Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten ilmaista kohteliaasti kosmetologille että en halua jutustella smalltalkia?

Vierailija
29.07.2017 |

En ole ihminen joka osaa luontevasti jutella tyhjänpäiväistä, ja haluaisin mieluummin kosmetologilla rentoutua kuin pitää yllä kiusallista keskustelua säästä ja kesälomasta puolentoista tunnin ajan. Kampaajalla on helppo pitää silmät kirjassa ja kampaaja huomaa etten halua jutella.

Haluaisin kuunnella musiikkia kuulokkeista, mutta menen kasvohoitoon ja kuulokkeet saattaisivat olla tiellä?

Olen kiusallisuuden ja myötähäpeän ilmentymä, tämä on oikeasti ongelma mulle...

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No et vaan jutustele. Panet silmät kiinni ja vastaat välillä korkeintaan, että ymph..

Vierailija
2/16 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaat kysymyksiin lyhyesti vain: ei tai kyllä. Kesälomapuuha kyselyyn vastaat: en vielä tiedä. Kyllä se keskustelu siitä hiipuu. Jos ei auta, ala kuorsata..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse samanlainen kuin sinä. Siksi en pahemmin käykään kampaajalla/kosmetologilla tms. Mutta jos kävisin, niin varmaan jo aikaa varatessani tiedustelisin, että sopisiko, että ei juteltaisi. Syyksi vaikka valkoinen valhe, että olen sen verran väsynyt ja töistä stressaantunut, tai perheessämme on surua tms, mutta että itse hoidosta/käsittelystä nauttisin kyllä kovasti, kunhan ei tartte kuunnella puhetta tai puhua itse. Luulisi että ymmärtäisivät? Maksava asiakas kuitenkin. Luulisi että löytyy työntekijöidenkin parista heitä, jotka mieluiten olisivat hiljaa? Ainahan voi pyytää vaikka radion päälle, jos täysi hiljaisuus vaikka jotenkin häiritsee tms. En osaa sanoa haittaisivatko kuulokkeet. Saattaisivat olla tietty tiellä.

Vierailija
4/16 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et halua sanoa suoraan (paras tapa, varsinkin jos aiot käydä useamminkin siellä) niin kysyt vaan kosmetologilta onnistuisiko musiikin kuuntelu hänen työtään häiritsemättä (nappikuulokkeet ja piuhat jotenkin niskan puolelta?)

Vierailija
5/16 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvassa ovat kosmetologit jotka juttelevat asiakkaille, siis muuta kuin nyt teen sitä ja nyt tätä..

Vierailija
6/16 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni voit sanoa suoraan, että haluat pelkästään rentoutua, ja nauttisit hiljaisuudesta.

Sehän saattaisi olla helpottavaa myös hoitavalle henkilölle, sillä kyllähän hän joutuu sitä smalltalkia

varmasti harrastamaan ihan tarpeeksi muutenkin.

Vierailija
7/16 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin tykkäisin vaan olla ja rentoutua ilman turhaa rupattelua. Joskus se onnistuu olemalla itse vaan hiljaa ja hymähtelemällä, mutta silti toisen puheeseen tai ainakin kysymyksiin pitää jollain tasolla keskittyä ja se ärsyttää eikä kunnollinen rentoutuminen silloin onnistu. Joskus taas käy tuuri eikä kosmetologi/kampaaja ole puhelias itsekään tai höpöttely tuulella. Ammattilaiset osaavat monesti lukea asiakastakin (eli tykkääkö jutella vai ei), mutta aina eivät. Ärsyttävintä ja kiusallisinta on usein pienissä hoitoloissa (joissa yrittäjä palvelee asiakkaita) kalliiden tuotteiden hehkutus sekä tyrkytys, vaikka olisi jo sanonut moneen kertaan ettei tarvetta millekään ole.

Vierailija
8/16 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sanon ihan suoraan ystävällisesti että "en halua vaikuttaa epäkohteliaalta, mutta toivoisin että voimme olla hoidon ajan jutustelematta, minulla on niin vähän mahdollisuuksia rauhallisiin hetkiin nykyään". Onnistuu joka kerta.

