Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuleeko ihmisen todellinen persoona esiin kännissä, kun estot vähenevät?

Vierailija
29.07.2017 |

Olen huomannut, että moni normaalisti varautunut ihminen käyttäytyy kusipäisesti humalassa. Onko selvin päin eläminen heille jatkuvaa esittämistä ja itsensä hillitsemistä?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että asia olisi niin yksioikoista. Alkoholi muuttaa niin monella tapaa aivojen toimintaa että ihminen saattaa muuttua täysin toiseksi. Ei silloin voida sanoa että se olisi hänen todellinen luontonsa. Miksi myöskään selvinpäin epävarautuneet ihmiset eivät muutu kännissä varautuneiksi? Tai ainakin harvemmin.

Vierailija
2/19 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholi myös muuttaa persoonaa, samoin useimmat muut päihteet ja keskushermostoon vaikuttavat lääkkeet. Ne eivät siis tuo esiin sitä, millainen ihminen on "oikeasti" vaan tekevät ihmisestä erilaisen. Oikeasti ihminen on sellainen kuin on selvin päin. Monien kohdalla siihen kuuluu kyky arvioida asioita myös muiden kannalta ja hillitä itseään sen pohjalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi myöskään selvinpäin epävarautuneet ihmiset eivät muutu kännissä varautuneiksi? Tai ainakin harvemmin.

jotkut kyllä muuttuu erittäin varautuneiksi, suorastaan vainoharhaisiksi.

Vierailija
4/19 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asia on jäänyt kaivelemaan,niin tulee sitten kännissä puheeksi

Vierailija
5/19 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo, vaan nimenomaan muuttaa tajunnantilaa ja persoonaa kuten päihteillä monesti tapana. Nämä erot huomaa kun saman henkilön näkee erilaisten päihteiden alaisina. Kaikkien estoja poistavien päihteiden pitäisi tehdä ihmisestä samanlaisen, mutta näinhän ei ole. Monet ikävät ihmiset käyttävät myös känniä tekosyynä typeryyksilleen, joita tekisi mieli selvinpäinkin tehdä, mutta uskallus ei vain riitä. Tällaisissa tapauksissa alkoholi ei siis muuta ihmistä, vaan toimii keppihevosena törttöilylle.

Vierailija
6/19 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholi vaimentaa aivojen otsalohkon toimintaa, jäljelle jäävät liskoaivot. Ilman otsalohkoa emme ole varsinaisesti ihmisiä.

Vierailija
7/19 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a...eräs kaveri sai järkyttäviä raivareita kännissä (nyt siis ex-ystävä). Selvinpäin ihan mukava, mutta jos lähdettiin ulos niin ikinä ei voinut tietää miten ilta päättyy. Olen miettinyt että millainen persoona mahtaa olla oikeasti.

Vierailija
8/19 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etyylialkoholi on huumausaine rankimmasta päästä ja voi aiheuttaa käyttäjässään lähes millaisia reaktioita tahansa. Suosittelen käyttämään etanolia siihen mihin se parhaiten sopii, eli desinfiointiaineeksi. Lapsikin tajuaa, ettei tuollaista liuotinta tule sisäisesti käyttää.

Vierailija
9/19 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten moni jo totesikin, alkoholi muuttaa käytöstä, eikä välttämättä "aidommaksi", vaan oudommaksi.

Onpa olemassa ihan geenikin, joka altistaa humalassa aggressioille, sellainen on useimmilla suomalaisilla henkirikollisilla. Reagoi siis nimenomaan alkoholiin.

Vierailija
10/19 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, kyllähän ihminen on varmasti erilainen kännissä kuin oikeasti, mutta esimerkiksi ne ajatukset, joita känniääliö päästää suustaan, kertovat kyllä minusta sen ihan oikean mielipiteen. Esimerkiksi kun ex-mies kännissä puhui minulle todella halveksuvasti, ei voi kyllä mielestäni mitenkään vedota siihen että oli kännissä ja ettei oikeasti ajattele minusta niin. Rasittavuus, aggressiivisuus, ajattelemattomuus, yksinkertaisuus ja sellaiset asiat kyllä voin ymmärtää olevan oikeasti alkoholin aikaansaamaa, mutta ne sammakot, jotka suusta tulevat, kertovat kyllä todellakin siitä ihan oikeasta ajatusmaailmasta. 

