Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saan ryhdin kuntoon?

Vierailija
29.07.2017 |

Ongelmani on vatsalihakset jotka jotenkin eivät osu kohdilleen selän kanssa, saan selän suoraksi vain kun työnnän vatsaa ulos päin, osaako kukaan neuvoa pliis??

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. roikkumalla saa ryhtiä korjattua, tai vaikkapa nukkumalla kovalla maalla.

Vierailija
2/16 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla on skolioosi tms. niin et saa selkää kunnolla suoraksi millään, opettele vaan elämään sen kanssa. Jos sinulla on säännöllisesti kipuja selässä niin kannattaa olla lääkäriin tai fysioterapeuttiin yhteydessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syville (vatsa)lihaksille treeniä. Pilates on hyvä laji, jos sen tekee oikein. Kotonakin onnistuu jos on yhtään ennestään hajua mitä siinä haetaan takaa. Itse saanut ryhtiä korjattua niin, että näytän jopa pidemmältä nykyään.

Vierailija
4/16 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko kropan lihastreeni, niin ryhti kohenee silmissä. Salille siis, hops hops.

Vierailija
5/16 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salille, joogaa ym.

Lisäksi venytät rintalihakset, etteivät vedä olkapäitä lysyyn.

Vierailija
6/16 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn salilla mutta kun ongelma on etten vatsalihaksiakaan tehdessä saa vatsaa vedettyä sisään ilman että alaselkä notkistuu. Ap

Vierailija
7/16 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläselän ja vatsalihasten voimistaminen sekä rintakehän, alaselän ja olkapäiden etuosan venyttäminen.

Jooga on tähän ihan ykkönen. Pilatesta kovin kehutaan, mutta siitä ei mulla ole paljon kokemusta.

Vierailija
8/16 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpöhöpö kaikille ylle. Maastaveto. Muuta et tartte. Vatsa litteytyy ja ryhti paranee ihan itsestään.

Vierailija
9/16 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyn salilla mutta kun ongelma on etten vatsalihaksiakaan tehdessä saa vatsaa vedettyä sisään ilman että alaselkä notkistuu. Ap

Yksinkertainen syvien lihasten aktivointiharjoitus:

Mene seinän viereen seisomaan niin että pakarat, yläselkä ja takaraivo koskee seinään. Jalat saa olla reilusti irti seinästä ja vähän koukussa. Lähde kippaamaan lantiota eteenpäin, häntäluuta jalkojen väliin. Samalla alaselän pitäisi mennä seinään kiinni. Palauta. Tee niin monta kertaa että alat tuntea liikkeen varsalihaksissa. Jännitä liikettä tehdessä hieman lantionpohjalihaksia.

Saatko tuntumaan?

Vierailija
10/16 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun en liikkeitä saa tehtyä oikeassa asennossa kun en saa vatsaa vedettyä sisään ilman että selk pysyy suorassa, se on siis ongelma. Maastaveto ehkä pahin. Pystyn tekemään vinoja vatsalihaksia, yhden jalan maastavetoja. Kai mulla sitten on niin paha skolioosi? Harmittaa vaan kun tosiaan käyn salilla enkä saa niitä liikkeitä suoritettua oikein huonon ryhdin takia. Ap

Vierailija
11/16 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpöhöpö kaikille ylle. Maastaveto. Muuta et tartte. Vatsa litteytyy ja ryhti paranee ihan itsestään.

Hah. Maastaveto taitaa olla viimeinen liike mitä aloittajan tilanteessa kannattaa tehdä. Tämä liike ilman vatsalihasten hallintaa on varma välilevyongelma tulevaisuudessa 👌🏻

Vierailija
12/16 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksinkertainen syvien lihasten aktivointiharjoitus:

Mene seinän viereen seisomaan niin että pakarat, yläselkä ja takaraivo koskee seinään. Jalat saa olla reilusti irti seinästä ja vähän koukussa. Lähde kippaamaan lantiota eteenpäin, häntäluuta jalkojen väliin. Samalla alaselän pitäisi mennä seinään kiinni. Palauta. Tee niin monta kertaa että alat tuntea liikkeen varsalihaksissa. Jännitä liikettä tehdessä hieman lantionpohjalihaksia.

Saatko tuntumaan?

Saan kun väkisin suoristan jalat ja lantion. Mun normiryhdissä en todellakaan.Ap

Vierailija
13/16 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vatsalihasten treenaamisen lisäksi laita kirja pään päälle. Älä jännitä hartioitasi. surista itsesi. Ota notko pois selästäsi viemällä lantio hieman eteenpäin. Katse eteenpäin ja kävele huoneen poikki. Voit myös yrittää istua kirjan putoamatta pääsi päältä. Sitten kirja pois ja yritä toistaa asiat ilman kirjaa.

Vierailija
14/16 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene ensi fyssarille tms. selvittämään, millä liikkeillä saat kroppaasi avattua. Jos sinulla on pahoja virheasentoja, et hyödy monista harjoituksista ollenkaan, mutta fyssari (tai ehkä asiantunteva pt tai pilatesohjaaja) voi kertoa mitkä liikkeet tekevät hyvää juuri sinulle.

Vierailija
15/16 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on skolioosi, ja sitä ei kyllä saa korjattua millään. Oon kuitenkin saanut selkäkivut ja muut huonon ryhdin aiheuttamat ongelmat hallintaan yksinkertaisilla lihasten aktivointiharjoituksilla, joita teen pitkin päivää ilman mitään erityistä treenaamista. Näihin kuuluvat mm. jo mainitut venyttelyt ja syvien lihasten aktivoinnit. Kiinnitän säännöllisesti huomiota ryhtiini ja oikaisen sitä peilin edessä, jos ryhti näyttää lysähtäneen. Vedän olkapäitä taaksepäin, venytän rintakehää, aktivoin syvät vatsalihakset ja käännän lantion suoraan niin, että alaselän notko poistuu. Mullakin oli aluksi vaikeaa saada edes suoristettua selkääni jopa siinä määrin, että kerran eräs terkkari meinasi hermostua, kun hän pyysi mua seisomaan suorassa ja en vain yksinkertaisesti osannut. Nykyään ryhti ei enää kiusaa, ja kuten todettua, kivut ja muut ongelmat ovat poistuneet. Suoraa selkää en skolioosin takia voi saada, mutta tämäkin riittää mulle. :)

Vierailija
16/16 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa mennä fysioterapeutille. Ongelmasi kuulostaa erilaiselta kuin "perus"ryhtivirheet. Normitreenaus voi olla jopa haitaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yksi