Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Elämääsi tulee kriisi, kuinka toimit?

Vierailija
01.08.2017 |

Minä eristäydyn. Itken, vatvon, selviän yksin. En jaksa puhua, en tukeutua.

Mutta miksi?

Nytkin nuolen yksin haavoja, avioero on edessä. Kukaan ei tiedä.

Minulla on fyysisiä oireita ahdistuksesta, tärisen, itken. En halua vaivata ketään eikä ehkä edes ole ketään. Lapsille esitän että kaikki ok.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhun kriisin laadusta riippuen kumppanin, ystävän tai terapeutin kanssa. Kokeilin yksin kärsimistä ja se meinasi ajaa minut masennukseen.

Vierailija
2/4 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä puhun. Luottoystäville, joita on tasan kaksi ja joita elämä on myös kolhinut. Ja vastavuoroisesti he puhuvat minulle omissa kriiseissään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä, millainen se kriisi on.

Ensin istun hiljaa. Olen järkyttynyt, mutta mietin kiivaasti, miten voisin pienentää sitä ja sen iskua niille, kenelle sitä pitää pienentää. Miten voisin vähentää sen pysyviå haittoja. Sitten teen sen. Jos se ei onnistu, mietin uudelleen ja teen uudelleen vähän toisin. Jos sekään ei onnistu, teen vielä ja vielä ja vielä, kunnes lopulta onnistuu. Kaikkea ei voi hoitaa olemattomaksi eikä tapahtunutta saa tapahtomattomaksi, mutta jotain voi aina tehdä asiaa helpottaakseen.

Näin olen menetellyt, kun läheisiä on kuollut, kun lapseni sairastui pitkäaikaissairauteen, kun jäin työttömäksi.

Vierailija
4/4 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksen minä osaa :( osasin joskus. Ehken vain osaa antaa itselleni siihen lupaa. Kun läheiseni kuoli, mies otti eron esiin koska minulla ei ollut aikaa "meille".

Pääsen tuollaisista aika hitaasti yli. Varmaan siksi ettei ole ketään kelle puhua. Joskus kun yritin puhua ystävälle, hän piti kohtuuttomana rasittaa ystäviä raskailla asioilla.

Mutta ehkä yksin on helpompaa, ei voi loukata toista omilla tunteilla tai sanomisilla.