Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä kannattaa tehdä loppuraskaudessa?

Vierailija
03.08.2017 |

Kannattaako maata vai yrittää liikkua?
Olen kyllä huomannut että liikkuminen ja rasitus laukaisevat hirveät liitoskivut ja käveleminen on vaikeaa ja kivuliasta. Saatta tulla jopa kramppeja niin että meinaa lentää nenälleen.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa liikkua oman voinnin mukaan. Liikunta on hyväksi, mutta toki niin ettei nyt itseään ihan rammaksi aja. Kuuntele kehoasi!

Vierailija
2/5 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vielä n.8 viikkoa laskettuun ja vähän samat mietteet.. yritän liikkua kuitenkin koska paikallaan olo taas käy selkään. Teen useita pieniä kävelylenkkejä ja huilailen välissä. Välillä on parempia päiviä ja sitten taas raskaampia. Ja pahemmaksihan tämä muuttuu ennen kuin helpottaa 😉

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukkua. Siitä voi vain haaveilla vauvan syntymän jälkeen.

Vierailija
4/5 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle sanottiin että on hyvä liikkua koko raskauden ajan voinnin mukaan. Eli jos ainoa mitä kykenee on kävelemään hitaasti talon ympäri niin sekin on jotain.

Vierailija
5/5 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikkua, nukkua, syödä terveellisesti ja hyvin, mutta varoa suklaan yms mässyttämisestä seuraavia vaivoja ts rajoittaa turhaa paisumistaan.

Minulla oli vaikeat liitoskivut ja iskias, mutta hivuttauduin silti kävelemään hitaasti ulkona. Kivut eivät ainakaan pahentuneet viimeisinä viikkoina, vaan taisivat vähän helpottuakin, kun vauva ankkuroitui kunnolla lantiooni. Synnytys oli raju, mutta toivuin siitä nopeasti ja "täydellisesti".

Niissä raskauksissa, joissa ei ollut maininnan arvoisia liitoskipuja 1. Synnytykset kestivät kauemmin eivätkä olleet yhtä rajuja. 2. Toipuminen ei ollut yhtä nopeaa. Liekkö sitten sattumaa?