Vierailija
11/19 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tulee kännissä ihan kamala ihminen ja siksi en juo itseäni enää humalaan. Känni nostaa pinnalle ne kaikki negatiiviset tunteet, jotka selvänä saan sivuutettua ja rauhoitettua itseäni. Kännissä olen mustasukkainen, epäluuloinen ja huomionhakuinen. Selvänäkin näitä tuntemuksia tulee, mutta järki voittaa, enkä pura niitä muihin ihmisiin. Kännissä taas kontrolli pettää ja kenelläkään ei ole hauskaa. Joskus jotkut ihmettelevät miksi en juo ja sanon suoraan, että alkoholi ei sovi minulle ja humalassa minusta tulee ikävä tyyppi. 

Vierailija
12/19 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, kyllähän ihminen on varmasti erilainen kännissä kuin oikeasti, mutta esimerkiksi ne ajatukset, joita känniääliö päästää suustaan, kertovat kyllä minusta sen ihan oikean mielipiteen. Esimerkiksi kun ex-mies kännissä puhui minulle todella halveksuvasti, ei voi kyllä mielestäni mitenkään vedota siihen että oli kännissä ja ettei oikeasti ajattele minusta niin. Rasittavuus, aggressiivisuus, ajattelemattomuus, yksinkertaisuus ja sellaiset asiat kyllä voin ymmärtää olevan oikeasti alkoholin aikaansaamaa, mutta ne sammakot, jotka suusta tulevat, kertovat kyllä todellakin siitä ihan oikeasta ajatusmaailmasta. 

Samaa mieltä, vaikka ystävä oli ok selvinpäin niin törkeä käytös kännissä sai minut katkaisemaan välit lopullisesti. Kertoo se jotain ihmisestä kuitenkin. T.7

Vierailija
13/19 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos juon runsaastikin alkoholia niin lähinnä väsähdän ja ahdistun, olen nainen. Ehkä tulee myös vähän outo ja sekava olo. Onkohan se sitten mun todellinen persoona, hmm...

Vierailija
14/19 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juopot mielellään laittavat hölmöilynsä viinan syyksi. Jos ei aikuinen ihminen osaa käyttäytyä juopuneena, niin parempi lopettaa juominen.

Vierailija
15/19 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kukaan ei ole sitä mieltä että heroiini, ekstaasi tai amfetamiini tuovat esiin ihmisen todellisen luonteen? Kukaan ei ole oma itsensä minkään päihteen vaikutuksen alaisena. Vaikutus riippuu päihteestä ja yksilön geeneistä ja aivokemiasta. Kukin on tietysti vastuussa silti käytöksestään, koska päihteiden käyttö on oma valinta. Jos omissa geeneissä on taipumus rähinäviinaan, pitää olla juomatta. Ja näiden geenien olemassaolo on tieteellinen fakta. Rähinäviinaa juovat eivät ole sen ikävämpiä ihmisiä todelliselta luonteeltaan kuin muutkaan.

Vierailija
16/19 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta tulee ihan erilainen riippuen siitä mitä päihteitä satun käyttämään. Saatan olla aggressiivinen ja väkivaltainen tai sitten rauhallinen filosofoija

Vierailija
17/19 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse niin monia juoppoja ja alkkiksia vuosien varrella nähneenä voin sanoa, että KYLLÄ. Ihmisen todellinen luonne tulee esiin päihtyneenä ja tämän pitäisi soittaa varoituskelloja jokaisella.

Vierailija
18/19 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jos ihminen on kusipää ja ärsyttävä tai jopa väkivaltainen humalassa, se on sen ihmisen todellinen luonne.

Vierailija
19/19 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tulen iloiseksi, entistä hyväntahtoisemmaksi, tykkään kaikista, ja myös alkaa panettaa.

Se mikä miehiä raivostuttaa on, että humalassa saatan antaa olettaa, mutta en anna (olen varattu, lisäksi en ikinä ole harrastanut seksiä kuin mieheni kanssa). Humalassa seksuaalisuuttani minun on vain vaikeaa peittää, ja miehet tulkitsevat sen väärin.

Sori!

Onneksi en käy baareissa, yhden kerran kymmeneen vuoteen. Opinpa viime kerrasta, kun olen sinisilmäinen näissä jutuissa. Mies kutsui drinksuille ja minä luulin että se oli ne drinksut oikeasti. Kyllä hävetti, onneksi mies oli herrasmies. Ja opin että humalassa olen kyllä liian tyhmä, liian viaton ja kokematon baarissa käyntiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä viisi