Miten lapsiperheelliset kerkiävät ikinä juomaan alkoholia?
Jos on kiireinen työ ja lapsilla harrastuksia ja kisamatkoja niin miten ihmeessä kukaan kerkiää alkoholia käyttämään?
Kommentit (39)
Tarkottaako se, ettei juo alkoholia ettei ole myöskään sosiaalista elämää? Tai muuta elämää kuin lapset? Miten siitä on tullut "normi" että kaikkeen liittyy alkoholi?
Vierailija kirjoitti:
Miten musta alkoi tuntumaan, että me olemme ainoa perhe, jolla on sosiaalinen elämä työn ja perheen ulkopuolellakin?
Meillä kaikkea rajoittaa ettei ole isovanhempia eikä kukaan halua lasta yökylään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten musta alkoi tuntumaan, että me olemme ainoa perhe, jolla on sosiaalinen elämä työn ja perheen ulkopuolellakin?
Meillä kaikkea rajoittaa ettei ole isovanhempia eikä kukaan halua lasta yökylään.
Onko teitä vanhempia kaksi? Onko teillä ystäviä, jotka pyytävät juhlimaan? Toinen jää, toinen menee. Ei se mitään rakettitiedettä ole.
Tarkoittaako se, ettei juo alkoholia sitä, ettei ole sosiaalista elämää? tai elämää ilman lapsia? Miten siitä tuli "normi" että kaikkeen liittyy alkoholi?
Meillä on kolme kouluikäistä lasta. Karkeasti sanottuna alkoholinkäytön meidän taloudessa voi jakaa kolmeen: 1. minä ja mies juomme lasillisen viiniä päivällisenä (viikonloppuna), 2. minä ja mies juomme lasillisen viiniä illalla telkkaria katsoessa (arkena), 3. mies juo pullon olutta (mikä tahansa ilta, ehkä 2 kertaa kuukaudessa) katsoessaan telkkaria.
Eipä tuohon nyt niin kauaa mene.
Karkeasti sanottuna 1. minä ja mies juomme lasillisen viiniä päivällisenä (viikonloppuna)
Eipä tuohon nyt niin kauaa mene.
Hyvät päivälliset teillä...
Työkaveri ainakin voi aloittaa kaljan juonnin heti töiden jälkeen,kuppilan kautta kotiin ja perjantaina saattaa vetää muutaman kaljan töissäkin.
Heti aamusta kun alottaa niin hyvin sitä ehtii.
Ei kerkeäkään, ja kun mies ei ole ottajia, niin en ole itsekään palannut alkoholin pariin. Hieno tilaisuus päästä irti!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko teitä vanhempia kaksi? Onko teillä ystäviä, jotka pyytävät juhlimaan? Toinen jää, toinen menee. Ei se mitään rakettitiedettä ole.
No ei ole enää oikein kovin usein tilanteita, että lähtisin juhlimaan (ryyppäämään) kaverin kanssa. Tai mies lähtisi. Joskus kyllä, mutta harvoin. Ehkä siinä on tullut se vastaan, että kukaan ei vaan jaksa, eikä halua tuhlata kallisarvoista vapaapäivää krapulaan tai tuplaantuneeseen univelkaan.
Vierailija kirjoitti:
Häh?
Meillä on molemmilla rapujuhlia, aikuisten synttäreitä, häitä, firman kesäjuhlia, kavereiden juhlia, tupareita, kihlajaisia jne, joihin meitä kutsutaan. Viikon päästä lähden viikonlopuksi tyttöjen kanssa mökille viikonlopuksi. Juomme viiniä. Mies lähtee siitä parin viikon päästä kavereiden kanssa moottoripyöräretkelle.
Iso sosiaalinen piiri ja paljon juhlia. Isovanhemmat tai toinen vanhemmista sopii hyvin hoitajiksi.Käymme myös kerran pari seksilomalla hotellissa ja silloin saattaa olla maksettukin hoitaja.
Lapset on 4, 6 ja 10.
Eikö teitä koskaan kutsuta juhliin?
Ei, kaikki juhlat missä olen ollut ovat suhteellisen lapsellisia. Ihmisiä voi nähdä ilmankin jotain juhlintaa.
Muutaman voi hyvin ottaa lapsen mentyä nukkumaan, esim. viikonloppuisin meillä on usein viiniä ja juustoja leffan kanssa. Ruuan kanssa saatetaan (harvoin) juoda lasi viiniä vaikka lapset olisi hereilläkin. Muutamia kertoja vuodessa baariin, lapsi mummilla. Erikseen menot vielä muutaman kerran vuodessa päälle. Ei ole vaikeaa.
Just juon viiniä. Lapset on leirillä!
Vierailija kirjoitti:
Lapsella ei ole harrastusta jossa kisamatkoja, eikä tule ennenkuin kulkee itse.
Saunaoluet, joskus ruuan kanssa... onnistuu ihan lapsen läsnäollessa ja lipittäessä limppariaan.
Kerran parissa vuodessa on päästy yhdessä johonkin keikalle/festarille ja sitten kuljetaan erikseen työpaikan juhlat ja kaverin kanssa...
Kun ne lapset teki vasta kolmivitosena, niin ei se alkoholibiletys enää jaksa edes napata.
Meillä ei saunaoluita juoda ruuan kanssa. Saunaolut juodaan saunan aikana/jälkeen. Ruuan kanssa voidaan nauttia sitten ruokaoluet/viinit tosin todella harvoin. Meillä tahtoo nuo oluetkin vanheta jääkaappiin, jos niitä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Häh?
Meillä on molemmilla rapujuhlia, aikuisten synttäreitä, häitä, firman kesäjuhlia, kavereiden juhlia, tupareita, kihlajaisia jne, joihin meitä kutsutaan. Viikon päästä lähden viikonlopuksi tyttöjen kanssa mökille viikonlopuksi. Juomme viiniä. Mies lähtee siitä parin viikon päästä kavereiden kanssa moottoripyöräretkelle.
Iso sosiaalinen piiri ja paljon juhlia. Isovanhemmat tai toinen vanhemmista sopii hyvin hoitajiksi.Käymme myös kerran pari seksilomalla hotellissa ja silloin saattaa olla maksettukin hoitaja.
Lapset on 4, 6 ja 10.
Eikö teitä koskaan kutsuta juhliin?
Kutsutaan, laskin just että viime vuonna ois pitänyt juosta yli 30 firman tai kaveriporukan kissanristiäistä läpi, mutta mua ei huvita olla vuodessa puolia viikonloppuja jossain ja jättää lapset kotiin eli harvemmin menen. Firman juttuihin menen vain jos on ehdoton pakko ja kaveripiirin juhliin jos niistä pääsee yöksi kotiin. Olen viikot töissä 8-16 ja kotona on sitten kotityöt sun muut niin ennemmin olen viikonloppuna kotona lasten kanssa kuin ryyppäämässä.
Kertoo aika paljon sinusta jos alkoholin käyttö on sama asia kuin ryyppäämistä.
Juon ehkä 2 kertaa vuodessa, että hyvin kyllä ehtii :D ei ole ihan ykkösenä prioriteeteissa tuo alkoholi..
Ihme ketju. Ei ole aikaa krapulaan ja univelkaan? Sen takia voikin juoda lasista, eikä ämpäristä ja olla puolilta öin kotona!!!