Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt riitti. Lähden hotelliin ja kotiin tuen kun kämpässä ilmalämpöpumppu

Vierailija
29.07.2017 |

Kahteen kuukauteen olen nukkunut 3-4 tuntia yössä ja sekin pätkissä. Jatkuva hiki ja tahmea olo saa mut hulluuden partaalle.
Ilkunoita ja ovia ei miehen mielestä saa pitää auki kun voi sataa sisään, joku voi tulla ryöstämään lompakot jos alakerran ovi auki ja kukaan ei ole siellä.
Ilmalämpöpumpun kuulemma hommaa ens kesänä...piti edelliseenkin hommata mutta sitä mies mietti 7vuotta ja muutimme pois.
Nyt ilmoitin miehelle että lähden hotelliin ja tulen takaisin kun hän on tänne hommannut viilennystä ja piste.

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tuli ilmalämpöpumppu viime lokakuussa. Ei sitä mikään pakko kesällä ole asentaa.

Heti putosi lämmityskustannukset. Jäähdyttämään sitä ei ole tarvinnut toistaiseksi laittaa kertaakaan.

Vierailija
2/52 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin on sietämättömän kuuma - eikä akka tee asialle mitään! Se on lupaillut ja lupaillut, mutta mikään ei ole muuttunut. Siispä minä lähden!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä se tuuletus auta mitään, vaikka oliskin tuuletusikkunat sepposen selällään. Ainakaan meillä kerrostaloasunnossa. Yksikin yö oli jopa +12 astetta ulkona, ikkunat koko yön auki, mutta aamulla edelleen sisällä +27. Oli jopa puoli astetta viilentynyt yön aikana, kunnes taas auringon porottaessa nousi takaisin 27,5 asteeseen. Menee pitkälle syksyyn että tällainen iso kivikerrostalo viilenee, viime vuonna alkoi olla siedettävät lämpötilat vasta syyskuussa (+24). Ihan sama kesäisin vaikka tuulettaisi 24/7, aurinko kuumentaa silti asunnon. Joten tunnen tuskasi, ei tähän auta kuin järeät keinot.

Vierailija
4/52 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku vauhko prinsessa taas vauhdissa. Raivoisit miehellesi äläkä täällä.

Vierailija
5/52 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tilaa ja osta itse se ilmalämpöpumppu, mihin sä miestä siinä tarvitset?

Pumppuja ja asennusfirmoja löytyy netin kautta, hintaa tulee muutama tonni. Tekijöitä löytyy ja tulee hyvin laitetuksi.

Lyhyemmällä hotellireissulla selviät :)

Vierailija
6/52 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset hoida asiaa itse? Kyllä ne ilmalämpöpumppuja asentavat firmat ottavat tilauksen vastaan naiseltakin.

Vierailija
7/52 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei anna tilata. Tapeltiin tästä eilen. Mies ihmetteli mitä valitan ja miksi olen hikinen. No, helppohan sen on sanoa kun makaa sohvalla eikä tee mitään. Minä siivoan, laitan ruoat, tiskaan ja järjestelen. Kaikki tuo aiheuttaa hikoilua kun kämppä on kuin pätsi.

Pumppu piti hommata kun muutettiin, mutta nyt sitä taas lykätään. Aaaaarrrggghh.

Ap

Vierailija
8/52 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset hoida asiaa itse? Kyllä ne ilmalämpöpumppuja asentavat firmat ottavat tilauksen vastaan naiseltakin.

Oletko tosissasi? Firmat vaativat miehen allekirjoittaman valtakirjan tällaisessa tapauksessa. Tukes puuttuisi muuten nopeasti heidän toimintaansa.

Vierailija
9/52 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen kesä on kyllä niin viileä, että vaikea ymmärtää tuollaista vaikeroimista. Meillä kerrostaloasunnossa on ollut yksi pieni ikkuna auki öisin ja aivan erinomaisesti olemme nukkuneet. Ennen nukkumaanmenoa olemme toki tuulettaneet kunnolla.

Vierailija
10/52 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi teet kaiken kotona ja annat vielä miehen päättää rahankäytöstä? Pitäisikö sun muuttaa kotoa kokonaan pois? Kuka nyt tuollaisen miesvässykän kanssa haluaisi olla?

Vierailija
11/52 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko tosissasi? Firmat vaativat miehen allekirjoittaman valtakirjan tällaisessa tapauksessa. Tukes puuttuisi muuten nopeasti heidän toimintaansa.

