Teinien vanhemmat, auttakaa! En jaksa enää
20-vuotias tyttöni on saanut päähänsä että muuttaa yhteen poikaystävänsä kanssa. Tämä "poikaystävä" on 9 vuotta vanhempi. Mielestäni tyttö on liian nuori aikuiseen parisuhteeseen. Hän ei ole asunut koskaan omillaan eikä edes aloittanut opintojaan ja on jo nyt sitomassa palloa jalkaansa. Asumme kaiken lisäksi pääkaupunkiseudulla, joten olisi taloudellisestikin järkevämpi asua vielä kotona.
Olen yrittänyt ehdottaa, että asuisi muutaman vuoden vielä kotona ja kun opinnot olisivat hyvässä vaiheessa voisi sitten muuttaa yksin asumaan jos haluaa. Aikanaan löytyy myös se kiva oman ikäinen mies jonka kanssa on oikeasti onnellinen. Huoh, mutta eihän tyttö kuuntele vaan sanoo rakastavansa tuota miestä ja tekevänsä kuten itse haluaa.
Noin nuori ei ole kypsä päättämään tällaisesta asiasta, mutta täysi-ikäisyyden takia olemme voimattomia. Tuossa iässä kuuluisi elää huoletonta nuoruutta, ei leikkiä kotia jonkun aikuisen miehen kanssa. Tyttö on muutenkin epänormaali kun baarit ja tulevat opiskelijabileet eivät kiinnosta. Miksi pitää sitoutua näin aikaisin?
Tarvitsen siis kipeästi neuvoja.
Kommentit (19)
Anna hengailla siellä pojan luona mutta säilytä koti ennallaan. Kyllä se sieltä tulee, ja jos ei tule, on todennäköisesti onnellinen. Pisä hyvät välit poitsuun, muuten lähtee pelkästä kapinoinnin ilosta.
Miksi kysyt apua teinien vanhemmilta? Eihän sinulla ole teiniä vaan reippaasti täysi-ikäinen lapsi. Itse muutin kotoa 19-vuotiaana opiskelemaan, ja kun seuraavana kesänä vielä muutin kotiin kesätöitä kotipaikkakunnaltani saatuani, niin kyllä se oli tuskaa asua vanhempien kanssa.
mielestäni olet nyt ylihuolehtiva ja kahlitseva. Tyttö on jo iso ja haluaa itsenäistyä kuten kuuluukin.
NYT HAKEUDU HOITOON!! eikö tuo sama vinkuminen tästä samasta p*skasta riitä jo? Tilanne tuntuu vähä vaan muuttuvan mutta sama kitinä..vinkuvonku!
Hohhoijaa. Minusta on kyllä parempi että baarit eivät kiinnosta. Tunnetko tyttäresi/luuletko tuntevasi? Kyllä oikeasti on kypsiäkin nuoria. Ystäväni avioitui 18-vuotiaana itseään 10 vuotta vanhemman miehen kanssa. Edelleen ovat onnellisesti naimisissa, rouvalla ikää nyt 44 ja lapsia 8. Ammatti opiskeltu, työ, vauras elämäntaso (jos nämä nyt lasketaan meriiteiksi). Toinen ystäväni avioitui myöskin 18-vuotiaana itseään 8 vuotta vanhemman miehen kanssa. Lapsia yksi, edelleen ovat naimisissa, urakeskeisiä molemmat.
Jokaisen pitää saada tehdä itse omat virheensä tai oikeat ratkaisunsa. Ja lopputulostahan emme vielä tiedä. Mikset aivan hyvin voi tukea tytärtäsi? Elämä on hänen, ei sinun.
20-vuotias ei ole teini, kuten yllä joku sanoikin.
Millaisia haaveita tytölläsi on? Minne hän haaveilee menevänsä opiskelemaan? Onko tytöllä ollut sama ajatus kuin sinulla,että opiskelee JA ja asuu kotona? Kannattaa kuunnellanuoren naisen omia ajatuksia ja haaveita. Ei tule sitten yllätyksenä mitä hän tekee? Opiskelu, seurustelu ja yhdessä asuinen 29-vuotiaan kanssa ei ole välttämättä huono ajatus. Riippuu 29-vuotiaasta. Jos tyyppi ei ole töissä, eikä koulua käynyt olisin huolissani. Mitä tytär tekeekin vakuuta, että aina voi palata kotiin, jos siltä tuntuu. Jokaisen pitää tehdä omat virheensä.
