Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nukun vain 4,5h vuorokaudessa. Kauanko menee ennen kuin sekoan/flippaan/kuolen?

Vierailija
27.07.2017 |

Yks lääke aiheuttanu mulle pahan unettomuuden. Viis viimesintä päivää menny 5-4h unilla vuorokaudessa. Käskettiin ottaa lisää väsyttäviä lääkkeitä. Ei auttanut ainakaan viime yönä. Kauanko menee tällä tahdilla kunnes pimahdan?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuolla pärjää ihan hyvin, jos vaan muuten on elämä kuosissa. Irakissa mentiin puoli vuotta max 2h unilla ja välillä painettiin partiossa kolmatta vuorokautta putkeen. Hyvin siitäkin selvittiin.

Vierailija
2/28 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et pimahda ellet ole erityisen herkkä. Tuo määrä unta riittänee, et psykoosiin ainakaan joudu. Siitä seuraa vain jatkuva väsymys, ärtyneisyys, keskittymiskyvyn puute ym. Pieniä nukahtamishetkiä voi tulla valveilla ollessa mikä voi olla vaarallista autolla ajaessa. Niitä ei itse huomaa. En ole asiantuntija mutta unettomuudesta kärsin ja tuo määrä on minulle jo lottovoitto millä pärjään hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et pimahda ellet ole erityisen herkkä. Tuo määrä unta riittänee, et psykoosiin ainakaan joudu. Siitä seuraa vain jatkuva väsymys, ärtyneisyys, keskittymiskyvyn puute ym. Pieniä nukahtamishetkiä voi tulla valveilla ollessa mikä voi olla vaarallista autolla ajaessa. Niitä ei itse huomaa. En ole asiantuntija mutta unettomuudesta kärsin ja tuo määrä on minulle jo lottovoitto millä pärjään hyvin.

No satun olemaan erityisen herkkä ja juuri ollutkin osastolla ääniharhojen vuoksi, joihin tuo lääkekin aloitettiin. ap

Vierailija
4/28 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikaisemmin mun nukkuminen oli tasoa keskimäärin 13h vuorokaudessa, niin melko iso ero entiseen. Pää tuntuu niin sumuiselta tällä hetkellä. ap

Vierailija
5/28 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänäkin yönä alle 3h unta, vaikka otin ne lääkkeet joista puhuin lääkärin kanssa :(. Saispa vaan nukuttua... Tällä hetkellä vaan tärisen väsymyksestä.

Vierailija
6/28 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole yllättynyt että vauvapalstalle eksyi tällainenkin tapaus.

Vierailija
7/28 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuule sitä samaa sulle vaan!

Vierailija
8/28 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tuolla pärjää ihan hyvin, jos vaan muuten on elämä kuosissa. Irakissa mentiin puoli vuotta max 2h unilla ja välillä painettiin partiossa kolmatta vuorokautta putkeen. Hyvin siitäkin selvittiin.

Minäkin menin pitkään parin tunnin yöunilla plus helvetillisellä stressillä sen kaveriksi ja kyllä sen kanssa pitkään pärjää mutta ihmisillä on erilainen sietokyky. AP jo julistaa että hän on erityisherkkä joten ei hän haluakaan vastauksia vaan sääliä ja paapomista. Miten kukaan voi muka arvioida ap:n sietokykyä jos hän on niiiiiiiin erikoislastuinen ettei mikään tavallinen päde.

Vierailija
9/28 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin menin pitkään parin tunnin yöunilla plus helvetillisellä stressillä sen kaveriksi ja kyllä sen kanssa pitkään pärjää mutta ihmisillä on erilainen sietokyky. AP jo julistaa että hän on erityisherkkä joten ei hän haluakaan vastauksia vaan sääliä ja paapomista. Miten kukaan voi muka arvioida ap:n sietokykyä jos hän on niiiiiiiin erikoislastuinen ettei mikään tavallinen päde.

Joo oon niin uniikki lumihiutale, että mulle tulee ääniharhoja välillä. Yrittäkää nyt edes.

Vierailija
10/28 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselle 5-6 tunnin keskiarvo on normaali.

Vierailija
11/28 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyytäisin ap:n tapauksessa lääkäriltä kunnon unilääkettä! Mun sisarella on mielenterveysongelma, johon syö lääkkeitä ja lisänä syö unilääkkeitä, jotta saa kunnon yöunet, mikä on tärkeää!