HÖPÖ HÖPÖ!!!

Tilaat nyt vaan itse sen pumpun!

Vierailija
12/52 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, tunnen tuskasi, meillä samanlaista. Minä kärsin liiasta lämmöstä kotonamme. Ulkona voi olla n.+20, mutta meillä sisällä +24>. Miehelle tämä ei ole ongelma. Hän yleensä kotona makailee ja katselee telkkaria. Ilmalämpöpumppua ei kuulemma meille tule ja minulla pienipalkkaisella ei ole varaa sitä yksin hankkia. Ketuttaa.

Vierailija
13/52 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono provo, tai käsittämättömän kusipäinen ja avuton henkilö jonka tulisi olla holhouksen alainen jos ei yhtä lämpöpumppua saa itse tilattua vaan vaatii palvelua puolisoltaan.

Vierailija
14/52 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomen kesä on kyllä niin viileä, että vaikea ymmärtää tuollaista vaikeroimista. Meillä kerrostaloasunnossa on ollut yksi pieni ikkuna auki öisin ja aivan erinomaisesti olemme nukkuneet. Ennen nukkumaanmenoa olemme toki tuulettaneet kunnolla.

Alle 27c ei ole sisälämpötila laskenut vielä ilman ilmastointia tälle kesälle.. Kämppä lämpenee nopeasti, mutta viilenee hyvin hitaasti. Saunaa ei voi kesäisin käyttää ollenkaan, ellei koko talosta halua saunaa...

Aiemmissa asunnoissa ei tätä ongelmaa ollut ja sisälämpötila oli siedettävä aina. Nykyisessä sitten koko kesän verhot kiinni, ilmastointilaitetta (siirrettävä) käytetään ja tuuletetaan 24/7. 22-24c lämpötilasta voi vain haaveilla.

Vierailija
15/52 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaisiko perinteinen? Eli seksi ei kiinnosta kun on liian kuumaa?

Tai käy suihkussa 6-10 kertaa päivässä, paitsi jo on oma kaivo, niin ei sitten vesilaskua kasvata.

Tai osta joka huoneeseen oma siirrettävä ilmastointilaite. Yksi maksaa aina sen parisataa ja niissä on yleensä kova ääni. Mies varmasti arvostaa.

Tai ehkä naapurin penan asunnossa on viileämpää ja siellä viihtyisi paremmin?

Vierailija
16/52 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan teillä nyt oikea vuosi menossa tässä ketjussa? Ei ole lämpöpumppua eikä ole tarvinnut öisin hikoilla, onkohan ehkä yksi hellepäivä ollut tänäkesänä, E-Suomi.

Vierailija
17/52 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi meillä on viileä kerrostalo asunto.

Vierailija
18/52 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmalämpöpumpun käyttöikä on 3 vuotta, jos sitä ei huolleta. Yhden kesän se toimii ok, sitten alkavat ongelmat. Tutulle oli yllätys, kun taloyhtiö ilmoitti, että ilmalämpöpumput ovat kokonaan osakkeenomistajan vastuulla. Tuttu siis osti asunnon, ilmalämpöpumppu hajosi 3 vko myöhemmin ja korjauslasku oli yllättävän iso.

Vierailija
19/52 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies ei anna tilata.

"Antoiko" mies sinun sitten lähteä hotelliin epämääräiseksi ajaksi hotellilaskua kasvattamaan, vai lähditko ilman lupaa? Jos lähdit, niin kai voit ilman lupaa tilata sen pumpunkin.

Vierailija
20/52 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kiva, että teillä on sisällä viileää! Mutta oletko tosiaan sitä mieltä, että jos teidän asunnossanne ei tule kuuma, missään muuallakaan ei voi tulla? Sovellatko tätä kaikkeen muuhunkin elämässäsi? "Kyllä minulla on riittävästi rahaa, köyhyyttä ei siis ole olemassa!"

Minulla on läpiveto 24/7, ja näillä säillä sisälämpötila on silti aina noin 26 astetta, eikä tämä ole edes paha. Aiemmin asuin yksiössä, jossa oli sisällä 30 astetta aina kun ulkolämpötila nousi yli kahdenkymmenen. Ennen nukkumaanmenoa minäkin aina "tuuletin kunnolla" niillä kahdella pikku tuuletusräppänälläni. Arvaa tapahtuiko mitään muutosta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kahdeksan