Oletko kenties trolli ja onko tämä joku provo?
20 vuotias on lain mukaan aikuinen ja eiköhän tuon ole jo aika opetella ajattelemaan ja olemaan omillaan. Onnittelu myös, että kyseessä tuntuu olevan aidosti vastuullinen ja oikeasti nuori aikuinen, jonka olet ihmeen kaupalla kasvattanut ja joka ehkä on löytänyt elämänkumppanin.
Ikäeroa vain 9 vuotta. Olisin huolissani vasta kun mies olisi joku lähelle 40+ kaljuuntuva setäainesta oleva.
Useimmat ihmiset eivät löydä elämänkumppaniaan vaikka mistä baarista koittaisivat iltaseuraa itselleen kalastella vaikka joka ikinen ilta. En myöskään ymmärrä tätä biletys-kulttuuria. Juominen kertoo ongelmista. Ihmettelen miten kukaan vanhempi voi toivoa omalle lapselleen alkoholismia tai siitä johtuvia sairauksia ja riippuvuusoireita. Ei biletys mitään oikeaa elämää ole.
Olen iloinen, että lapsesi on muuttamassa erilleen ja kiinni oikeassa elämässä ja täysin kunnioitettavin tavoittein; perustaa koti ja perhe.
Että missä ihmeessä tässä yhtälössä on vika ja mitä ihmettä oikein valitat? Lapsesi pärjää todella hyvin ja olisin hänestä sinuna helkkarin ylpeä. En voi olla muuta kuin ylpeä, että joku minun ikääni verrattuna nuori on jo noin päättäväinen elämässään, eikä jää kuvittelemään että elämän kuuluu olla pelkkää bilettämistä, baareja ja yhden yön suhteita.
Ai epänormaali kun baarit ja tulevat opiskelijabileet eivät kiinnosta? Tsiisus sentään, kaikkea sitä kuulee! Itse en ole koskaan käynyt opiskelijabileissä ja baarissa vain muutamia kertoja, alkoholi jäi pois parikymppisenä kun en kokenut saavani siitä mitään iloa ja koin sen vain turhana rahanmenona. Nyt 25v., naimisissa 3 vuotta ja perheessä 4kk vauva. Anna nyt hyvänen aika ihmisen elää sellaista elämää kun tahtoo. Miksi ihmeessä ei saisi sitoutua nuorella iällä jos niin haluaa?
Älkää kommentoiko tätä, sama sekopää teki saman avauksen joskus alkukesästä tai jotain.
Ahaah, uus tarina! Kyllästyti jo se missä se 20v lapsi oli rakastunu isänsä 30v työkaverii..aikuiseen mieheen. Herran jumala
:D
Onko poikaystävä sattumoisin poliisi? Löikö miehesi tyttöä nyrkillä naamaan kun riitelitte aiheesta?
Vierailija kirjoitti:
Ahaah, uus tarina! Kyllästyti jo se missä se 20v lapsi oli rakastunu isänsä 30v työkaverii..aikuiseen mieheen. Herran jumala
:D
Ei edes ole uusi. Näköjään tallentaa näitä sepustuksiaam ja copypastettaa niitä uudelleen tänne. Otsikko vain on eri.
Neljän teinin vanhempi vastaa.
Tyttäresi on nuori aikuinen. Hän tekee omat päätöksensä itsenäisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
:DEi edes ole uusi. Näköjään tallentaa näitä sepustuksiaam ja copypastettaa niitä uudelleen tänne. Otsikko vain on eri.
Aaa, mulla menny ohi tälläinen
Voivoi. Minun tyttäreni on 16v, ja on muuttamassa tyttökaverinsa kanssa yhteen. Menevät toiselle paikkakunnalle kouluun, koska täällä ei ole juuri sellaista erikoislukioa, mihin he haluavat. Siinähän itsenäistyvät.
20v ei ole enää teini.