Onko joku oikeesti sitä mieltä, että itse poimitut sienet ja marjat tai ongitut kalat on likaisia eikä niitä voi antaa lapsille?
Siis mitä? Sehän on puhtainta ja tuoreinta ruokaa, mitä on? Vai pitääkö nykyään desinfioida, prosessoida ja pastöroida kaikki, että se olisi ihmisten mielestä syötäväksi kelpaavaa? Mikä kupla tää on?
Kommentit (15)
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Älä usko av-trolleja.
Huh! Säikähdin jo😊
Täh? Siis itse ongittu kala ei varsinaisesti ole likainen, mutta se on "raakakalainen". En antaisi sitä lapselle leikittäväksi, limaan ne lapsen kädet vähintään menee siitä. Ja suomut voivat olla teräviäkin.
Sienissä järkyttävä määrä myrkkyjä, raskasmetalleja ja radioaktiivisia aineita. Lisäksi, ravintoarvot nolla. Ei jatkoon.
Vierailija kirjoitti:
Täh? Siis itse ongittu kala ei varsinaisesti ole likainen, mutta se on "raakakalainen". En antaisi sitä lapselle leikittäväksi, limaan ne lapsen kädet vähintään menee siitä. Ja suomut voivat olla teräviäkin.
Ruualla ei kuulukaan leikkiä eikä tämä ketju ollut ruualla leikkimisestä.
Moi!
No en tiedä mistä valtateiden varsilta ihmiset vaikka vadelmia tms poimivat, siellä ovat takuulla likaisia. Mutta kunnon metsämarjat ja sienet on todellakin ihan parasta ruokaa! Kalaa en ymmärrä millään mittaa likaiseksi, ainut että petokaloihin kyllä kertyy raskasmetalleja pienissä järvissä ja sen vuoksi neuvolakaan ei suosittele esim vauvan ruokkimista hauella joka päivä.
Vierailija kirjoitti:
Kalat on täynnä raskasmetalmeja, mm. elohopeaa. En syöttäisi koirallekaan.
Mistäs sitä tietää mitä narsistisia koirankusettajia siellä marja- ja sieniapajilla käy, hyi helvetti
Haluan hakata päätä seinään. Jos luonnosta löytyvät tuotteet ovat joillekin "täyttä myrkkyä" niin siinähän jätätte syömättä, oma häpeänne.
Marjat on käytännössä silkkaa sokeria eli turhaa energiaa. Vitamiinit ja kuidut saa fiksumminkin ja vähemmillä kaloreilla. Ei kiitos, sanoo meidän perhe. :)
Vierailija kirjoitti:
Haluan hakata päätä seinään. Jos luonnosta löytyvät tuotteet ovat joillekin "täyttä myrkkyä" niin siinähän jätätte syömättä, oma häpeänne.
Samaa mieltä! Syökää vaan omia puhtaita elintarvikkeitanne, minä marjastan, sienestän, kalastan ja metsästän hyvillä mielin tulevaisuudessakin. Hölömöt!
No ei. Tietysti ihmiselle jonka kotona ei ole koskaan marjastettu, sienestetty tai kalastettu, on vaikeaa tunnistaa juttuja ja uudet asiat pelottaa.
Omaa miestäni opetin 10 vuotta syömään sieniä ja marjoja ja vieläkin häntä pelottaa.
Jos ei ole tottunut/ oppinut niin onhan se outoa.
Hirven kusta ja ketun paskaa marjoissa on ainakin, mutta jos niistä tykkää niin mikäs siinä.
Hirven kusta ja ketun paskaa. Joo. Mitähän sinä sitten mahdat syödä? Puhdasta lähiruokaa? Luomua? No arvaas mitä? Lannoitteena käytetään paskaa. Ihan totta! Semmoisella autolla viedään pellolle ja isolla ruiskulla ruiskutetaan! Ja se luomumuna tulee kanan perseestä! Maito lehmän tissistä! Miten elämästä vieraantunut voi ihminen olla!
Itse muksuna 80-luvulla söin marjoja tms. suoraan maasta ja mutsi ihmetteli että jäniskö käy syömässä kaikki ruohosipulit.
Ja vieläkin ihan hengissä.