Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"Mahtuuko" äiti ja yksi alakoululainen lapsi 44 neliön kaksioon?

Vierailija
29.07.2017 |

Miten mahtaisi onnistua? Kokemusta?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtuu

Vierailija
2/22 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika ahdasta tulisi olemaan. Oletan myös että noin pieni kaksio on uudessa talossa, jolloin wc ja sauna vievät jo ison osan neliöistä ja kaappitilaa on luultavasti hyvin vähän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkosen läskejä täytyy olla jos ei tuollaiseen loukkoon mahdu. Ei auta kun sahata oviaukkoa suuremmaksi.

Vierailija
4/22 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kokemusta, mahtuu. Mulla oli alle 40 neliön kaksio, poika oli silloin yläasteikäinen. Nyt etsin sellaista asuntoa (asun pienessä kolmiossa), poika asuu vielä luonani. Uskon, että mahtuisimme pieneen kaksioon (poika on 20 v.), kunhan vain on kaksi erillistä huonetta (ja keittiö), joiden välissä on ovi.  t. Äiti vm72

Vierailija
5/22 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtuu hyvin, pohjapiirros ja sisustus ratkaisevat. Muista, että mitään alkovia ei saa rakentaa niin, että ilma ei kierrä eli makuuhuoneessa pitää olla ulkoilmaan ikkuna tai / ja raitisilmaventtiili.

Tilaa voi jakaa huonekaluilla hyvin. Me mahduttiin oikein hyvin kaksioon pojan kanssa.

Vierailija
6/22 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahduttiin 59 neliöön kaksi aikuista ja kaksi lasta.

Vierailija
7/22 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidillä on 64 neliön kaksio. Ei sinne toista ihmistä mahtuisi asumaan

Vierailija
8/22 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Melkosen läskejä täytyy olla jos ei tuollaiseen loukkoon mahdu. Ei auta kun sahata oviaukkoa suuremmaksi.

Et sitten ymmärtänyt, miksi otsikossa oli lainausmerkit?

Vierailija
9/22 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen vanhaan tuon kokoiseen torppaan mahtui 8-lapsinen perhe.

Vierailija
10/22 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun 40 neliöisessä solukaksiossa tuntemattoman kanssa ja pärjätään.

Vierailija
11/22 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtuu, jos on pakko.

Vierailija
12/22 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten itse miellät tilanteesi, jos tilat riittää niin mikä ettei.

Vierailija
13/22 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kahden lapsen kanssa muuttamassa saman kokoiseen.

Vierailija
14/22 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu todella paljon pohjaratkaisusta, ja siitä miten paljon yksityisyyttä kaipaatte. Me asutaan miehen kanssa 45 neliön kaksiossa ja mahdutaan ihan ok, mutta jos tässä pitäisi asua kahden ihmisen jotka eivät halua nukkua samassa huoneessa, niin olisi aika nihkeää.

Vierailija
15/22 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin alakoululaisen lapsen kanssa useamman vuoden 42 neliön kaksiossa. Lapsen huone oli makuuhuone ja itse nukuin olohuoneessa. Mahduimme hyvin. Myöhemmin ostin kolmion...aika kiva, kun ei enää tarvitse nukkua olohuoneessa.

Vierailija
16/22 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asutte Kontulassa/Varissuolla/Tesomalla, niin kannattaa valittaa.

Vierailija
17/22 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun 40 neliöisessä solukaksiossa tuntemattoman kanssa ja pärjätään.

Katsos kun normaalit kaksiot eivät ole kuin solut. Siinä missä teillä on molemmilla omat huoneet, normaaleissa kansioissa on yksi makkari, jonne käynti usein olohuoneen kautta. Olohuoneessa asuvalla ei siis ole mitään yksityisyyttä. Tuttavani asuu lapsensa kanssa noin ja on kyllä kamalan ahdasta, joka aamu pitää kasata vuodesohva päivää varten ja yöllä se täyttää koko olohuoneen niin että muita huonekaluja pitää siirtää.

Vierailija
18/22 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

29 neliön kaksiossa minä ja lukiolainen. Tyttö ei halunnut yksin muuttaa niin muutin mukana.

Vierailija
19/22 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin mahtuu. Asun 4v tyttöni kanssa saunallisessa 44 neliön kaksiossa ja välillä täällä on myös 12v poikani meidän kanssa. Ainoa miinus siinä, että sotkuisuus/epäjärjestys syntyy helposti. Plussana vastaavasti on nopea siivota. Pueni asunto on kodikas :-)

Vierailija
20/22 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on myös alakoululainen (8-v.) jonka kanssa asun kahdestaan ja 59 neliön kaksio. Neliötä on meille niin reilusti että paljon vähempikin riittäisi. Ei ollut vaan pienempiä vapaana ja harmittaa maksaa turhasta.