Vierailija
12/28 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sekoa tms. Ihan riittävä määrä unta.

Vierailija
13/28 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan uteliaisuudesta: minkälinen tapaus itse olet? Täällähän sinäkin roikut, vai? Ohis

Vierailija
14/28 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo oon niin uniikki lumihiutale, että mulle tulee ääniharhoja välillä. Yrittäkää nyt edes.

Mitä täsmälleen on se mitä pitäisi yrittää? Arvata kauanko menee että AP sekoaa? Jaksaa paapoa ja vatuloida?

Vierailija
15/28 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä täsmälleen on se mitä pitäisi yrittää? Arvata kauanko menee että AP sekoaa? Jaksaa paapoa ja vatuloida?

Yrittää provosoida tietenkin, koska sitähän SÄ teet.

Vierailija
16/28 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sekoa, kuten on jo sanottukin. Tai jos sekoaa, niin ei se fysiologisesta unenpuutteesta johdu. 

Ilmeisesti sinulla ei ole mitään velvoitteita, jos olet 13 tuntia voinut nukkua aiemmin. Pikemminkin tuo sekoittaa pään. Uni tulee sitten, kun elimistö sen vaatii. Nukahdat vaikka keskelle katua. 

Minulla meni pari viikkoa 2-3 tunnin yöunilla sattuneista syistä. Tulin jonkin verran herkemmäksi, esim. itkin helposti. Lisäksi muisti hieman pätki. En muistanut välttämättä tuttujakaan nimiä ihan heti. 

Sitten yhtenä yönä nukuin katkotta kellon ympäri. Tilanne tasaantui yhdessä yössä. 

Vierailija
17/28 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yrittää provosoida tietenkin, koska sitähän SÄ teet.

Tuntuu onnistuvan näin vasemmalla kädellä heittämälläkin niin miksi vaivautua.

Vierailija
18/28 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tuollainen vaihe elämässä. Kortisonilääkitys vei yöunet. Nukahdin ihan hyvin, mutta yöuni katkesi jo klo 0:30-2:30. Loppuyön kieriskelin hereillä. Kolme kuukautta söin sitä helvetin lääkettä maksimiannoksilla painooni nähden ja aloin todella olla siinä "rajalla", että koin tulevani hulluksi. Unettomuus lisäsi ärtyisyyttä ja rattiin nukahtelua. Meinasin ajaa rekkaa päin kun nukahdin rattiin silmänräpäykseksi. Kauhea tunne. Oli kyllä avioliitto koetuksella, kun mies hyväunisena ei millään meinannut ymmärtää, miten paska olo mulla oli. En jaksanut mitään, enkä halunnut mitään. En nähnyt tai kuullut harhoja, mutta varmasti ei ollut kaukana. Olo oli jatkuvasti sellainen epätodellinen. Se oli kamalaa aikaa. Toivottavasti saat apua. Minäkin yritin hakea apua kortisonit määränneeltä lääkäriltä, muttei siltä herunut mitään unta auttavaa, eikä sympatiaa. Vittuili vaan, että kehitysmaissa ihmisillä on isompiakin ongelmia. Silloin ei ollut vielä näitä melatoniinejä, mitä nykyään on käsikauppatavarana.

Vierailija
19/28 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus alle kolmikymppisenä minulla oli jakso, jolloin sain nukuttua vain noin 7 tunnin unia. Valittelin silloin joka paikassa, että kärsin univajeesta. Olin aiemmin tottunut nukkumaan 9-10 tunnin unia, joten tuo 7 tuntia todellakin tuntui riittämättömältä. Myöhemmin on ollut sellaisiakin kausia, jolloin on pitänyt tulla toimeen 4-5 tunnin unilla, ja jotenkin niistäkin on tullut selvittyä. Se mihin on tottunut, vaikuttaa ainakin jonkin verran siihen, miten väsymyksen kokee.

Vierailija
20/28 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahimman unettomuusjaksoni aikana nukuin kokonaiset kaksi vuotta vain 2-4 tuntia yössä. Olo oli kyllä varsin uupunut ja kurja, mutta en seonnut/flipannut/kuollut. Autoa en kyllä olisi uskaltanut ajaa, muttei ole onneksi korttiakaan. Mutta eihän sitä voi tietää millä hetkellä AP erityisherkkä lumihiutale kaatuu kuolleena maahan, kun ei saakaan 13 tunnin yöuniaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kolme