Tämä tosin enemmän kampaajalla, kosmetologien hoidot ovat lähtökohtaisestikin enemmän "rauhallisia hetkiä".

Vierailija
9/16 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No älä puhu, ole hiljaa. Kyllä tyhmempikin huomaa siitä, että nyt ei ole smalltalkin aika.

Vierailija
10/16 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aina toiminut huonot keskustelutaitoni, äkkiä lopettavat!

Vierailija
11/16 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tosiaan niin, ettei täällä ole yhtään kampaajaa, kosmetologia, manikyyriä, pedikyyriä, hierojaa....paikalla joka voisi kertoa miten heidän mielestään voisi toimia?

Vierailija
12/16 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoisin kosmetologien tietävän, etteivät asiakkaat halua rupatella siinä tilanteessa. Olen käynyt kymmeniä kertoja eri hoidossa eri kosmetologeilla ja koskaan ei ole tarvinnut rupatella. Poikkeuksena kasvohoito, jossa tehtiin kasvojen mapping, jolloin alussa kosmetologi kyseli elintavoista ym., mutta muutaman kysymyksen jälkeen varsinaisen hoidon alettua olimme hiljaa. Ja nukahdin...

Vierailija
13/16 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei kehtaa suoraan sanoa haluavansa nauttia hiljaisuudesta niin yleensä tehoaa kun sanoo hoitoon tullessa jotain tyyliin "Kylläpä on raskas päivä takana/Saatan nukahtaa hoidon aikana/Mukava päästä rentoutumaan viimeinkin" tms. Mutta vaikka kosmetologi puhuisi esim. hoidon kulusta, niin se ei automaattisesti tarkoita, että asiakkaan kuuluu vastata takaisin. Esim. kosmetologi saattaa sanoa että seuraavana laitan tällaisen kuorinnan ja sen jälkeen tämmöisen naamion, joka vaikuttaa tällä tapaa yms. Tietty kosmetologeja on erilaisia ja osa tekee tämän kerronnan vähemmän rentouttavalla tavalla ja osa sitten osaa kertoa rauhallisella äänellä, joka ei häiritse rentoutumista.

T. Kosmetologi

Vierailija
14/16 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama ongelma, kampaajalla. Olen useammankin taitavan kampaajan hylännyt juuri ylitsepursuavan uteliaisuuden ja puheliaisuuden vuoksi. Eikö koulutuksessa mitenkään valmenneta palvelun asiakaslähtöisyyteen? Kaikkia asiakkaita ei todellakaan kiinnosta myöskään kampaajan/kosmetologin yksityiselämä.

Vierailija
15/16 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen hieroja ja yleensä aluksi kyselen asiakkaalta hieman jotain hoitoon liittyvää, siitä jo yleensä huomaa onko asiakas juttutuulella vai ei. Mikäli vaikuttaa siltä että haluaa vain hiljaa rentoutua niin en jatka jutustelua, toki jos asiakas sitten itse tekee aloitteen keskusteluun niin toki lähden siihen mukaan. 

Vierailija
16/16 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä sanon ihan suoraan ystävällisesti että "en halua vaikuttaa epäkohteliaalta, mutta toivoisin että voimme olla hoidon ajan jutustelematta, minulla on niin vähän mahdollisuuksia rauhallisiin hetkiin nykyään". Onnistuu joka kerta.

Tämä tosin enemmän kampaajalla, kosmetologien hoidot ovat lähtökohtaisestikin enemmän "rauhallisia hetkiä".

Kenen mielestä tässä on jotain vikaa? Ystävällinen, mutta suora puhe toimii kaikilla elämän osa-alueilla parhaiten. Etenkin puljussa, joissa myydään rentoutumista ja hyvää oloa, ja joiden tavoite on (toivottavasti) saada asiakkaalle mahdollisimman miellyttävä kokemus.

Vaihtoehto on tietysti perisuomalainen murina selän takana kun toinen ei ollutkaan ajatustenlukija.