa heti jo sekin jos huomaa konkreettisesti, että joku arvo vähän heittää, tietää sitten mistä väsymys yms johtuu.

Vierailija
4/10 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä tästä asiasta, mutta oikeastiko vitamiinit vaikuttavat noin paljon??

Vierailija
5/10 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoisia vastauksia. Minulla on ptsd joten tuo jatkuva hälytystila on tuttu termi. Väitän että kyllä näin voi käydä normaalillekin ihmiselle, jos jokin stressitekijä muuttuu krooniseksi. Ei sitä noin vain unohdeta vaan kyllähän se pyörii mielessä. Minä sanoisin että aloittaja on uupunut ja  ehkä jopa lähenee burn outtia. Mutta en todellakaan osaa sanoa mistä ja minkälaista apua voisit saada. Itsellänikin on ollut vaikeuksia löytää apua edellä mainittuun tilanteeseen.

Vierailija
6/10 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä tästä asiasta, mutta oikeastiko vitamiinit vaikuttavat noin paljon??

Kyllä! Stressi kuluttaa varastot ja B-vitamiinien puutos voi aiheuttaa jopa neurologisia ongelmia.

Vierailija
7/10 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, sinuna menisin ja varaisin heti terveyskeskuksesta ajan lääkärille!

Itseäi vaivasi epämääräinen väsymys ja sumuisuus koko viime kevään . Epäilin että oireilen työpaikan sisäilmasta, mutta oireet jatkui lomallakin. Menin siis lääkärille, ja otettiin verikokeet. Sieltä löytyi kohonnut paastosokeri, eli esidiabetes, suvussa on diabetesta joten tiesin, että voi iskee minuunkin. Olen tehnyt elämäntaparemontin ja saanut arvot ja itsenikin kuosiin, ja olo on paljon pare,pi, ei väsytä enää koko ajan.

Suosittelen siis sinullekin, mene lääkäriin äläkä pähkäile vaan itseksesi!

Vierailija
8/10 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu kannattaa mennä lääkäriin. Ongelma voi myös olla ihan perus burn out tai sen alku johon ei auta muu kuin lepo eli sairasloma noiden vitamiinien ym ohella. Eli jos keho on käynyt pitkään ylikierroksilla niin joskus se tarvitsee normaalia pidemmän palautumisajan. Riippuu tilanteesta. Väsyneenä tulee myös tuota dissosiaatiota eli tunne että keho on vieras jne. Myös psyykkiset asiat kuormittaa kehoa, ei vain fyysinen tekeminen.

Vierailija
9/10 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla työuupumuksen eli tässä tapauksessa burnoutin oireet oli samat. Olin pitkään sairauslomalla.

Vierailija
10/10 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Shiljat ja triphala

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kuusi