Tytölle nimeksi Helmi, Taimi vai Saimi? Toiseksi nimeksi tulee Adalmiina.
Kommentit (35)
Taimi tuntuisi aika kivalta, Saimi ehkä vähän tylsemmältä, minun mielestäni siis : )
Helmi-nimisiä on nykyään tosi paljon ja Saimissa alkaa olla sama vikaa + tuo mulle mieleen vähemmän kivoja ihmisiä... Olisko vielä jotain muita vaihtoehtoja
Villitys lähti Nousiaisesta.
Helmi on ihan kaunis, mutta ei kovin omaperäinen tai mieleenpainuva.
Taimi on kiva ja persoonallinen.
Saimi on tosi ihana, ehkä yleistymässä, Taimi on kiva, mutta kuvastaa liian paljon jotain pientä ja vielä kehittymätöntä.
Saimi saa multa äänen.
, ihan nätti mutta Saimista pidän enemmän,samoin mies. Yks vielä mitä vähän mietitty, on Hertta. AP
Vierailija:
Eikös semmoinen satukin ole olemassa kuin " Adalmiinan helmi" ??
Minusta Taimi ja Saimi ovat niin 40-50 luvun nimiä... ei kiitos
Helmi Adalmiinasta eittämättä vain tulee mieleen Adalmiinan Helmi- satu... mutta eipä siinä mitään pahaa ole :-)
Tällainen mielikuva vaan tulee!
Saimia juntimpaa ei ole.
Taimi sopii vauvalle tai toiseksi nimeksi korkeintaan.
Helmistäkään en tykkää, mutta paras noista!
Selma oli aivan ihana älynväläys, siihen tykästyimme molemmat :)
Mies on meistä se nirsompi, sille ei menny läpi Saini, Ruusu, Rauha eikä Senni. Tyyneä vähän makustellaan, mutta tuleeko liikaa " tyyni" mielikuva..? :D
Kerttu-nimi on molemmista kaunis, siksipä se onkin jo käytössä esikoisella :) Keskimmäinen on nimetään Eino. Niin ja Hilkka sattuu olemaan oman äitini nimi...
Joku heitti myös vaihtoehtoisia toisia nimiä, ihan kauniita kyllä (etenkin Inkeri oli ihana:) mutta se Adalmiina kyllä pitää, kun se on se perinne.. (Kulkee suvussa miehen puolen suvun naisilla, kun taas Kertulla on toinen nimi mun puolen suvusta). Niin ja viittaukset ja mielleyhtymät Adalmiinan helmi - satuun eivät meitä häiritse.